Nieuwe ATB: Cube Elite Teamline vs. Specialized M5
Moderators:JJ, Beheerders
-
ja maar ook al verander je iets aan de stuurhoek, hoe groter het frame dat je op de zelfde maat vork zet, des te lager zal de voorkant van je frame (balhoofd) liggen ten opzichte van de achterkant van je frame toch?
Dan is de geometrie toch weer anders.... ook al is de rijder van de fiets groter ...toch?
Dan is de geometrie toch weer anders.... ook al is de rijder van de fiets groter ...toch?
Re:Nieuwe ATB: Cube Elite Teamline vs. Specialized M5
Een groter frame heeft ook een hogere balhoofdsbuis, dus is de stuur positie in principe ook hoger.
De vork verandert idd niet, maar dan kom je ook weer op de discussie waarom 29" wielen weer méér voordelen hebben dan 26" wielen voor grote rijders, aangezien idd alles in verhouding toe neemt, op de wielen na....
De vork verandert idd niet, maar dan kom je ook weer op de discussie waarom 29" wielen weer méér voordelen hebben dan 26" wielen voor grote rijders, aangezien idd alles in verhouding toe neemt, op de wielen na....
-
Wordt de lengte van de balhoofdbuis dan niet met de zelfde verhouding vergroot als de rest van het frame?
Zo lang ben ik niet dus ik denk niet dat 29" wielen voor mij erg handig zouden zijn ;D
Ik ben trouwens net terug van wat een lekker stukje fietsen had moeten worden.....maar het sturen ging idd niet lekker. Dat lag alleen aan het feit dat mn band lek was
Zo lang ben ik niet dus ik denk niet dat 29" wielen voor mij erg handig zouden zijn ;D
Ik ben trouwens net terug van wat een lekker stukje fietsen had moeten worden.....maar het sturen ging idd niet lekker. Dat lag alleen aan het feit dat mn band lek was

Dat gezeur over die voorvork...Kan ik vandaag eindelijk eens zijn fiets gaan testen, krijgt ie na 7 kilometer een lekker band. Kunnen we dat hele F*CKING stuk terug lopen! 7 kilometer klinkt niet veel, maar is wel ruim een uur lopen! En dat op fiets schoenen.... :-[ Maar goed, volgende keer beter

Rudie schreef:
Dat gezeur over die voorvork...Kan ik vandaag eindelijk eens zijn fiets gaan testen, krijgt ie na 7 kilometer een lekker band. Kunnen we dat hele F*CKING stuk terug lopen! 7 kilometer klinkt niet veel, maar is wel ruim een uur lopen! En dat op fiets schoenen.... :-[ Maar goed, volgende keer beter![]()
Dus je had ook een lekke reserve binnenband bij je en een lekke pomp, ja das minder dan

-
ja die hadden we dus niet mee......ik heb nog geen rood zadeltasje kunnen vinden om op mn fiets te zetten....voor pompen geldt hetzelfde

Weet je wel hoe zwaar dat is?! Scheelt cker weer iets in snelheid!
;D

En toen bleef het een lange tijd stil... :-X
-
@ Rudie
Ik zak iig niet door mn zadel heen...... :P
Ik zak iig niet door mn zadel heen...... :P