Re:lakprobleem specialized
Moderators:JJ, Beheerders
eej bikers,
zoals jullie al wisten zit ik met het probleem lak, ::)
me 2maanden oude bike ziet er nu al uit als een bike van een jaar oud,
(nee niet mishandelt:P)
het gaat over de lak zoals ik al eerder vermeld heb,
de lak word nu zo dun dat het zowat de grondlak wordt.
ik heb de lbs er over gebeld voor de beurt en hij zou een mail sturen naar Specialized, want hij wist het zo ook niet, nou toen heb ik hem nog een keer opgebeld of hij al wat had gehoord, nothing,
hij kwam met het verhaal dat ik dat bij de beurt even moest laten zien.
nou mijn bike was wel aan een beurt toe.
na de beurt kwam hij met een dood leuk verhaal dat de lak slijtage was. en dat ik er totaal niks aan kon doen.ik zou er zodoende met de broek hebben langs geschuurt en dat het daar van kwam, ik heb vermeld dat mijn broek/been het daar niet eens rijkt. zie hieronder plaats slijtage.ik hoop van de week een beter foto van de plek op zich te kunnen krijgen.
ik ga helemaal niet akkoord met dit probleem dat het slijtage is, dus heeft iemand een goed idee wat ik er mee moet doen.
want ik kan je vertellen dat hij over een half jaar silver is :P
BVD
Groet Bjorn.
Titel aangepast, wat duidelijker.
zoals jullie al wisten zit ik met het probleem lak, ::)
me 2maanden oude bike ziet er nu al uit als een bike van een jaar oud,
(nee niet mishandelt:P)
het gaat over de lak zoals ik al eerder vermeld heb,
de lak word nu zo dun dat het zowat de grondlak wordt.
ik heb de lbs er over gebeld voor de beurt en hij zou een mail sturen naar Specialized, want hij wist het zo ook niet, nou toen heb ik hem nog een keer opgebeld of hij al wat had gehoord, nothing,
hij kwam met het verhaal dat ik dat bij de beurt even moest laten zien.
nou mijn bike was wel aan een beurt toe.
na de beurt kwam hij met een dood leuk verhaal dat de lak slijtage was. en dat ik er totaal niks aan kon doen.ik zou er zodoende met de broek hebben langs geschuurt en dat het daar van kwam, ik heb vermeld dat mijn broek/been het daar niet eens rijkt. zie hieronder plaats slijtage.ik hoop van de week een beter foto van de plek op zich te kunnen krijgen.
ik ga helemaal niet akkoord met dit probleem dat het slijtage is, dus heeft iemand een goed idee wat ik er mee moet doen.
want ik kan je vertellen dat hij over een half jaar silver is :P
BVD
Groet Bjorn.
Titel aangepast, wat duidelijker.
-
Re:vraag + probleem ?
uhmmm.... zet er dan wel ff de pic neer ;D

Specialized is normaal gesproken enorm makkelijk met het vervangen van een frame met lakbeschadiging... ik heb een klant met een crossroads die na vervoer achterop de auto spontaan de lak verloren was
Specialized gebeld en gewoon snel en simpel garantie. Geen moeilijke vragen of teensputterijen, gewoon een ander frame.
Heeft de dealer wel gebeld met Specialized?

