Fully test
Moderators:JJ, Beheerders
Een van de eerste bewegingen richting een vernieuwde Dirty Pages is een nieuwe test (en dat was nodig ook...). Steelboy, DeKerfs en MX Plons hebben in het Belgische land een Intense Spider, Rocky Mountain ETS en Seven Sola aan de tand gevoeld, die laatste is wel geen fully maar toch zeker het testen waard!
Check it out:
http://www.dirty-pages.net/tests/fullys ... rocky.html
Steelboy, Plons en DeDwergs bedankt! En natuurlijk ook Rob Akkermans.
Check it out:
http://www.dirty-pages.net/tests/fullys ... rocky.html
Steelboy, Plons en DeDwergs bedankt! En natuurlijk ook Rob Akkermans.
Re:Fully test
hoe krijg je die peperdure fietsen mee om te testen?
zijn dat testmodellen of showroommodellen?
zijn dat testmodellen of showroommodellen?
Als dit artikel de start is van vele volgende met het zelfde niveau dan kom ik hier heel wat vaker!!! Het enigste wat ik nog miste was een tabelletje met wat leuke cijfers naast elkaar voor een totaal overzicht...
Wat ik nog graag getest gezien zou willen hebben zijn schijfremmen/blokjes, pedalen, banden en wielen.
En wordt het sponsoren van reviews door bikeshops een nieuwe trend??
Wat ik nog graag getest gezien zou willen hebben zijn schijfremmen/blokjes, pedalen, banden en wielen.
En wordt het sponsoren van reviews door bikeshops een nieuwe trend??
FF een woordje uitleg over de test"artikelen"
De fietsen werden beschikbaar gesteld door een fietshandelaar die die fiets weer op zijn beurt van de invoerder krijgt om te laten testen. (geval van Rocky Mountain)
Deze fiets kan je zelf ook gaan testen bij Rob Akkermans.
Seven : Rob Akkermans is de invoerder voor heel wat landen voor Seven, hij stelde zijn eigen fiets ter beschikking, waarvoor dank.
Intense : super zeldzaam, maar omdat dit de enige manier is om zo een fiets te testen, vonden wij dit ok.
Zeker in de High End modellen, is het interessant de fiets zo te bekomen, want dan weet je zeker dat er alleen top of the bill spullen opzitten die werken.
En geef toe, ze mogen er allemaal best wezen.
Voor tabellen en tralalalalala.
De fietsen verschillen nogal FEL van elkaar, dus dan is het appelen met bloemkolen vergelijken.
Tabelletjes kan je wel vinden op de sites van de producenten.
De fietsen werden beschikbaar gesteld door een fietshandelaar die die fiets weer op zijn beurt van de invoerder krijgt om te laten testen. (geval van Rocky Mountain)
Deze fiets kan je zelf ook gaan testen bij Rob Akkermans.
Seven : Rob Akkermans is de invoerder voor heel wat landen voor Seven, hij stelde zijn eigen fiets ter beschikking, waarvoor dank.
Intense : super zeldzaam, maar omdat dit de enige manier is om zo een fiets te testen, vonden wij dit ok.
Zeker in de High End modellen, is het interessant de fiets zo te bekomen, want dan weet je zeker dat er alleen top of the bill spullen opzitten die werken.
En geef toe, ze mogen er allemaal best wezen.
Voor tabellen en tralalalalala.
De fietsen verschillen nogal FEL van elkaar, dus dan is het appelen met bloemkolen vergelijken.
Tabelletjes kan je wel vinden op de sites van de producenten.
Het enige dat ik weet is dat ik zeker was van een nieuwe S-works te kopen, maar met die intense nu te zien.
Bedankt jongens, zal weer wa kopzorgen hebben.
Maar de leden zouden iets moeten kunnen zeggen wat hun ervaringen zijn met deze fiets of onderdeel.
May&vin
Bedankt jongens, zal weer wa kopzorgen hebben.
Maar de leden zouden iets moeten kunnen zeggen wat hun ervaringen zijn met deze fiets of onderdeel.
May&vin
Een SPecialized Epic vergelijken met een Intense Spider is weeral appelen met Frankfurter worstjes vergelijken.
Hoewel, beide zijn "race" machines.
Ik heb eens 35 minuten mogen rijden met een Epic, het werkt zoals ze zeggen, MAAAR....
Helaas is dit een volledig achterhaald syteem, hoe raar dat ook mag klinken, want volgens hun is dit revolutionair.
Waarom ? Een Epic is helemaal niet actief, dat merkt je vooral als je achter een Epic rijdt. ALs je dan het VPP systeem bekijkt, is het net alsof je met een dh fiets aan het rijden bent kwa zalige konstante veerwerking, maar dan wel zonder power verlies.
De Epic is gemaakt om te racen zeggen ze dan, zonder nadelen, behalve de niet "altijd" actieve werking van de achtervering. Probeer eens te bunnyhoppen met een Epic, ik brak bijna mijn polsen... want je kan de vering niet "zetten".
Ook een ander nadeel aan de Epic is dat de goemetrie zich niet aanpast bij steile afdalingen, want als je bij de epic achter de zadel gaat hangen, zakt de vering NIET in maw de stuurhoek blijft even scherp.
ALs je dan met een VPP rijdt is het alsof je op een dh fiets rijdt met 15cm veerweg maar wel super actief bergop rijdt zonder energie verlies.
Maar het is welzo, dat als je hier geen problemen meehebt, dat de EPIC top of the class is en belange niet zo duur.
Hoewel, beide zijn "race" machines.
Ik heb eens 35 minuten mogen rijden met een Epic, het werkt zoals ze zeggen, MAAAR....
