mijn nieuwe fiets
Moderators:JJ, Beheerders
hallo,
dit mijn nieuwe bike. Ik ben 15 jaar en heb dus niet veel geld om uit te geven. Ik gebruik veel van me geld voor kleding dus daarom kan ik niet zon mooie fiets als jullie kopen. Toch ben ik wel trots op mijn fiets hij kost nieuwewaarde € ong 400 euro. graag wil ik wat kritiek op mijn fiets!
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=110675
specs:
Frame: kenosha halifax 6061
Vork: RST cappa
Remmen: shimano lx
Remgrepen: shimano v-brake RSI
Shifters: Shimano v-brake RSI
Derailleur-voor: Shimano LX
Derailleur-achter: Shimano Alivio
Cassette: Shimano lx 8-speed
Ketting: shimano 8-speed
Pedalen: bbb pendalen
Crankset: merk loos
Zadel: BBB BSD-03 compseat
zadelpen: geen idee
Stuurpen: merkloos
stuur: BBB skybar
bar ends: BBB three-d
Buitenbanden: Continental
Binnenbanden: Continental
kraak mijn fiets aub niet al teveel af
dit mijn nieuwe bike. Ik ben 15 jaar en heb dus niet veel geld om uit te geven. Ik gebruik veel van me geld voor kleding dus daarom kan ik niet zon mooie fiets als jullie kopen. Toch ben ik wel trots op mijn fiets hij kost nieuwewaarde € ong 400 euro. graag wil ik wat kritiek op mijn fiets!
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=110675
specs:
Frame: kenosha halifax 6061
Vork: RST cappa
Remmen: shimano lx
Remgrepen: shimano v-brake RSI
Shifters: Shimano v-brake RSI
Derailleur-voor: Shimano LX
Derailleur-achter: Shimano Alivio
Cassette: Shimano lx 8-speed
Ketting: shimano 8-speed
Pedalen: bbb pendalen
Crankset: merk loos
Zadel: BBB BSD-03 compseat
zadelpen: geen idee
Stuurpen: merkloos
stuur: BBB skybar
bar ends: BBB three-d
Buitenbanden: Continental
Binnenbanden: Continental
kraak mijn fiets aub niet al teveel af
Re:mijn nieuwe fiets
Als eerste zou ik die plastic rand van de voorste kettingbladen afhalen. En dan heel veel fiesten en tegelijk sparen voor een andere bike.
Wist je dat die Kenosha´s "ook" in Lelystad worden ge-assembleerd en uit dezelfde fabriek in Taiwan komen? Wellicht een schrale troost...
Maar begin met sparen, want erg veel zul je niet terugkrijgen bij een evt. inruil actie.
Verder leuke fiets hoor, ik vrees alleen dat je veel geld gaat uitgeven om onderdelen te vervangen, tenminste, als je gaat doen waar een MTB voor is gemaakt...
Erikje
Maar begin met sparen, want erg veel zul je niet terugkrijgen bij een evt. inruil actie.
Verder leuke fiets hoor, ik vrees alleen dat je veel geld gaat uitgeven om onderdelen te vervangen, tenminste, als je gaat doen waar een MTB voor is gemaakt...
Erikje
Niet echt verkeerde fiets voor dat geld.. Maar waarom een lx voorderailleur en een alivio achter-derailleur... Schakel je echt zo veel voor dan?? Normaal (maar ja wat is normaal) heb je achter een betere kwaliteit derailleur dan voor... maar al helemaal niet andersom....
mvg Ninko
mvg Ninko
-
-
bike2die schreef:
...graag wil ik wat kritiek op mijn fiets!
laten we het beschaafd houden, want je vraagt hier echt iets heel erg leuks ::)
Zoals meerdere zeggen, ga maar naar de Zeeman voor je kledij, en spaar voor een echte fiets, want deze gaat het echt niet lang uithouden. Beetje fatsoenlijke hardtail ligt rond de 1000,- Tuurlijk kan het ook 700,- zijn, maar dan ga je toch otomatisch weer dingetjes vervangen...
Tip, laat deze bike over een jaartje maar weer zien

kijk maar uit met die RSI
je kunt beter STI hebben
je kunt beter STI hebben
- KillerPiet
RST is toch een scheldwoord?
-
BEEP! "t niveau gaat weer zakken!
-
- Forumbeheerder
Kut it mensjes.
Als hij 400 wil besteden wil ie 400 besteden. Hoe hij de rest van zijn budget en vrije tijd gebruikt is toch zijn zaak?
Als hij 400 wil besteden wil ie 400 besteden. Hoe hij de rest van zijn budget en vrije tijd gebruikt is toch zijn zaak?
alle waar naar zijn geld, maar hier kom je nog wel achter.
En volgens een oud West-Fries gezegde:
"de fiets maakt de man"
dusssss©
En volgens een oud West-Fries gezegde:
"de fiets maakt de man"
dusssss©
bike2die......jij bent de gene die overal roept; "effe dit er nieuw in als het niet werkt.............en effe dat erin"............beetje raar dus....
-
Wat weet jij daar nou van ... laat die gast gewoon in zijn waarde. Jij had naar eigen zegen ook pas op je 18de een paar centen te besteden, dus hij heeft nog drie jaar te gaan.
True, maar dan moet ie niet gaan lopen aankondigen dat ie niet anders kán.
Veel plezier met je fietsje, op de pannekoek genaamd Holland zal je er best plezier aan beleven lijkt me.

