Re:Heb niks te doen op mijn werk

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
BLRacing
Heb niks te doen op mijn werk

Bericht door BLRacing » do mei 13, 2004 9:15 pm

Dus ga ik me vervelen, óf ik ga eens lekker mijn fietsje nabouwen en aanpassen. Een Specialized enduro 2005 ;D.
Zoals je ziet is het niet helemaal af maar dat komt wel. Ook het hoofdframe heeft nog wat aanpassingen nodig. Het frame is gemodelleerd in CATIA V5.
Afbeelding

Afbeelding

Deze plaatjes heb ik op http://picserver.student.utwente.nl gezet. Werkt heel handig ;)

rob-ert

Bericht door rob-ert » do mei 13, 2004 9:22 pm

wel mooi gedaan , werk je zo laat? :)

Ninko

Bericht door Ninko » do mei 13, 2004 9:39 pm

haha zie er leuk uit... :D:D ga je ut ook allemaal maken of hoe moet ik dit zien?

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr mei 14, 2004 7:09 am

Nou maken niet denk ik maar gewoon lekker creatief bezig zijn. ;D

fredo

Bericht door fredo » vr mei 14, 2004 8:07 pm

aha, jij bent diegene die k zoek. :D :D :D

kan je voor mij niet een vakantiejob regelen.

Liefst zo een dat super verdient en waarvoor ik geen kloten moet doen.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za mei 15, 2004 9:17 pm

Okeej, kleine variant op dit topic;

Heb veel te veel te doen op m"n werk... en nog méér thuis. Kwam gisteren avond bij het overzetten van een Judy SL "98 LT binnenwerk in een Judy FSX (RockShox vork gemaakt voor Specialized, met carbon onderpoten, 1996 ong.) tot de ontdekking dat er iets niet helemaal ging passen.

Aan de onderzijde wordt het binnenwerk verbonden aan de onderkant van de buitenpoten, middels een bout. Aan de demper kant is dit een M6 die hol geboord is voor een afstelknop. Aan de "niet demper-kant" zit deze bij de Judy SL vast met een M8 bout.

Bij montage van de delen uit de SL in de FSX kwam ik tot de ontdekking dat de FSX onderpoten enkel M6 bouten aan weerszijde kwijt kunnen. Probleem dus. De neutrale schacht in de linker poot kon ik dus niet vast zetten. Hield maar 1 ding in; nog vroeger mn nest uitkomen vanmorgen om op een drukke dag ook nog fijn even op mn werk een aluminium "neutrale schacht" te draaien die voorzien was van M6....

Afijn, lang geleden dat ik weer achter de draaibank stond; volledig niet-CNC, dus braaf met het handje een schacht gefabriceerd. Tot dusver bij montage geen problemen. Morgen een testrit van zeker 75km in Zuid Limburg. Hopen dat ik toch een goede techneut blijk te zijn ;)

Bovenaan de originele 63mm FSX schacht met onderaan M6 bout. Tussen in de 80 mm schacht uit de "98 SL. Allemaal niet zo denderend ingewikkeld, maar toch; geheel onderaan (voorzien van de nodige onderdelen) de 7075 T6 aluminium schacht die ikzelf gefabriceerd heb.

Afbeelding

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo mei 16, 2004 4:27 pm

Hey DeKerf ;). Dat is erg mooi als je jezelf in je eigen onderdelen kan voorzien. En als ze nou nog mooier zijn dan het origineel en goed werken is dat helemaal mooi megenomen.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo mei 16, 2004 7:15 pm

Kleine Benjamin © schreef:
Hey DeKerf ;). Dat is erg mooi als je jezelf in je eigen onderdelen kan voorzien. En als ze nou nog mooier zijn dan het origineel en goed werken is dat helemaal mooi megenomen.

Mooier? Jah, uiteraard is mijn versie mooier... je ziet er alleen zo weinig van. Ding zit diep verscholen onder in de poten van mn Judy FSX. Vandaag een rit van 85 km gemaakt; alles perfect, dus het heeft gewerkt ;)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 7:34 pm

[quote="DeKerf"s"]
[
Kleine Benjamin © schreef:

Mooier? Jah, uiteraard is mijn versie mooier... je ziet er alleen zo weinig van. Ding zit diep verscholen onder in de poten van mn Judy FSX. Vandaag een rit van 85 km gemaakt; alles perfect, dus het heeft gewerkt ;)
[/quote]

Petje af! :D Jij kent tenminste nog echt een vak :)

Plaats reactie