Helaas is dit een volledig achterhaald syteem, hoe raar dat ook mag klinken, want volgens hun is dit revolutionair.
Waarom ? Een Epic is helemaal niet actief, dat merkt je vooral als je achter een Epic rijdt. ALs je dan het VPP systeem bekijkt, is het net alsof je met een dh fiets aan het rijden bent kwa zalige konstante veerwerking, maar dan wel zonder power verlies.
De Epic is gemaakt om te racen zeggen ze dan, zonder nadelen, behalve de niet "altijd" actieve werking van de achtervering. Probeer eens te bunnyhoppen met een Epic, ik brak bijna mijn polsen... want je kan de vering niet "zetten".
Ook een ander nadeel aan de Epic is dat de goemetrie zich niet aanpast bij steile afdalingen, want als je bij de epic achter de zadel gaat hangen, zakt de vering NIET in maw de stuurhoek blijft even scherp.
ALs je dan met een VPP rijdt is het alsof je op een dh fiets rijdt met 15cm veerweg maar wel super actief bergop rijdt zonder energie verlies.
Maar het is welzo, dat als je hier geen problemen meehebt, dat de EPIC top of the class is en belange niet zo duur.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Twee van mijn droomfietsen in 1 test, jummie...
PROserver schreef:
Als dit artikel de start is van vele volgende met het zelfde niveau dan kom ik hier heel wat vaker!!! Het enigste wat ik nog miste was een tabelletje met wat leuke cijfers naast elkaar voor een totaal overzicht...
Het is lastig om cijfers te geven voor bepaalde eigenschappen, aangezien niet iedereen met dezelfde insteek naar de dingen kijkt. Het is daarom meer onze taak de dingen te beschrijven op zo"n manier dat iedereen voor zich zelf kan uit maken of iets wel of niet werkt. In grove lijnen is vaak wel aan te geven voor welk type rijstijl iets geschikt is met de bijbehorende eigenschappen, maar de fijne details zijn toch de dingen die ieder individueel voor zichzelf in een lijstje van "likes and dislikes" zal zetten.
Even totaal offtopic:
De Rocky Mountain staat alweer te koop bij Akkermans, hebben jullie em zo hard gespankt?
De Rocky Mountain staat alweer te koop bij Akkermans, hebben jullie em zo hard gespankt?
Hij stond al te koop voordat wij hem testen.
Het is vooral een aanrader voor mensen die een degelijke "ik-voel-me-hier-direct-op-thuis" enduro fiets zoeken.
Het is vooral een aanrader voor mensen die een degelijke "ik-voel-me-hier-direct-op-thuis" enduro fiets zoeken.
Mwa ok..
Maar waar ik wel van sta te kijken is de afmontering van de RM tegenover de Intense.
De intense is XTR afgemonteerd met Minute en fox, super, echt mooi.
Maar als je dan gaat kijken naar de RM, die daar staat met deore cranks, xt derailleurtje en sid dempertje, vind ik het nogal een ongelijke vergelijking.
Natuurlijk zijn het twee totaal verschillende bikes, maar ik vind dat je met zo"n test er wel voor moet zorgen dat de bikes volwaardig aan elkaar zijn, en daarom sta ik er ook niet van te kijken dat de Seven zo ver bij de RM kan komen.... Trouwens die Seven is geweldig... zelf ook al op gereden...
Ook kan ik begrijpen dat jullie moesten roeien met de riemen die jullie hadden, maar dit was eigelijk bedoeld als opbouwende kritiek, echt niet slecht bedoeld.
Maar ga in ieder geval wel zo door! Dit is echt een super initiatief!
Maar waar ik wel van sta te kijken is de afmontering van de RM tegenover de Intense.
De intense is XTR afgemonteerd met Minute en fox, super, echt mooi.
Maar als je dan gaat kijken naar de RM, die daar staat met deore cranks, xt derailleurtje en sid dempertje, vind ik het nogal een ongelijke vergelijking.
Natuurlijk zijn het twee totaal verschillende bikes, maar ik vind dat je met zo"n test er wel voor moet zorgen dat de bikes volwaardig aan elkaar zijn, en daarom sta ik er ook niet van te kijken dat de Seven zo ver bij de RM kan komen.... Trouwens die Seven is geweldig... zelf ook al op gereden...
Ook kan ik begrijpen dat jullie moesten roeien met de riemen die jullie hadden, maar dit was eigelijk bedoeld als opbouwende kritiek, echt niet slecht bedoeld.
Maar ga in ieder geval wel zo door! Dit is echt een super initiatief!
Het is gewoon een test van 3 fietsen.
3 totaal verschillende fietsen, daarom ook geen vergelijkende tabelletjes.
En het ging vooral over de fiets.
Niet wat erop staat, wel hoe de fiets reed.
Trouwens een intense met LX rijdt echt niet slechter als eentje met xtr.
Je mag nog zo goed materiaal zetten op een waardeloos frame, de basis blijft het frame.
3 totaal verschillende fietsen, daarom ook geen vergelijkende tabelletjes.
En het ging vooral over de fiets.
Niet wat erop staat, wel hoe de fiets reed.
Trouwens een intense met LX rijdt echt niet slechter als eentje met xtr.
Je mag nog zo goed materiaal zetten op een waardeloos frame, de basis blijft het frame.
Beste Redactie!
Betekent dit wellicht de komst van een Dirty Pages E-zine? ? ?
Skitterende fotoos van "onze" profi camera verzuiper Steelboy.
En DeKerf"s in Speciliazed kledij? ;D

