29" Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Een middagje met mooi weer op de Golden Gate brug en je ziet ze allemaal voorbij komen. Volgens mij de keren dat wij er over heen reden op 1 dag 3 verschillende Steelman'sOz schreef:(laat staan er een gezien).

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Chris Herting is ook al meer dan 20 jaar bezig en zo druk dat zijn website al 15 jaar passé is....en die last ook staal.
Ondanks hijzelf zegt dat staal vooral zwaar is, bolt ie met een stalen hamersmith 29'r, me dunne dubble bovenbuisjes met daarin euh...de remkabel en die van dat truvative gedoe zekers?
Of dit, met een harleybelt

Ondanks hijzelf zegt dat staal vooral zwaar is, bolt ie met een stalen hamersmith 29'r, me dunne dubble bovenbuisjes met daarin euh...de remkabel en die van dat truvative gedoe zekers?
Of dit, met een harleybelt

De Golden Gate brug, d'r zijn weekeinden dat ik er niet overheen rijd
. Singlespeed opbouwen is wel lekker snel, minder keuzes ook (en ik vind kiezen moeilijk).
Maar dit is de gallery, dus hier plaatjes van m'n eerste idee:

Voor de mannen met een scherpe blik: de vork die ik een jaar of wat eerder met een vooruitziende blik heb gescoord past perfect maar is voor V-brakes. (een Kelly trouwens, kan niet in 't rijtje want is opgehouden (al weet je dat bij CK nooit helemaal zeker)) En de zadelpen is te klein. Ik heb nog niets echt passends in 28,6 gezien, misschien toch een Shim om deze 27,2.
Enjoy!!

Maar dit is de gallery, dus hier plaatjes van m'n eerste idee:
Voor de mannen met een scherpe blik: de vork die ik een jaar of wat eerder met een vooruitziende blik heb gescoord past perfect maar is voor V-brakes. (een Kelly trouwens, kan niet in 't rijtje want is opgehouden (al weet je dat bij CK nooit helemaal zeker)) En de zadelpen is te klein. Ik heb nog niets echt passends in 28,6 gezien, misschien toch een Shim om deze 27,2.
Enjoy!!
Common sense was never common
Grial ofwel Lynskey Ti 29er
Moest voor mijn werk een week naar de VS (little rock - Arkansas) en kon het zo regelen dat ik een avond met een lokale MTB groep mee kon.
Een locale bikeshop heeft mee zeer gematst en me als huur fiets een titanium 29er meegegeven. Ivm mijn lange benen werd er ook nog even een Moots zadelpen ingezet.
Je kan je voorstellen de combi van die fiets met 2 uur roling singletrack was echt geweldig.
Ik hoef hier niet uit te leggen wat de voor/nadelen van een 29er zijn maar voor mij was het nieuw. Ik heb er nu dus een serieus probleem bij aangezien ik zeer onder de indruk was van zowel het fenomeen 29er en Ti. Dat wordt opnieuw orrienteren op een volgende bike.
Het merk Grail hebben ze ontwikkeld samen met Lynskey (zie frameplaatje balhoofdbuis) en is blijkbaar alleen maar te krijgen bij die shop (Chainwheel bicycles).
Ik heb maar niet gevraagd wat de frameprijs was want anders zou ik serieus overwogen hebben om hem heel hoog op mijn verlanglijstje te zetten.
Foto's zijn niet heel goed van kwaliteit (telefoon)
[http://picasaweb.google.nl/lh/photo/xiH ... directlink]
[http://picasaweb.google.nl/lh/photo/f32 ... directlink
[http://picasaweb.google.nl/lh/photo/oy- ... directlink]
Een locale bikeshop heeft mee zeer gematst en me als huur fiets een titanium 29er meegegeven. Ivm mijn lange benen werd er ook nog even een Moots zadelpen ingezet.
Je kan je voorstellen de combi van die fiets met 2 uur roling singletrack was echt geweldig.
Ik hoef hier niet uit te leggen wat de voor/nadelen van een 29er zijn maar voor mij was het nieuw. Ik heb er nu dus een serieus probleem bij aangezien ik zeer onder de indruk was van zowel het fenomeen 29er en Ti. Dat wordt opnieuw orrienteren op een volgende bike.
Het merk Grail hebben ze ontwikkeld samen met Lynskey (zie frameplaatje balhoofdbuis) en is blijkbaar alleen maar te krijgen bij die shop (Chainwheel bicycles).
Ik heb maar niet gevraagd wat de frameprijs was want anders zou ik serieus overwogen hebben om hem heel hoog op mijn verlanglijstje te zetten.
Foto's zijn niet heel goed van kwaliteit (telefoon)
[http://picasaweb.google.nl/lh/photo/xiH ... directlink]
[http://picasaweb.google.nl/lh/photo/f32 ... directlink
[http://picasaweb.google.nl/lh/photo/oy- ... directlink]
Ik vind die Curtlo heel erg mooi... Die verdient eigenlijk nog wel een witte fox, wat versnellingen en een mooi stuur.
Beetje conservatieve mening, ik weet het... Die Kelly vork staat eigenlijk ook al uitstekend. Hele mooie bouwer eigenlijk: weinig poespas, veel performance, niet zo duur. Hoe rijdt het?
Die Grail is een mooie fiets, zitten er ook specifieke eigen (niet-Lynskey) details aan?

