Mening over Orbea
Moderators:JJ, Beheerders
Hallo,
Ik heb eens een vraagske aan julie? Wat vinden julie van de fietsen van orbea. Ik wil ze namelijk verdelen in mijn shop maar langs deze weg kom ik al zeker te weten wat de meeste kenners er van vinden. Dus jongnes laat julie maar eens gaan.
Thanks
Sportieve MTB groetjes
Olivier
Ik heb eens een vraagske aan julie? Wat vinden julie van de fietsen van orbea. Ik wil ze namelijk verdelen in mijn shop maar langs deze weg kom ik al zeker te weten wat de meeste kenners er van vinden. Dus jongnes laat julie maar eens gaan.
Thanks
Sportieve MTB groetjes
Olivier
Re:Mening over Orbea
hebben zij/ hadden zij niet zo een dual frame?
-
Ik heb Orbea zien staan op de Bike motion Plus in 2002, wat me toen erg opviel is dat die fietsen best aan de prijs zijn vergelijken met andere merken. Je betaald een hoop voor weinig..
ik vind wel dat ze hele mooie frames maken
24 Martijn schreef:
Ik heb Orbea zien staan op de Bike motion Plus in 2002, wat me toen erg opviel is dat die fietsen best aan de prijs zijn vergelijken met andere merken. Je betaald een hoop voor weinig..
andersom bedoel je hoop ik?
1999 euro voor xtr(sti vr brakes a der) en een lx voor der.
dis team voorvork en mavic velgen met orbea naven. frame kun je krijgen in de team kleuren, maar het is niet het top frame, fsa afterburner crank.
Heel veel fiets voor niet al te veel moet ik zeggen. ken iemand die hem heeft en het ziet er heel mooi uit
heb een keer een een Orbea van alu door een sprongetje van 2 cm zo in elkaar zien klappen als karton....okay ik geef toe, daar was dat ding niet voor bedoeld, maar.....
je begrijpt het wel.
verder volgens mij wel leuke fietsen maar de wanddikte is wel heel nihiel bij dat duurdere segment, en je moet niet meer dan 65 kilo wegen.
je begrijpt het wel.
verder volgens mij wel leuke fietsen maar de wanddikte is wel heel nihiel bij dat duurdere segment, en je moet niet meer dan 65 kilo wegen.
- dobbel our zero
een maat van mij rijdt met het freeride frame, (salsa ofziuets dacht ik)
en "t rijdt wel leuk, en ziet er ook wat anders uit dan de doorsnee frames
en "t rijdt wel leuk, en ziet er ook wat anders uit dan de doorsnee frames
Je krijgt een goede bike voor een leuk bedrag, echter vindt ik de kleuren van de frame"s tot nog toe niet echt super.
-
ZAG schreef:
[24 Martijn schreef:
andersom bedoel je hoop ik?
1999 euro voor xtr(sti vr brakes a der) en een lx voor der.
dis team voorvork en mavic velgen met orbea naven. frame kun je krijgen in de team kleuren, maar het is niet het top frame, fsa afterburner crank.
Heel veel fiets voor niet al te veel moet ik zeggen. ken iemand die hem heeft en het ziet er heel mooi uit
Nee, ik heb toen dat dual frame van ze gezien (zwart met wit), leuk framepje, met matige wieltjes, deore v-brakes, deore derrailleur/shifter, deore naven en ik meen een goedkoop Marzocchi vorkje. Fiets was 1600 euro.. Dat vond ik nou niet echt goedkoop/waar voor je geld.
De meeste orbea"s zijn toch wel redelijk aan de prijs.
neem aan dat je deze bedoelt? is 1600 euro wel wat te veel van het goede ja. Naar mijn mening zien die dual"s van orbea er ook niet uit, maar das een ander verhaal.
neem aan dat je deze bedoelt? is 1600 euro wel wat te veel van het goede ja. Naar mijn mening zien die dual"s van orbea er ook niet uit, maar das een ander verhaal.
-
ik geloof nooit dat dit ding 1600 euro kost.. ???
vind de kleurstelling zelf ook niet heel erg mooi, maar dat is smaak, erug druk
Zand er over schreef:
ik geloof nooit dat dit ding 1600 euro kost.. ???
nope dacht ergens een 700
jojo schreef:
De meeste orbea"s zijn toch wel redelijk aan de prijs.
![]()
Hey,
Olivier van Extreme Bike hier. Dit fietske kost juist getelt 775 eurokes
1600 euro is wel flink overdreven zou ik zegen.
De POPR is zalig XTR afgemonteerd en een sid er in juist remmen XT maar de rest XTR en fsa cranks voor een prijs van 2086 euro
-
Hij leek wel op die fiets. Volgens de verkoper was dat ding 1600 euro.... Hij zou verkeerd gekeken kunnen hebben, want veel verkopers op die beurs weten toch niet waar ze over praten. "Dual, wat is dat? Bedoel je niet XC?"
BTW, 775 euro voor die fiets is nog redelijk veel in vergelijking met bijvoorbeeld een Viper Sickboy.
Verder heb ik geen ervaring met Orbea"s. :P
BTW, 775 euro voor die fiets is nog redelijk veel in vergelijking met bijvoorbeeld een Viper Sickboy.