Specialized gebeld en gewoon snel en simpel garantie. Geen moeilijke vragen of teensputterijen, gewoon een ander frame.
Heeft de dealer wel gebeld met Specialized?
argh, hij zei van wel, maar goed daar was ik natuurlijk niet bij.
ik denk dat ik vandaag of morgen, hem bel want de lak gaat goed achteruit. >:(
ik denk dat ik vandaag of morgen, hem bel want de lak gaat goed achteruit. >:(
-
iemand die ik kende zijn decals van specialized begonnen te vervagen op zijn matzwarte M5. even bellen en het nieuwe frame was zo bij de dealer...
Bij ons in de club tot nu toe zes frames(2003 zwarte HT en epic) en nu is er ook een zilveren 2004 die zijn letters aan het verliezen is. Alle heren mochten kiezen: of een rode met gespoten letters of wachten op een zwarte met beter grafics (blijkbaar niet dus :"()
Anders zelf ff met speci bellen... de ene LBS is de andere niet (als jou frame snel lelijk wordt en je daardoor een andere wil, wie is daar dan goed mee?! Juist ja)
greetz
bettes
Anders zelf ff met speci bellen... de ene LBS is de andere niet (als jou frame snel lelijk wordt en je daardoor een andere wil, wie is daar dan goed mee?! Juist ja)
greetz
bettes
Zelf even bellen met Specialized. Ik geloof niet dat jouw LBS gebeld heeft, ze gaan daar toch iets serieuzer om met dit soort gevallen. Ombouwen is voor kosten van de dealer. Hij krijgt daar weer een vergoeding van Specialized voor. Laat je niets wijs maken. Zie ook de volgende sites:
www.sta-ik-sterk.nl
www.consumentenbond.nl
www.sta-ik-sterk.nl
www.consumentenbond.nl
nou, vandaag was ik bij de dealer, de baas him self kwam even kijken naar mijn frampie, ja was schoenschade ik zou er met de schoen langs zijn geweest, en dat zou de slijtage veroorzaken. ik ben hier niet mee eens, en heb als nog net even specialized opgebeld.
de man die ik daar aan de telefoon kreeg zei het volgende :
als het schoenschade is : geen garantie
als het zomaar gebeurd: wel garantie.
de dealer kan alleen garantie geven, maar hij blijft vast houden dat het schoenschade is. dus ik kom er niet meer verder mee, :"(
iemand nog goede sugesties ?
de man die ik daar aan de telefoon kreeg zei het volgende :
als het schoenschade is : geen garantie
als het zomaar gebeurd: wel garantie.
de dealer kan alleen garantie geven, maar hij blijft vast houden dat het schoenschade is. dus ik kom er niet meer verder mee, :"(
iemand nog goede sugesties ?
Ga eens bij een andere liefst grotere speci dealer binnen. Zij gaan je wel helpen.
greetz
bettes
greetz
bettes
ja maar ik zou rond de omgeving oldenzaal (15km van enschede) geen andere dealer meer weten
Volgens mij zit er in Hengelo een bij de afrit snelweg. (zit tegenwoordig in een pand met Bever Zwerfsport). Daar heb ik iig wel eens wat specializeds zien staan . . .
Kan je een foto posten van de lakschade?
nuppilup schreef:
Ombouwen is voor kosten van de dealer.
Ombouwen is altijd voor eigen rekening, niet elke fabrikant geeft een vergoeding aan je LBS voor de werkuren. Specialized doet dat volgens mij niet. Als dat wel het geval is heb je geluk
Kende zelf iemand met een 2de hands hardrock frame (stak een DH vork in) frame gescheurd,
naar dealer waar het vandaan kwam en nieuw frame gekregen (hij kende wel de 1ste eigenaar, wat ook in zijn voordeel speelde uiteraard)
en idd graag foto posten!
nou een foto posten, gaat helaas niet.
deze weekend zeer druk geweest met de bike.
kon ik hem vandaag ophalen, (wou van thuiskomst even foto maken)
komt meneer aan en zegt, dat hun er niet meer aan mogen komen.
specialized had gisteren gebeld. en wou de fiets dringend zien.
(het is maar even omdat ik gebeld had) ::)
ik een dikke week geen fiets. met dikke hoop dat hun wel inzien dat het geen schoenschade is ::) dus het is afwachten.
ik laat jullie direct weten als ik wat meer weet. maar dit sloeg me alles vandaag. :-X
deze weekend zeer druk geweest met de bike.
kon ik hem vandaag ophalen, (wou van thuiskomst even foto maken)
komt meneer aan en zegt, dat hun er niet meer aan mogen komen.
specialized had gisteren gebeld. en wou de fiets dringend zien.
(het is maar even omdat ik gebeld had) ::)
ik een dikke week geen fiets. met dikke hoop dat hun wel inzien dat het geen schoenschade is ::) dus het is afwachten.
ik laat jullie direct weten als ik wat meer weet. maar dit sloeg me alles vandaag. :-X
Bruno schreef:
Ombouwen is altijd voor eigen rekening, niet elke fabrikant geeft een vergoeding aan je LBS voor de werkuren. Specialized doet dat volgens mij niet. Als dat wel het geval is heb je geluk
Daar denkt de economische inspectie anders over, volgens hen is een verkoop een contract tussen de verkoper en de koper. In dat licht is het dus de verkoper die voor de garantie van een frame moet instaan (en die kan een garantiegeval dan weer verhalen op de fabrikant). Op dit vlak laten wij te veel over ons (de koper) lopen door de lbs-en.
klein vb: Iemand koopt een fiets en die scheurt op een lasnaad door gewoon rijden. Maar ondertussen is de fabrikant falliet. Dan moet volgens de letter van de wet de verkoper zorgen voor een nieuw zelfde frame of een frame van dezelfde kwaliteit. Maar in het echte leven staat een consument nooit zo hard op zijn strepen.
ander vb: Volgens de wet moet iedere fabrikant tot 10jaar na de produktie van een produkt alle, ja alle onderdelen los kunnen leveren voor reparatie. Maar dat moet je maar eens proberen in deze modefenomeensport...
Maar al bij al wil ik tegengas geven bij dit, van een bikeshop standaard, antwoord. En wil ik meteen oproepen om meer op je garantiestrepen te staan.
greetz
bettes
je hebt volkomen gelijk.

verdere nieuws =
vandaag of morgen zou de dag zijn dat ik me fiets weer terug zou krijgen,
ik bel vandaag even voor de zekerheid op, zegt de man van Vos-bikes
ja jongen je moet zelf maar effe specialized opbellen, en vragen waar je fiets is en hoe het er mee is.
kortom gaat nog langer duren, verwacht ik
vandaag of morgen zou de dag zijn dat ik me fiets weer terug zou krijgen,
ik bel vandaag even voor de zekerheid op, zegt de man van Vos-bikes
ja jongen je moet zelf maar effe specialized opbellen, en vragen waar je fiets is en hoe het er mee is.
kortom gaat nog langer duren, verwacht ik