Die Grail is een mooie fiets, zitten er ook specifieke eigen (niet-Lynskey) details aan?
scandal racing green
Hoi,
Na het bekijken van alle mooie 29ers hier ook wat plaatjes van de mijne.
Momenteel met grote petfles op het frame omdat ik wat meerdaagse tochten aan het fietsen ben.

[/img]
Momenteel met grote petfles op het frame omdat ik wat meerdaagse tochten aan het fietsen ben.

Re: scandal racing green
Sjieke bike!KLM schreef:Hoi,
Welke petfles houder gebruik heb je, valt de fles er niet uit tijdens het rijden en wanneer en hoe drink je?
Doubt Kills Dreams
Ik gebruik een Minoura petfleshouder. Die kan je afstellen op 1L of 1,5L en houdt met een plastic grijper/veersysteem de hals vast. Is officieel al wel uit de handel. (vervangen door elastieken versie...) De fles zit bomvast. Nadeel is wel dat je niet zomaar even wat kan gaan drinken tijdens het rijden door het bos. Af en toe stoppen is echter geen probleem en als ik 100 km rijd heb ik liever 1,5 liter op mijn frame dan op mijn rug.Gijsberg schreef:Sjieke bike!
Welke petfles houder gebruik heb je, valt de fles er niet uit tijdens het rijden en wanneer en hoe drink je?
In de handel hebben ze voor pet flessen een speciale darm om aan te slurpen 

bezoek ons gastenkamer www.breadandbutter.be
Ik zat vrij te denken: Ben je niet bang dat bij een ruwe afdaling de bidon-nokken uit het frame komen, of valt de belasting op de onderbuis mee? Het is tenslotte 1,5kg wat aan je frame ligt te trekken.KLM schreef: Ik gebruik een Minoura petfleshouder. Die kan je afstellen op 1L of 1,5L en houdt met een plastic grijper/veersysteem de hals vast. Is officieel al wel uit de handel. (vervangen door elastieken versie...) De fles zit bomvast. Nadeel is wel dat je niet zomaar even wat kan gaan drinken tijdens het rijden door het bos. Af en toe stoppen is echter geen probleem en als ik 100 km rijd heb ik liever 1,5 liter op mijn frame dan op mijn rug.
Doubt Kills Dreams
Op deze gearrie kan dat wel, toch, beenhaar? Hij is veel minder racey dan je singlespeed! Zwaar frame, lomp zadel, geen xtr-derailleur... Alleen voor toertochten zeker?
Serieus: toch wel een mooie fiets! Je versnellingskabeltje van bovenbuis naar staande achtervorken is alleen wel anderhalve centimeter te kort.

Serieus: toch wel een mooie fiets! Je versnellingskabeltje van bovenbuis naar staande achtervorken is alleen wel anderhalve centimeter te kort.