"04 Cannondale F900... Ist wa???

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
gvr27
"04 Cannondale F900... Ist wa???

Bericht door gvr27 » ma jul 26, 2004 9:55 am

Wijze heren (en dames natuurlijk),

Ik wil fanatiek gaan rossen. Ik heb mijn kruisband afgescheurd en nu mag ik geen zwaar fysieke sporten meer doen.

Ik heb mijn ogen laten vallen op de nieuwe F900 van cannondale. Met name door de Lefty voorvork.

Afbeelding

http://www.cannondale.com/bikes/04/ce/model-4FS9.html

Hier zijn de specs:

Frame: Optimo Mountain
Fork: HeadShok Lefty DLR
Rear Shock N/A
Rims: Mavic XM 819 Disc UST, 24 hole
Hubs: Cannondale Fire rear, Lefty front
Spokes: DT Champion 1.8mm
Tires: Hutchinson Spider UST, 26 x 2.1"
Pedals: Not included
Crank: TruVatiV Stylo XR, 22/32/44 w/2 alloy rings
Chain: Shimano HG-53
Rear Cogs: SRAM PG-970, 11-34
Bottom Bracket: TruVatiV ISIS GigaPipe SL
Front Derailleur: Shimano LX
Rear Derailleur: Shimano XT
Shifters Shimano: LX
Handlebars: Cannondale Fire riser, 2014-T6, 260g
Stem: Cannondale HeadShok Si
Headset: Cannondale HeadShok Si
Brakeset: Magura Louise
Brakelevers: Magura Louise
Saddle: Fi"zi:k Plateau
Seat Post: Cannondale Competition

Heeft iemand ervaring met deze fiets????

Alvast bedankt.

Sjef

Re:"04 Cannondale F900... Ist wa???

Bericht door Sjef » ma jul 26, 2004 12:16 pm

zereknie.nl schreef:
Wijze heren (en dames natuurlijk),

Ik wil fanatiek gaan rossen. Ik heb mijn kruisband afgescheurd en nu mag ik geen zwaar fysieke sporten meer doen.

En mountainbiken is niet zwaar?
Dan is het zonde om zo"n mooie fiets te kopen!

Je hebt er zeker weten een mooie fiets aan.
Wel zijn Cannondales niet vreselijk goedkoop en wat simpeler afgemonteerd.
Je hebt er wel een erg goede basis aan (frame + vork)
Al is bij deze de rest ook heel prima.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » ma jul 26, 2004 2:34 pm

Dijk van een fiets, maar alleen vindt ik de voorvork beetje overdone i.c.m. een hardtail. De voorvork is meer all mountain/ freeride i.v.m. de veerweg. Verder goed frame en voorvork. Als je deze toch koopt veel fietsplezier ermee.

twanos

Bericht door twanos » ma jul 26, 2004 5:02 pm

Tuurlijk ist wa, goede afmontage, goed frame & mooi uiterlijk.........alleen voor die vork hoef je hem niet aan te schaffen (vind ik).

Ik ZEG NIET dat je iets anders aan moet schaffen maarrrrrrrrrrr:

Als je net begint met biken bent denk ik dat je beter wat centjes kunt besparen en b.v. een Santos of iets dergelijks aan moet schaffen (op te laten bouwen naar wens bij div. bikeshops), plak daar een goede v.vork aan vast...........net zoveel plezier

+ wat centjes voor je outfit over !!!!!!!!!!!!!!!!!

We horen wel waar je mee gaat rossen

Christopher

Bericht door Christopher » di jul 27, 2004 6:48 pm

Je zou idd een fiets zelf in elkaar kunnen zetten wat opzich zelf al heel leuk is, of een fiets anders laten monteren. Het voordeel is dat je dan een "fiets op maat" hebt met precies de onerdelen die je zelf wil.
Als je zo een voorvork mooi vind zou je voor de U.S.E. sub anti-dive kunnen gaan....die vind ik zelf erg mooi iig. Weet niet of iemand anders ervaring met die vork heeft?
Het is trouwens niet de goedkoopste vork.....maar een 900SL is ook niet de goedkoopste fiets dus.....

http://www.justridingalong.com/biking/review_sub.php
http://www.use1.com
http://www.use1.com/antidive/antidive.htm

suc6 met je keuze

Gène

Bericht door Gène » di jul 27, 2004 6:59 pm

Ik denk dat je beter kunt gaan zwemmen ofzo, want ik geloof niet dat je al ooit gemountainbiked hebt. Als je dat wel hebt gedaan heb je zeker niet goed gedaan, want mountainbiken is zeker een van de zwaardere fysieke sporten.

Maar goed, dat vroeg je niet. De Cannondale is zeker een goede keuze. De afmontage is zeker zeker als je beginner het bos in gaat. Maar voordat je gaat zou ik wel een keer goed gaan mountainbiken.
Persoonlijk zou ik wel andere velgen/wielen monteren. Ik ben namenlijk niet te spreken over tubeless. Ik zie het voordeel er niet van in.
mzzl
Gène

Rudie

Bericht door Rudie » di jul 27, 2004 10:15 pm

Het lijkt me niet dat je met zo"n blessure stevig kan gaan rossen in de bossen. Maar goed, koop die fiets maar...als je dan na 2 keer fietsen niet meer wil fietsen, kan je er vast iemand heeeel erg gelukkig mee maken, aangezien de prijs dan aanzienlijk is gedaald :)

M-J

Bericht door M-J » wo jul 28, 2004 4:54 pm

Gène schreef:
Ik denk dat je beter kunt gaan zwemmen ofzo, want ik geloof niet dat je al ooit gemountainbiked hebt. Als je dat wel hebt gedaan heb je zeker niet goed gedaan, want mountainbiken is zeker een van de zwaardere fysieke sporten.

Maar goed, dat vroeg je niet. De Cannondale is zeker een goede keuze. De afmontage is zeker zeker als je beginner het bos in gaat. Maar voordat je gaat zou ik wel een keer goed gaan mountainbiken.
Persoonlijk zou ik wel andere velgen/wielen monteren. Ik ben namenlijk niet te spreken over tubeless. Ik zie het voordeel er niet van in.
mzzl
Gène

ey niet zo negatief doen over zwemmen...... >:( >:(

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo jul 28, 2004 7:23 pm

Als je zo een voorvork mooi vind zou je voor de U.S.E. sub anti-dive kunnen gaan....die vind ik zelf erg mooi iig. Weet niet of iemand anders ervaring met die vork heeft?
Het is trouwens niet de goedkoopste vork.....maar een 900SL is ook niet de goedkoopste fiets dus.....

Inderdaad deze vork kost bij S-tec dacht ik ongeveer 1400,= Euro en in Nederland bij diverse bike shops nog enkele honderden euro"s meer. :"(
Dus tel uit je winst of verlies!!!

Gène

Bericht door Gène » wo jul 28, 2004 8:51 pm

negatief?? Ik zeg dat zwemmen beter voor je knieen is dan mountainbiken. Zeker als je het op therapeutische basis doet. Als je nou in Frankrijk van de rotsen gaat springen lijkt me dat het weer niet goed voor je knieen is.
Trouwens ik maak graag eens een bommetje in een zwembad dus ik vind dat zwemmen rules ;D.

Maar kopen die Cannondale en een foto hier op de site zetten zodat we mee kunnen genieten van je aankoop!!
mzzl
Gène

Plaats reactie