Be One

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
oliv
Berichten:50
Lid geworden op:do okt 24, 2002 2:56 pm
Be One

Bericht door oliv » zo jan 11, 2004 1:17 pm

Yow gasten,

Wie heeft er van julie al ervaring met de fully van 2004 van Be One Hornet;
Wat zijn julie comentaren hiervan zowel positief als negatief?

Groetjes
Olivier

koenstantijn
Berichten:169
Lid geworden op:ma aug 11, 2003 4:54 pm

Re:Be One

Bericht door koenstantijn » wo jan 14, 2004 9:34 am

Afbeelding

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat is de prijs? ik zou zelf kiezen voor een ander merk....

Technical Specs

Frame type:
Full Suspension Alloy 6061 Double Butted
Brake-set:
Shimano 430 V-Brake
Front fork:
Manitou Black Super
Rear suspension:
Manitou Swinger Air QRL lockout
Tyres:
Tioga C-1248 / C-1249 26x1.95
Rear derailleur:
Shimano XT
Head-set:
FSA Orbit Z
Front derailleur:
Shimano LX
Stem:
Ritchey 10 Degree
Crankset:
RaceFace Ride XC ISIS 44-32-22
Handlebar:
Ritchey Rizer OE
Pedals:
Shimano SPD 505
Sprocket:
SRAM 7.0 11-32T
Saddle:
Selle Royal Viper
Gears:
27 Speed
Seatpost:
Ritchey 350x30,9
Weight:
12,5 kg


Greeetzz Koenie

fredo
Berichten:1240
Lid geworden op:di nov 25, 2003 12:51 pm

Re:Be One

Bericht door fredo » do jan 15, 2004 7:49 pm

ik heb ooit eens een B-One torix gehad en bij dat model waren de achterpatten nogal zwak van materiaal. met gevolg dat na een jaar of 3 mn achterwiel volledig scheef in mn frame zat. (of mn spierkracht was te enorm ;) )

bovendien vind ik de kleurstelling nogal goedkoop: frame in een kleurtje en daar dan een stickertje op
(maar ja dat is dan ook weer een persoonlijke kwestie)

Gast

Re:Be One

Bericht door Gast » vr jan 16, 2004 4:17 pm

ik weet voor de rest niet hoe dat zit met stevigheid ed maar die kromming in je zadeltube vind ik wel allerminst stevig eruitzien en daarnaast ook nog es lelijk en daarnaast ook nog es onpraktisch omda je meer "buis"" gebruikt dus meer gewicht en daarnaast ook nog es (als klap op de vuurpijl) meer achterop zit zodat je fijn afdaalt maar minder fijn klimt...
maar das slecht een korte impressie :P

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:Be One

Bericht door DeKerfs » vr jan 16, 2004 8:59 pm

$tarre Joep schreef:
en daarnaast ook nog es (als klap op de vuurpijl) meer achterop zit zodat je fijn afdaalt maar minder fijn klimt...
maar das slecht een korte impressie :P


Té kort door de bocht zou ik eerder zeggen.

De Hornet is zodanig ontworpen dat het zadel bij een gemiddelde hoogte per framemaat op nagenoeg dezelfde plaats zit als bij een "traditionele" zitbuis hoek. De hoek is naar ondere toe onderuit gehaald omwille van het veersysteem.

Gast

Re:Be One

Bericht door Gast » vr jan 16, 2004 9:10 pm

[quote="DeKerf"s"]
[
$tarre Joep schreef:
en daarnaast ook nog es (als klap op de vuurpijl) meer achterop zit zodat je fijn afdaalt maar minder fijn klimt...
maar das slecht een korte impressie :P


Té kort door de bocht zou ik eerder zeggen.

De Hornet is zodanig ontworpen dat het zadel bij een gemiddelde hoogte per framemaat op nagenoeg dezelfde plaats zit als bij een "traditionele" zitbuis hoek. De hoek is naar ondere toe onderuit gehaald omwille van het veersysteem.
[/quote]

ow,
hmm, op t plaatje zou ik zeggen dat je toch redelijkveel op t achterwiel zit in verhouding. misschien beetje blind :P

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:Be One

Bericht door DeKerfs » vr jan 16, 2004 10:08 pm

$tarre Joep schreef:
ow,
hmm, op t plaatje zou ik zeggen dat je toch redelijkveel op t achterwiel zit in verhouding. misschien beetje blind :P


Plak er maar een andere fiets overheen en je zult zien dat het nagenoeg niets scheelt. Het lijkt idd zo, doordat de zitbuis vrij snel naar voren gaat, waardoor er een soort van "lege ruimte" onstaat op de plek waar normaal de zitbuis zou lopen.

Gast

Re:Be One

Bericht door Gast » vr jan 16, 2004 10:14 pm

yr right ;)
maar wat is t voordeel van deze constructie? ik zou zeggen dat je je frame allen maar verslapty en verzwaard of zie ik dat ook al verkeerd :-X

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:Be One

Bericht door DeKerfs » vr jan 16, 2004 10:51 pm

$tarre Joep schreef:
yr right ;)
maar wat is t voordeel van deze constructie? ik zou zeggen dat je je frame allen maar verslapty en verzwaard of zie ik dat ook al verkeerd :-X


Voordeel?? Dat dit veringssysteem in deze fiets kan. Is niet doelbewust gedaan, maar is het gevolg van het ontwerp/toepassing van het verschaalde systeem wat je ook terug vind in de BeOne DH fiets...

Gebruikersavatar
zonoskar
Berichten:2600
Lid geworden op:za nov 24, 2001 12:29 am

Re:Be One

Bericht door zonoskar » za jan 17, 2004 12:17 am

Voordeel is dat je niet zoveel frame-sizes moet maken. Een iets langer persoon past ook perfect op deze fiets, omdat de zadelbuis meer naar achteren steekt (zadel hoger = automatisch een ruimere cockpit omdat het zadel ook naar achteren verhuist, iig meer dan bij een normaal frame). Verder is er geen voordeel, want men had het draaipunt ook net als bij Rocky Mountain met zo"n driehoekje kunnen maken en dan de buis gewoon recht laten. Het draaipunt zou dan op hetzelfde punt komen.

Gebruikersavatar
LSmtb
Berichten:163
Lid geworden op:wo nov 07, 2001 12:51 pm
Locatie:Eindhoven

Re:Be One

Bericht door LSmtb » di jan 27, 2004 10:52 am

da flow schreef:
bovendien vind ik de kleurstelling nogal goedkoop: frame in een kleurtje en daar dan een stickertje op
(maar ja dat is dan ook weer een persoonlijke kwestie)


Zeker niet goedkoop! Weet niet hoe het bij de gewone hornet zit, maar de hornet plus is helemaal geanodizeerd. Logo is er in gelaserd. Maar goed... het is net wat je al zegt... over smaak valt te twisten.

DOc
Berichten:328
Lid geworden op:zo dec 28, 2003 3:26 pm

Re:Be One

Bericht door DOc » di jan 27, 2004 12:32 pm

Dit type van B1 valt me beetje tegen :?
hou wel beetje van agressief framepje maar dat is dit totaal niet

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:Be One

Bericht door DeKerfs » di jan 27, 2004 6:03 pm

DOc schreef:
Dit type van B1 valt me beetje tegen :?
hou wel beetje van agressief framepje maar dat is dit totaal niet


Ik weet niet in hoeverre een Marathon fiets bij jou aggressief moet zijn...?

Plaats reactie