Okeej, kleine variant op dit topic;
Heb veel te veel te doen op m"n werk... en nog méér thuis. Kwam gisteren avond bij het overzetten van een Judy SL "98 LT binnenwerk in een Judy FSX (RockShox vork gemaakt voor Specialized, met carbon onderpoten, 1996 ong.) tot de ontdekking dat er iets niet helemaal ging passen.
Aan de onderzijde wordt het binnenwerk verbonden aan de onderkant van de buitenpoten, middels een bout. Aan de demper kant is dit een M6 die hol geboord is voor een afstelknop. Aan de "niet demper-kant" zit deze bij de Judy SL vast met een M8 bout.
Bij montage van de delen uit de SL in de FSX kwam ik tot de ontdekking dat de FSX onderpoten enkel M6 bouten aan weerszijde kwijt kunnen. Probleem dus. De neutrale schacht in de linker poot kon ik dus niet vast zetten. Hield maar 1 ding in; nog vroeger mn nest uitkomen vanmorgen om op een drukke dag ook nog fijn even op mn werk een aluminium "neutrale schacht" te draaien die voorzien was van M6....
Afijn, lang geleden dat ik weer achter de draaibank stond; volledig niet-CNC, dus braaf met het handje een schacht gefabriceerd. Tot dusver bij montage geen problemen. Morgen een testrit van zeker 75km in Zuid Limburg. Hopen dat ik toch een goede techneut blijk te zijn
Bovenaan de originele 63mm FSX schacht met onderaan M6 bout. Tussen in de 80 mm schacht uit de "98 SL. Allemaal niet zo denderend ingewikkeld, maar toch; geheel onderaan (voorzien van de nodige onderdelen) de 7075 T6 aluminium schacht die ikzelf gefabriceerd heb.