M"n nieuwe oude fiets
Moderators:JJ, Beheerders
Zie: http://www.pinkbike.com/photo/pbpic118008.jpg
Alle suggesties om hem nog meer tijdsgeest te laten uitstralen zijn welkom.
Alle suggesties om hem nog meer tijdsgeest te laten uitstralen zijn welkom.
Re:M"n nieuwe oude fiets
Is dat een riser met bar-ends? Verder niet onmooi trouwens....
(en geen giant! eureka
)
(en geen giant! eureka

Aha! Heb jij em gekocht
(tandemmensen onder elkaar... :P)
Is ie in ieder geval in goede handen, hoop oude xtr onderdelen erop en dan issie mooi (en die riser eraf)

Is ie in ieder geval in goede handen, hoop oude xtr onderdelen erop en dan issie mooi (en die riser eraf)
Oud XT (M735) of DX (M650) erop, dat past IMHO iets fijner op zo"n fraam. Óf... een mooi Suntour XC Pro groepje.. ook niet verkeerd. Al heeft Joe daar nooit echt iets mee gedaan.Steelboy schreef: Is ie in ieder geval in goede handen, hoop oude [s]xtr onderdelen[/s] erop en dan issie mooi (en die riser eraf)
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Damn wat een mooie fiets! 
In mijn voorstelling waren fietsen uit die tijd veel en veel lelijker (Polish alu, gele flite & Judy, paars en blauw ano Ringlé enzo)
Mooi slank frame, slanke vork, slank crankstel, slanke derailleur, sweet....
Niets aan veranderen, hoogstens een recht stuurtje. Vooral geen geveerde vork in doen!

In mijn voorstelling waren fietsen uit die tijd veel en veel lelijker (Polish alu, gele flite & Judy, paars en blauw ano Ringlé enzo)
Mooi slank frame, slanke vork, slank crankstel, slanke derailleur, sweet....
Niets aan veranderen, hoogstens een recht stuurtje. Vooral geen geveerde vork in doen!
-
natuurlijk pedalen opzetten fe

- @sph@ltdude
- Contacteer:
Hennige-haarie schreef:
natuurlijk pedalen opzetten fe![]()
Jaaaaa.... mooie slanke pedaaltjes..... Ritchey SPD"tjes ofzow.....
Dank allen, ik ben er erg blij mee ;D.
Recht stuurtje zit er inmidddals al op, evenals Times, er moet tenslotte ook gefietst worden.
De schuur en de garage gaan ondersteboven voor passende delen, XTR hoeft niet, maar inderdaad het nodige DX en Suntour.
Anodised spullen komen er niet op.
Steel is real, OK, maar voor langer dan twee uur heeft de plastic en/of volgeveerde fiets toch de voorkeur. De fiets is iets minder hard dan een alu fietsje, maar geeft een stuk minder mee op wortels dan plastic.
Een Mag 21 gaat in het Stumpjumper Comp (Tange Prestige) frame dat overgespoten op herbouw wacht.
Nu blijf ik wel met een oude rotte allerereerste Rock Shox zitten
Recht stuurtje zit er inmidddals al op, evenals Times, er moet tenslotte ook gefietst worden.
De schuur en de garage gaan ondersteboven voor passende delen, XTR hoeft niet, maar inderdaad het nodige DX en Suntour.
Anodised spullen komen er niet op.
Steel is real, OK, maar voor langer dan twee uur heeft de plastic en/of volgeveerde fiets toch de voorkeur. De fiets is iets minder hard dan een alu fietsje, maar geeft een stuk minder mee op wortels dan plastic.
Een Mag 21 gaat in het Stumpjumper Comp (Tange Prestige) frame dat overgespoten op herbouw wacht.
Nu blijf ik wel met een oude rotte allerereerste Rock Shox zitten

Pino schreef:
Nu blijf ik wel met een oude rotte allerereerste Rock Shox zitten![]()
Heb jij een RS-1 ??
DeKerfs schreef:
[Pino schreef:
Nu blijf ik wel met een oude rotte allerereerste Rock Shox zitten![]()
Heb jij een RS-1 ??
;D maar in hoeverre rijdbaar?
veren deden die vorken tochal niet zo geweldig, dus jah.... een mooie gecompliceerde starre vork; zo"n RS-1

pino maak eens een foto van die RS1... weinig sjiek om de stickers na te maken en op een hedendaagse zwarte sid of boxxer te hangen...
greetz
bettes
greetz
bettes
bEttEs schreef:
weinig sjiek om de stickers na te maken en op een hedendaagse zwarte sid of boxxer te hangen...
greetz
bettes
??? hoe bedoel u ???
stickers op een RS1 (die helemaal zwart was) waren fluo roze en groen... als je die stickers dan op een volledig zwarte rockshox van nu hangt... vin ik persoonlijk wel vet
greetz
bettes
greetz
bettes
bEttEs schreef:
stickers op een RS1 (die helemaal zwart was) waren fluo roze en groen... als je die stickers dan op een volledig zwarte rockshox van nu hangt... vin ik persoonlijk wel vet
greetz
bettes
Stickers moeten correct zijn of niet.
"t is verdomme geen GTi of andere Kadett/Manta/hoerensloep
Is meer een inside joke dan... hoeveel members hier kennen de RS1 of weten hoe die er uit zien? (ik gok nooit meer dan 10) En het is en blijft een originele RS sticker op een RS vork
greetz
bettes
greetz
bettes
Ikke wel ;D ik heb em eens een jaar of twee /driegeleden gezien op de Mh2d ..... iemand met zo;n Rs1 zwarte voorvork met Roze stickers.Maar hij deed erg weinig zei hij verloor veel lucht en was dus daardoor niet zo comfortabel.Na wat doorvragen aan die fietser.Mischien was het Pino wel ;D .Maarre herriner me de advertentie nog in de Mountainbike Plus over de Rs-1 .Die hier nog ergens ligt.
v.d.Hill. schreef:
Ikke wel ;D Maar hij deed erg weinig zei hij verloor veel lucht en was dus daardoor niet zo comfortabel.
hmmmz het was nogthans een veer vork... told ya ::)
greetz
bettes