-
GTLTS schreef:
bike2die......jij bent de gene die overal roept; "effe dit er nieuw in als het niet werkt.............en effe dat erin"............beetje raar dus....
ghe dat komt dus omdat ie de een paar weekies bij de fietsenmaker heeft rondgelopen.... daarovoor had ie allemaal adviezen dat als je marzo wat lawaai maakt dat er een steentje in je vork zit enzo ::)

niets ten nadele van de profile ofzo hoor maar die zaak die hier in deventer zit (waar hij heeft gewerkt) is mee een ruk zaak met alleen maar een paar van die school/zandpaadje mtb"s

Voor 400 euro kom je hier vaak hele leuke 2de hands bikes tegen! Wees blij dat ie begint met biken! En verstand komt met de jaren!
Laat ook maar, m"n punt komt bepaald niet over dus.
- Xircuit
- Contacteer:
Mensen, echte kerels beginnen op een E400 bike, ik begon 2,5 jaar geleden op een 400 GULDEN Giant Boudler. Zo leer je het duure waarderen.
En voor de Rest, veel suc6 met je bike carriere. Je zult van zelf zien waar de tekort komingen zitten, dan koop je van zelf een andere bike. Maar dat zie je dan wel weer.
Bike ze!
En voor de Rest, veel suc6 met je bike carriere. Je zult van zelf zien waar de tekort komingen zitten, dan koop je van zelf een andere bike. Maar dat zie je dan wel weer.
Bike ze!
-
- Contacteer:
Have fun! met de bike.. tis geen prof fiets maar volgens mij moet je hoe dan ook trappen... In frankrijk ben ik daar weer achter gekomen toen ik mijn buurjongen maar met heel veel moeite bij kon houden, terwijl hij op een ongeveerde gazelle reedt. En ik zie mezelf niet als iemand die op een veeeel te dure fiets voor zijn doen rijdt dusss
BIKE ze! En oordeel zelf over je bike en hoe die bevalt!!! ;D
BIKE ze! En oordeel zelf over je bike en hoe die bevalt!!! ;D
Xircuit schreef:
Mensen, echte kerels beginnen op een E400 bike
color]
JA MAN. das precies de prijs van m"n bike.

[sub]Dak zomaar nog eens een echte kerel zou zijn[/sub]
@Bike2Die: toen ik 15 was had ik niet eens een fiets, en als je kijkt naar het minimum jeugdloon vind ik het nog knap dat je het geld bij elkaar hebt gekregen. Of hebben je ouders bijgelegd? Doet er ook niet toe, veel fietsplezier
Enne: het gaat om de fietser en niet om de fiets zou Armstrong zeggen.
hai,
bedankt iedereen eindelijk een aantal positiefe berichten. nee ik heb het helemaal zelf moeten betalen me ouders hebben er nix aan mee betaald. Volgende week krijg ik waarschijnlijk magura hs33 remmen erop dus ik ga erop vooruit!!!!!!!!!!!!!!!! haha ;D
groetjes
bedankt iedereen eindelijk een aantal positiefe berichten. nee ik heb het helemaal zelf moeten betalen me ouders hebben er nix aan mee betaald. Volgende week krijg ik waarschijnlijk magura hs33 remmen erop dus ik ga erop vooruit!!!!!!!!!!!!!!!! haha ;D
groetjes
voor dit geld is het geen slechte koop.
En mensen, bedenk wel, het komt uiteindelijk toch op de benen aan. Zelf heb ik ook een dure fiets, maar ik ga echt niet harder op een fiets die twee keer zo duur is. Het is gewoon een kwestie van wat je wil uitgeven!!
En mensen, bedenk wel, het komt uiteindelijk toch op de benen aan. Zelf heb ik ook een dure fiets, maar ik ga echt niet harder op een fiets die twee keer zo duur is. Het is gewoon een kwestie van wat je wil uitgeven!!
-
tis meer een kwestie van hoelang je wilt dat je bike meegaat....
Wat een afgezeik
Ik heb ook met slecht gereden maar als je met minder begint weet je niet beter en als je dan op een gevenmoment beter neemt. Dan voelt de fiets voor je zelf ook echt beter.
Ik ken er ook die zijn begonnen met een dure fiets en na een jaar zijn gestopt, waarna de fiets in de schuur verdween dat is zonde.
maar veel bike plezier
bike2die
Ik heb ook met slecht gereden maar als je met minder begint weet je niet beter en als je dan op een gevenmoment beter neemt. Dan voelt de fiets voor je zelf ook echt beter.
Ik ken er ook die zijn begonnen met een dure fiets en na een jaar zijn gestopt, waarna de fiets in de schuur verdween dat is zonde.
maar veel bike plezier
bike2die
Maar waarom dan die lx voorderailleur en een alivio achterderailleur??
nou ik moe zeggen, voor 400 euro best wel leuk, ik vind ook het frame erg netjes uitzien, normaal van die goedkopere fietsen zien er echtttt goedkoop uit
die hs33 is een goeie goeie keus, wat ik als eerste zou verandere is de voorvork, want een slechte vork is echt bagger
ik ben vorig jaar begonnen op een gazelle extreme polish en daar zat ook een rst te op en daar heb ik me kapot aan ge ergerd
Ik zou gewoon letten op wat er 2e hands wordt verkocht, want dat zijn vaak nog goeie materiale voor goeie prijzen
Have nice trips with your bike and let us know when you change something
Froapoant
die hs33 is een goeie goeie keus, wat ik als eerste zou verandere is de voorvork, want een slechte vork is echt bagger
ik ben vorig jaar begonnen op een gazelle extreme polish en daar zat ook een rst te op en daar heb ik me kapot aan ge ergerd
Ik zou gewoon letten op wat er 2e hands wordt verkocht, want dat zijn vaak nog goeie materiale voor goeie prijzen
Have nice trips with your bike and let us know when you change something
Froapoant