Verder heb ik geen ervaring met Orbea"s. :P
vind 775 euro idd aan de prijs voor die crappy troep die erop zit.
allemaal kinderfiets spullen. Je kunt er meteen al de crancks vanaf gooien, de BB; die is waarschijnlijk geeneens gelagerd, de schakelzooi, en de wielen..want daar zullen wel van die kinderfiets naven in zitten, laten we het dan maar niet over de vork hebben... Kortom je houdt alleen een frame over...dan vind ik 775 voor een frame best wel aan de prijzige kant.
allemaal kinderfiets spullen. Je kunt er meteen al de crancks vanaf gooien, de BB; die is waarschijnlijk geeneens gelagerd, de schakelzooi, en de wielen..want daar zullen wel van die kinderfiets naven in zitten, laten we het dan maar niet over de vork hebben... Kortom je houdt alleen een frame over...dan vind ik 775 voor een frame best wel aan de prijzige kant.
-
GTLTS schreef:
heb een keer een een Orbea van alu door een sprongetje van 2 cm zo in elkaar zien klappen als karton....okay ik geef toe, daar was dat ding niet voor bedoeld, maar.....
je begrijpt het wel.
Beetje onzinnig wat je daar allemaal verkondigd :-
Ten eerste gebruik de bike wel waarvoor hij bedoeld is.
Ten tweede zelfs een lichte XC hardtail kan echt wel wat ruig XC-werk verdragen.
En ten derde is het niet meer dan logisch dat men in het duurdere segment lichte (lees dunwandige) XC frames bouwt, om competitief te kunnen zijn.
*Zucht*
okay,...ik geef toe dat het laatste stuk niet echt je van het was...maar ik blijf erbij dat frames hoe dan ook bij dat soort kleine dingetjes het niet horen te begeven alsof het suikergoed is...en dat leek bij die orbea wel zo...
wat probeer je hiermee te zeggen???
wat probeer je hiermee te zeggen???
Ten eerste gebruik de bike wel waarvoor hij bedoeld is.
Ten tweede zelfs een lichte XC hardtail kan echt wel wat ruig XC-werk verdragen.
-
Quote van GTLSGTLTS schreef:
wat ik hiermee probeer te zeggen is???Ten eerste gebruik de bike wel waarvoor hij bedoeld is.
Ik bedoel dus Je moet een bike ook gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Dus een XC bike voor XC-en en niet iets anders. Ga er niet vet mee jumpen want dan kun je hem inderdaad met een handveger en blik bij elkaar vegen.
Hiermee verwijs ik naar het feit dat je zei dat je die fiets bij een sprongetje van 2cm al zag breken, wat ik nogal overdreven vindt. Onder ruig XC versta ik; dat je met een XC bike over een boomstam kunt jumpen of wat je dan ook op je route tegenkomt mits je het maar op een nette (techniek) manier doet.
"maar ik blijf erbij dat frames hoe dan ook bij dat soort kleine dingetjes het niet horen te begeven alsof het suikergoed is...en dat leek bij die orbea wel zo..."
Dat is waar, maar ik kan me niet voorstellen dat het bij alle frames het geval is. Ik hoop voor Orbea dat het een productiefoutje betrof.
-
En om het geheel maar meteen af te ronden...
Als je een mening geeft over een product doe het dan op een ongezouten manier gebasseerd op feiten en/of ervaringen. Dan hebben de mensen er ook werkelijk iets aan.
Zo ... dit laatste was vooral DP-breed gericht, so don"t be offended...
*Zucht genoeg verstandige praat voor vandaag
Als je een mening geeft over een product doe het dan op een ongezouten manier gebasseerd op feiten en/of ervaringen. Dan hebben de mensen er ook werkelijk iets aan.
Zo ... dit laatste was vooral DP-breed gericht, so don"t be offended...
*Zucht genoeg verstandige praat voor vandaag
okay, duidelijk....
al heb ik me twijfels bij frames die bij zo"n sprongetje (stilstaand en niet hoger dan 10 cm) zo in elkaar zakken....dat noem ik geen productiefoutJE meer....was het dat wel, dan vind ik het raar dat zo een frame door de keuring heen komt. Maar ja, ik weet wat ikzelf heb gezien en hoop idd voor Orbea en eigenaren van Orbea dat het een productiefoutJE was...
Dat is waar, maar ik kan me niet voorstellen dat het bij alle frames het geval is. Ik hoop voor Orbea dat het een productiefoutje betrof.
al heb ik me twijfels bij frames die bij zo"n sprongetje (stilstaand en niet hoger dan 10 cm) zo in elkaar zakken....dat noem ik geen productiefoutJE meer....was het dat wel, dan vind ik het raar dat zo een frame door de keuring heen komt. Maar ja, ik weet wat ikzelf heb gezien en hoop idd voor Orbea en eigenaren van Orbea dat het een productiefoutJE was...
Ik heb een orbea O3kilo 2002 gehad en ik was er zeer tevreeden over de wanddikte van de buizen is idd dun maar het frame is daardoor ook supper ligt en daardoor klimt die wel heelgoed.