Probeer echt eens via een specialized-shop info op te vragen, denk hierbij aan moniques bikeshop in eindh.,
stond daar laatst ff binnen, kwam iemand met een vraag over garantie frame(elders gekocht), hun belle, frame zouden ze volgende dag al ophalen.................
stond daar laatst ff binnen, kwam iemand met een vraag over garantie frame(elders gekocht), hun belle, frame zouden ze volgende dag al ophalen.................
Toch vreemd dat veel garantiegevallen afgewimpeld worden als foutief gebruik, bij big$$ fabrikanten heb je een hele rits kleine lettertjes die je laten weten dat een downhillfiets niet geschikt is om te jumpen en wedstrijden mee te rijden
. En firma"s laten zich door teveel garantiegevallen gewoon falliet verklaren( Grafton is zo dankzij de cranks verdwenen). Mijn ondervinding is dat de allergrootste en de allerkleinste fietsenbouwers goede garanties geven, all wat ertussen zit is bedenkelijk, of hangt af van de relatie LBS/vertegenwoordiger van het merk. Klaar ben je :P

Tja, ik kom er gewoon niet verder mee.
Specialized vandaag alweer gebeld, mensen kunnen niet opschieten want er is een beursopbouw aan de gang :"( gaat nog een week duren :-X
Vos ook nog gebeld, mensen zijn er kwaad over en willen niks meer ondernemen voor mij, dus ik moet nu het grootste deel in me eigen doen ::)
hier word ik dus helemaal niet goed van >:(
Specialized vandaag alweer gebeld, mensen kunnen niet opschieten want er is een beursopbouw aan de gang :"( gaat nog een week duren :-X
Vos ook nog gebeld, mensen zijn er kwaad over en willen niks meer ondernemen voor mij, dus ik moet nu het grootste deel in me eigen doen ::)
hier word ik dus helemaal niet goed van >:(
-
Geweldig zo"n LBS die je lekker in de kou laat staan. Maar daar ben jij niet mee geholpen. Houdt rechtstreeks contact met Specialized en zoek een ander LBS die je wel kan/ wil helpen. Hoe moet het verder met je huidige LBS als je echt een nog groter probleem hebt dan?!? Vaak is de leverancier/ importeur voor rede vatbaar als jij met een goed onderbouwd en geloofwaardig verhaal komt. Het is echter de kunst om in dit soort gevallen niet compleet uit je naad te gaan. Succes verder.

Geen wijsheden rondstrooien als je er het fijne niet van weet aub. Dit schept onnodige verwarring over dit soort zaken. Nogmaals: ombouwen is voor kosten van de dealer. Je hebt namelijk een koopovereenkomst met hem, en niet met de fabrikant. Met de fabrikant en een eventuele vergoeding van de fabrikant naar de dealer heb jij dus NIETS te maken. Jouw probleem moet opgelost worden zonder al te veel overlast voor jou. Zoals extra kosten / lange wachttijd etc.Bruno schreef:
Ik raad je aan je LBS een aangetekende brief te sturen waarin je hem sommeert om binnen 5 werkdagen met een voor jou aanvaardbare oplossing voor jouw probleem te komen, omdat je in alle redelijkheid meer van jouw aankoop mag verwachten. Je kan dan aangeven dat indien hij hier niet aan voldoet dat je het probleem door een ander gaat laten oplossen en de kosten op je LBS zal verhalen. Je kunt ook aangeven dat indien hij hier niet aan voldoet dat je de koop ontbindt, en dat je je geld terug wilt. Meer tips over dit soort brieven:
www.consumentenbond.nl
www.sta-ik-sterk.nl
Ik heb meermaals met dit bijltje gehakt, meestal komen ze al na 1 brief tot inkeer.........
-
Kijk hier hebben we wat aan.

hmmzz, inderdaad hier heb ik wel wat aan
ik laat mijn moeder het ook even lezen.
Mijn moeder stelde me voor eerst af te wachten wat ik terug kreeg van specialized,
en daarna een andere bike te kopen, om van die dealer af te komen.
want zei baalt er ook onwijs van ::)
Als ik meer weet horen jullie het direct
bedankt voor de vele zinvole reacties

Mijn moeder stelde me voor eerst af te wachten wat ik terug kreeg van specialized,
want zei baalt er ook onwijs van ::)
Als ik meer weet horen jullie het direct

bedankt voor de vele zinvole reacties

DOc schreef:
..........kreeg van specialized,
ik hoop niet dat je dat sereius meent! OP die manier wint de dealer gewoon door niets te doen en ben jij een ontevreden specialized rijder. Bel Specialized nog eens op en leg het probleem nog eens voor, er zijn wat moeilijkheden wegens beursen e.d. maar onberijkbaar zijn ze zeker niet.
In elk geval NIET een andere fiets kopen om er maar vanaf te zijn want dit is een oplosbaar probleem