Omdat Cloxxki het niet doet....
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
VooDoo is back in Town en dit is de eerste pic die onze 29-er guru laat zien...

Re:Omdat Cloxxki het niet doet....
Ziet er goed uit ja.. maar vind die verhouding met die wielen, ::) toch maar niet kloppen.
En vind dat liggende chainstay.zover omhoog staat.Komt zeker door de grote wielen.
En vind dat liggende chainstay.zover omhoog staat.Komt zeker door de grote wielen.
- Xircuit
- Contacteer:
Uber geil!
erg vet hoor, en 29? tja, kzou "t graag eens proberen.
En ik een andere afmontage (X.0/RF zou veel vetter staan) Erg mooi kleurtje BTW.
erg vet hoor, en 29? tja, kzou "t graag eens proberen.
En ik een andere afmontage (X.0/RF zou veel vetter staan) Erg mooi kleurtje BTW.
En vind dat liggende chainstay.zover omhoog staat.Komt zeker door de grote wielen
ey man, erg scherp op gemerkt ;D
Zane
Maakt Voodoo alleen 29"-ers of bouwen ze ook terug 26"?
Het zijn mooie fietsjes, en ja ik vind die kleurtjes ook wel lekker!
Het zijn mooie fietsjes, en ja ik vind die kleurtjes ook wel lekker!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Hebben ook "normale" fietsen maar Cloxxki moet natuurlijk eerst de 29-er laten zien en pas daarna komen hoop ik de 26-ers..
En dat alles in staal en Alu, en ook een singlespeed!!
En check de drop outs!
Kleuren schijnen allemaal heel apart te zijn, ben benieuwd (Cloxxki??!!!)
En dat alles in staal en Alu, en ook een singlespeed!!
En check de drop outs!
Kleuren schijnen allemaal heel apart te zijn, ben benieuwd (Cloxxki??!!!)
http://www.fan.gr.jp/~azure/voodoo/cycles.html
Voor de liefhebbers (waaronder ikzelf) de VooDoo 2003 lijn.De link is naar een Japanse pagina en 10000 yen is plm. 77 Euri ;D
Voor de liefhebbers (waaronder ikzelf) de VooDoo 2003 lijn.De link is naar een Japanse pagina en 10000 yen is plm. 77 Euri ;D
crooswijk schreef:
VooDoo terug ?? Yoohoo !!!
Vertel meer ... !!!!
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is VooDoo nooit weg geweest. In Japan het land
waar VooDoo vandaan komt is het altijd te koop geweest. In het westen is VooDoo gewoon gestopt met leveren. Dit heb ik uit een zeer betrouwbare bron. Ook het verhaal dat het is overgenomen door een Taiwanese firma is niet waar, VooDoo is altijd taiwanees geweest.
Natuurlijk worden er ook weer 26" fietsen gemaakt. Hier een link die op MTBR stond http://www.fan.gr.jp/~azure/voodoo/cycles.html , dit zijn de 2003 (!!!) fietsen van VooDoo. Als je een beetje de historie van de VooDoo lijn kent zal je veel oude bekende tegenkomen. Ik zelf ben toch wel heel geïntresseerd in de Bizango in wit. Maar ook de Bokor blijft mooi, zwart..easton ultralite alu.. nice. oh ja prijzen zijn Yen

Ik ben benieuwd hoe de Nzumbi (I guess) singlespeed eruit komt te zien. De rohloff dropouts zijn in IMHO een hele mooie oplossing.
stzr.
Goed om te zien dat Joe Murray"s hersenspinsels weer terug zijn. Heb die dingen al mogen aanschouwen in Friedrichshafen op de EuroBike. Die lak van die 29er is enorm diep. Errug sjiek. De dropouts waren wel wat aan de lochte kant en wat minder afgewerkt... zullen (hopelijk) echte demo"s zijn geweest. Jammer dat die gasten zelf geen woord engels/duits spraken, we konden erg weinig info bij die gasten we krijgen.
De stand was ook opvallend klein en weggedrukt. Maar goed, dat komt nog wel...
De stand was ook opvallend klein en weggedrukt. Maar goed, dat komt nog wel...
Ben wel erg benieuwd hoe de 26" modellen er uit zien, want eerlijk gezegd vind ik deze 29" het toch niet helemaal. Wel een erg mooie kleur.
Heeft de nieuwe Bizango eigenlijk schrijfremnokjes?
[
Is het nou origineel Japans of Taiwanees?
Bij mij zit er een sticker op met Handcrafted in the USA. Niet dat dat nou zoveel zegt...
[
Setzer schreef:
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is VooDoo nooit weg geweest. In Japan het land
waar VooDoo vandaan komt is het altijd te koop geweest.
...
Ook het verhaal dat het is overgenomen door een Taiwanese firma is niet waar, VooDoo is altijd taiwanees geweest.
Bij mij zit er een sticker op met Handcrafted in the USA. Niet dat dat nou zoveel zegt...
Website is down...
:"(
-> alé ja, niet echt down, maar die doet erg raar...
ik heb via google wel de 2003 modellen gevonden, maar daar werkt het ook maar nu en dan ::) .
Het zal wel weer aan mij liggen...

-> alé ja, niet echt down, maar die doet erg raar...
ik heb via google wel de 2003 modellen gevonden, maar daar werkt het ook maar nu en dan ::) .
Het zal wel weer aan mij liggen...
MavErik schreef:
Ben wel erg benieuwd hoe de 26" modellen er uit zien, want eerlijk gezegd vind ik deze 29" het toch niet helemaal. Wel een erg mooie kleur.
[Setzer schreef:
waar VooDoo vandaan komt is het altijd te koop geweest.
...
Ook het verhaal dat het is overgenomen door een Taiwanese firma is niet waar, VooDoo is altijd taiwanees geweest.
De eigenaar van VooDoo is een japans bedrijf. Dat is wat ik heb begrepen van iemand die voor VooDoo heeft gewerkt.
Wat ik ook van hem heb gehoord is dat als je fiets een made in USA sticker heeft dat ook echt zo is. Alleen bij staal, zoals jou Bizango, is het zo dat ze in taiwan werden gelast en als halffabricaat afgewerkt in de US.
Mijn VooDoo Bokor komt waarschijnlijk bij het amerikaanse Anodising Inc vandaan. Mijn Wanga komt uit wel Taiwan.
Nieuwe Bizango heeft schijfremnokken. De 2003 versie heeft het in ieder geval wel. En VooDoo veranderde vaak alleen een frame kleur. De 2003 Bizango lijkt nog precies op de Bizango uit bv "97 alleen dan met schijremnokken.
Op de link een paar post hierboven staan de 2003 fietsen.
stzr.
Made in the US of A mag er al opstaan als inderdaad iemand in amerika bijv. de lak er op heeft gezet...
Die Scandium SoBo kwam uit Amerika.. en die Bokor zou best wel eens bij Anodizing gemaakt kunnen zijn. Echter; de laatste paar jaar had de VooDoo Bokor de dropout die bijv. Santos gebruikt heeft en nog een aantal merken meer. De laatsten 2 zeker, zijn gemaakt door Hodaka.

Die Scandium SoBo kwam uit Amerika.. en die Bokor zou best wel eens bij Anodizing gemaakt kunnen zijn. Echter; de laatste paar jaar had de VooDoo Bokor de dropout die bijv. Santos gebruikt heeft en nog een aantal merken meer. De laatsten 2 zeker, zijn gemaakt door Hodaka.
Het blijven toch gewoon vreemde bakken. Van die grote wielen, waarom zou je dat nou doen? Kloxcki vind S/S helemaal geweldig en dan ook met grote wielen, starre vork en een stalen frame. De Voodoo frames zijn inderdaad wel stoer, mooie kleuren ook in real life.
-
weenie schreef:
Het blijven toch gewoon vreemde bakken. Van die grote wielen, waarom zou je dat nou doen?
Het draaien en keren gaat niet zo makkelijk als met een 26inch, maar op de rechte stukken!

V.