vraag over enduro comp
Moderators:JJ, Beheerders
Kan je met zo´n enduro nu nog een beetje redelijk xc´en als je de vering v+a op 100 mm veerweg zet of is hij daar te lomp voor?
Zit een beetje te kijken naar een bike die ruig fr aankan maar ook met xc tochten niet a teveel moeite heeft.Dit lijk me dan toch een leuk fietsie.
En weet iemand de advies verkoop prijs,en het gewicht?
En er zit ook een flipflop link op die fiets maar wat gebeurd er nou precies met de lengte van de veerweg achter als je die omdraait en in hoe verre verandert de geometrie?
Zit een beetje te kijken naar een bike die ruig fr aankan maar ook met xc tochten niet a teveel moeite heeft.Dit lijk me dan toch een leuk fietsie.
En weet iemand de advies verkoop prijs,en het gewicht?
En er zit ook een flipflop link op die fiets maar wat gebeurd er nou precies met de lengte van de veerweg achter als je die omdraait en in hoe verre verandert de geometrie?
Re:vraag over enduro comp
Moet je een santa cruz bullit gaan kopen....
Wat is ruig freeride volgens jou? En ik neem aan dat je bij xc niet meer van plan bent om wedstrijden te winnen....
Wat is ruig freeride volgens jou? En ik neem aan dat je bij xc niet meer van plan bent om wedstrijden te winnen....
ruig fr snelle technische afdalingen met drops tot 2 meter, beetje north shore
maar met xc bedoel ik dus dat je er nog wel gewoon toertochten erop kan rijden zonder dat je met een slakken tempo vooruit gaat en dat je er nog goed mee kan klimmen wel zo makkelijk al wil je een keer ergens naar beneden rijden je moet tenslotte eerst bovenkomen want je hebt niet overal een lift
maar met xc bedoel ik dus dat je er nog wel gewoon toertochten erop kan rijden zonder dat je met een slakken tempo vooruit gaat en dat je er nog goed mee kan klimmen wel zo makkelijk al wil je een keer ergens naar beneden rijden je moet tenslotte eerst bovenkomen want je hebt niet overal een lift
Ik heb gister op mijn Enduro Comp een rondje Schoorl gereden, dat ging best, was met afstand het comfortabelste rondje ooit, alleen omhoog legt ie het toch wel behoorlijk af tegen mijn racing-HT.
Ik denk, dat als je een veer/olie demper achter steekt, je tevens een goede freerider hebt.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Enduro deed ook wel 1,5m drops to flat op z"n bike zover ik weet, maar dat vond z"n fiets niet leuk. Als je een echte alleskunner wilt neem dan een Santa Cruz Bullit, Foes the Fly,
moet je hem wel als alleskunner opbouwen natuurlijk.
RInse
moet je hem wel als alleskunner opbouwen natuurlijk.
RInse
Ik doe nooit meer drops to flat... het is lomp en slecht voor je fiets.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Enduro schreef:
Ik doe nooit meer drops to flat... het is lomp en slecht voor je fiets.
daarom staat er ook deed

Rinse
XC gaat zeker. Freeride is een zeer groot begrip hé...
Ik rijd elke week toertochten met mijn enduro in de ardennen en nog tegen een redelijk tempo.
.
Ik ga er ook mee licht freeriden, dwz steile afdalingen, technische parkoeren... ( kijk maar naar de foto"s op dp
) Drops van meer dan 1 meter heb ik er nog niet mee gedaan.
De modellen van 2003 zijn wel steviger dan die van 2002.
Grtz
Tbx
Ik rijd elke week toertochten met mijn enduro in de ardennen en nog tegen een redelijk tempo.

Ik ga er ook mee licht freeriden, dwz steile afdalingen, technische parkoeren... ( kijk maar naar de foto"s op dp

Grtz
Tbx
maar jij kan er wel aardig mee jumpen toch ???Tbx schreef:
XC gaat zeker. Freeride is een zeer groot begrip hé...
Ik rijd elke week toertochten met mijn enduro in de ardennen en nog tegen een redelijk tempo..
Ik ga er ook mee licht freeriden, dwz steile afdalingen, technische parkoeren... ( kijk maar naar de foto"s op dp) Drops van meer dan 1 meter heb ik er nog niet mee gedaan.
Grtz
Tbx

heb je je specialized m5 al klaar dave
Je kan met elke bike goed jumpen en zeker met een enduro, alleen proberen om netjes in de landing te komen, dan kan het zelfs niet kwaad met een Seven Ti/Carbo
ja bijna alleen nog ff andere remmen +pedalenjuppe schreef: heb je je specialized m5 al klaar dave
maar hoe zit dat nou met die flip flop link krijg je hierdoor nou meer veerweg?en verandert je geometrie hierdoor?
Niet meer veerweg (dit regel je met de ITch-switch) maar de geo verandert wel: andere balhoofdshoek en ground clearance.
maar dat zit toch niet op de 2003 modellen die flip flop? Of kan ik beter vragen want is de flip flop?
Jurriaan schreef:
maar dat zit toch niet op de 2003 modellen die flip flop? Of kan ik beter vragen want is de flip flop?
Zit niet op 2002, wél op 2003, 2004...
Enduro schreef:
[Jurriaan schreef:
Zit niet op 2002, wél op 2003, 2004...
Euhm, ook op de 2002 modellen...
Grtz
Tbx
Idd, ik heb me vergist...
maar wat is dan flip flop?
is dat het rode blokje uit het vorige model waardoor je de geometrie kan veranderen?

de Flip/Flop is het linkje, waar de demper aan vast zit.
Dit dus;
En dit is voor de veerweg te veranderen;
Grtz
Tbx

En dit is voor de veerweg te veranderen;

Grtz
Tbx