Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
Gast
wat voor fiets voor strandraces
Bericht
door Gast » zo apr 18, 2004 8:51 am
hoi allemaal,
Ik ben een beginner die een fiets wil kopen voor mee te doen aan strandraces. Ik ben bij een paar fietsenmakers geweest maar de adviezen die ze daar gaven vertrouw ik niet echt.
Wat voor fiets nieuw of tweehands kan ik het beste kopen. Veel geld hiervoor heb ik niet dus het moet geen extreem dure fiets zijn.
Wat voor groep moet er op zitten moet hij full geveerd zijn of enkel voorvering ook wat is beter voor op strand v-brakes of schrijfremmen.
Kan iemand mij advies geven.
bedankt alvast
-
ligger - Berichten:455
Bericht
door ligger » zo apr 18, 2004 9:34 am
volgens mij moet je fiets gewoon zo licht mogelijk zijn, voorvering is ook niet ndig toch? en gewoon strandbanden erop
-
aj - Berichten:287
Bericht
door aj » zo apr 18, 2004 9:46 am
Idd, wat je meestal ziet is helemaal star gewoon, en met v-brakes. Schijven zijn echt niet nodig op het strand. En de strandbanden uiteraard
-
Ninko - Berichten:1229
Bericht
door Ninko » zo apr 18, 2004 9:59 am
idd star. op strand heb je geen vering nodig. en een racy zit, strandbanden, gewoon lx groepje ofzo erop.
Ninko
-
Gast
Bericht
door Gast » zo apr 18, 2004 10:13 am
Allemaal bedankt voor jullie snelle recatie geweldig dat je mij zo snel uitleg kan geven hier vertrouw ik meer op dan de fietsenmaker. Maar ik wil er ook mee naar mijn werk rijden dat doe ik nu met een racefiets maar kan niet veel fietsen in de schuur hebben staan. Het is ongeveer 60 km per dag.
alvast bedankt
-
KoeniE
Bericht
door KoeniE » zo apr 18, 2004 12:13 pm
misschien zelfs single ring voor? 9 versnellingen lijkt me op het strand ook wel genoeg? en anders 2 tandbladen voor?
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » zo apr 18, 2004 1:45 pm
KoeniE schreef: