Be One
Moderators:JJ, Beheerders
-
- Berichten:169
- Lid geworden op:ma aug 11, 2003 4:54 pm
Re:Be One

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat is de prijs? ik zou zelf kiezen voor een ander merk....
Technical Specs
Frame type:
Full Suspension Alloy 6061 Double Butted
Brake-set:
Shimano 430 V-Brake
Front fork:
Manitou Black Super
Rear suspension:
Manitou Swinger Air QRL lockout
Tyres:
Tioga C-1248 / C-1249 26x1.95
Rear derailleur:
Shimano XT
Head-set:
FSA Orbit Z
Front derailleur:
Shimano LX
Stem:
Ritchey 10 Degree
Crankset:
RaceFace Ride XC ISIS 44-32-22
Handlebar:
Ritchey Rizer OE
Pedals:
Shimano SPD 505
Sprocket:
SRAM 7.0 11-32T
Saddle:
Selle Royal Viper
Gears:
27 Speed
Seatpost:
Ritchey 350x30,9
Weight:
12,5 kg
Greeetzz Koenie
Re:Be One
ik heb ooit eens een B-One torix gehad en bij dat model waren de achterpatten nogal zwak van materiaal. met gevolg dat na een jaar of 3 mn achterwiel volledig scheef in mn frame zat. (of mn spierkracht was te enorm
)
bovendien vind ik de kleurstelling nogal goedkoop: frame in een kleurtje en daar dan een stickertje op
(maar ja dat is dan ook weer een persoonlijke kwestie)

bovendien vind ik de kleurstelling nogal goedkoop: frame in een kleurtje en daar dan een stickertje op
(maar ja dat is dan ook weer een persoonlijke kwestie)
Re:Be One
ik weet voor de rest niet hoe dat zit met stevigheid ed maar die kromming in je zadeltube vind ik wel allerminst stevig eruitzien en daarnaast ook nog es lelijk en daarnaast ook nog es onpraktisch omda je meer "buis"" gebruikt dus meer gewicht en daarnaast ook nog es (als klap op de vuurpijl) meer achterop zit zodat je fijn afdaalt maar minder fijn klimt...
maar das slecht een korte impressie :P
maar das slecht een korte impressie :P
Re:Be One
$tarre Joep schreef:
en daarnaast ook nog es (als klap op de vuurpijl) meer achterop zit zodat je fijn afdaalt maar minder fijn klimt...
maar das slecht een korte impressie :P
Té kort door de bocht zou ik eerder zeggen.
De Hornet is zodanig ontworpen dat het zadel bij een gemiddelde hoogte per framemaat op nagenoeg dezelfde plaats zit als bij een "traditionele" zitbuis hoek. De hoek is naar ondere toe onderuit gehaald omwille van het veersysteem.
Re:Be One
[quote="DeKerf"s"]
[
Té kort door de bocht zou ik eerder zeggen.
De Hornet is zodanig ontworpen dat het zadel bij een gemiddelde hoogte per framemaat op nagenoeg dezelfde plaats zit als bij een "traditionele" zitbuis hoek. De hoek is naar ondere toe onderuit gehaald omwille van het veersysteem.
[/quote]
ow,
hmm, op t plaatje zou ik zeggen dat je toch redelijkveel op t achterwiel zit in verhouding. misschien beetje blind :P
[
$tarre Joep schreef:
en daarnaast ook nog es (als klap op de vuurpijl) meer achterop zit zodat je fijn afdaalt maar minder fijn klimt...
maar das slecht een korte impressie :P
Té kort door de bocht zou ik eerder zeggen.
De Hornet is zodanig ontworpen dat het zadel bij een gemiddelde hoogte per framemaat op nagenoeg dezelfde plaats zit als bij een "traditionele" zitbuis hoek. De hoek is naar ondere toe onderuit gehaald omwille van het veersysteem.
[/quote]
ow,
hmm, op t plaatje zou ik zeggen dat je toch redelijkveel op t achterwiel zit in verhouding. misschien beetje blind :P
Re:Be One
$tarre Joep schreef:
ow,
hmm, op t plaatje zou ik zeggen dat je toch redelijkveel op t achterwiel zit in verhouding. misschien beetje blind :P
Plak er maar een andere fiets overheen en je zult zien dat het nagenoeg niets scheelt. Het lijkt idd zo, doordat de zitbuis vrij snel naar voren gaat, waardoor er een soort van "lege ruimte" onstaat op de plek waar normaal de zitbuis zou lopen.
Re:Be One
$tarre Joep schreef:
yr right![]()
maar wat is t voordeel van deze constructie? ik zou zeggen dat je je frame allen maar verslapty en verzwaard of zie ik dat ook al verkeerd :-X
Voordeel?? Dat dit veringssysteem in deze fiets kan. Is niet doelbewust gedaan, maar is het gevolg van het ontwerp/toepassing van het verschaalde systeem wat je ook terug vind in de BeOne DH fiets...
Re:Be One
Voordeel is dat je niet zoveel frame-sizes moet maken. Een iets langer persoon past ook perfect op deze fiets, omdat de zadelbuis meer naar achteren steekt (zadel hoger = automatisch een ruimere cockpit omdat het zadel ook naar achteren verhuist, iig meer dan bij een normaal frame). Verder is er geen voordeel, want men had het draaipunt ook net als bij Rocky Mountain met zo"n driehoekje kunnen maken en dan de buis gewoon recht laten. Het draaipunt zou dan op hetzelfde punt komen.
Re:Be One
da flow schreef:
bovendien vind ik de kleurstelling nogal goedkoop: frame in een kleurtje en daar dan een stickertje op
(maar ja dat is dan ook weer een persoonlijke kwestie)
Zeker niet goedkoop! Weet niet hoe het bij de gewone hornet zit, maar de hornet plus is helemaal geanodizeerd. Logo is er in gelaserd. Maar goed... het is net wat je al zegt... over smaak valt te twisten.