Skitterende fotoos van "onze" profi camera verzuiper Steelboy.
Geweldig die test! Chapeau!
Dit smaakt naar meer! Mooie test, nu nog een beetje sparen... :-[
- Xircuit
- Contacteer:
Prachtig deze testen,"t maakt DP weer wat completer! Binnenkort een DH-test!? of een Retro test? lijkt me prachtig!
Blijven door gaan zo!
Blijven door gaan zo!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
R11M11 schreef:
Laten we het hopen

Ik weet nog een leuke naam....
Snakebite.nl ;D
- Xircuit
- Contacteer:
hahahaha!
Laten we (we?) eerst de site nog maar eens wat mooier en nog beter maken, dan kunnen we altijd nog gekke dingen gaan doen...!
Laten we (we?) eerst de site nog maar eens wat mooier en nog beter maken, dan kunnen we altijd nog gekke dingen gaan doen...!
JJ schreef:
[R11M11 schreef:
Laten we het hopen![]()
Ik weet nog een leuke naam....
Snakebite.nl ;D
Grrrrrr...

Keep going!
Zeker ook zorgen voor wat afwisseling in frames (dh, dan eens een ds enz..). Kunnen jullie Nicolai te pakken krijgen?
Zeker ook zorgen voor wat afwisseling in frames (dh, dan eens een ds enz..). Kunnen jullie Nicolai te pakken krijgen?
R11M11 schreef:
Al jaren rij ik in de wintermaanden met Specialized spul. Heb op een blauwe maandag nog op een stalen Specialized gereden. Eén winterseizoen, toen was hij al op

Specialized maakt gewoon goede kledij.. en mn LBS verkoopt het

Voor een DH test stel ik mijn Wildsau te beschikking. Ik wil wel eens weten wat Mr. Plons ervan vind

Erg mooie test jeroen plons en frank... ziet er echt goed uit en nu wete we tenminste dat er niet allemaal lulkoek uit de test komt. Vind het wel een geschikte test en kijk alweer beetje uit naar de volgende ;D ;D
Dn Helle... Deore cranks rijden echt niet slechter dan lx xt of xtr cranks hoor...
mvg Ninko
Ninko schreef:
Dn Helle... Deore cranks rijden echt niet slechter dan lx xt of xtr cranks hoor...
mvg Ninko
Daarbij is ook al aangeven dat het om de systemen gaat, en zu je ons dus ook in deze tests niets horen zeggen over de evt. prestaties van de Deore cranks of zadelpen die misschien niet helemaal de juiste grootte-van-sticker-in-verhouding-met-prijs-ratio zou hebben...
Misschien komt er nog wel eens een test met twee nagenoeg dezelfde fietsen voor eenzelfde prijs. Dán kan het juist weer wel de insteek zijn om het over de afmontage te hebben. Welke is het meeste waard voor je geld. Dat was bij deze test totaal niet de insteek.
En ik maar denken dat iedere fiets zonder Crossmax en XTR absoluut k... is?