waarom mtb als de cyclo cross sneller lichter is?
Moderators:JJ, Beheerders
Vertrouwen en houding maken ook evrschil uit. Racefietsen gebruik je je spieren op een andere manier als MTB. Cyclo is erg ideaal, zeker als SS.
Re:waarom mtb als de cyclo cross sneller lichter is?
Ik heb er ook een, natuurlijk:

Tamelijke buitenblaad voor een boswielrenner.. vind u zelf niet?
Nee, hoezo? 53-12 for life!
Exar schreef:
Nee, hoezo? 53-12 for life!
Goedzo jongen.. ketting naar rechts en doordauwen...

ZAG schreef:
waarom?
zit me wel eens af te vragen waarom wij op al die hoogstaande techniek rijden en toch worden ingehaald door de cyclocrossers die veel en veel sneller zijn
Als jij hier op de site rondneust zitten zij op de fiets ;D ik denk dat het verschil is en 2000 post x 5min ;D
-
Wat maakt het uit als een cyclocrosser sneller is? Tijdens een wedstrijd maakt dat niets uit, want ze doen niet mee. Beetje onzin..
Nieuwe stelling:
Waarom MTB als de crossmotor (of rallyauto) sneller is?
V.

Nieuwe stelling:
V.
The Flying V schreef:
Wat maakt het uit als een cyclocrosser sneller is? Tijdens een wedstrijd maakt dat niets uit, want ze doen niet mee. Beetje onzin..![]()
Nieuwe stelling:
V.
Slaat nergens op... bij een CXer moet je trappen... bij een crossmotor/rallycar dus nie he
Wil je nu zeggen dat als je op je favoriete trainingsrondje ingehaald wordt door een cyclo-crosser, je denkt: "ach laat maar, die mag toch niet meedoen!!"The Flying V schreef:
Wat maakt het uit als een cyclocrosser sneller is? Tijdens een wedstrijd maakt dat niets uit, want ze doen niet mee. Beetje onzin..![]()
Nieuwe stelling:
V.
Dat denk ik nooit! :P Ik denk: "HIER JIJ"
-
In de 2 jaar dat ik MTB op de Amerongse berg ben ik nog nooit een cyclocrosser tegen gekomen en ja, ik heb goed uit mijn doppen gekeken.
@DnHelle.. niet te serieus op ingaan!
V.
@DnHelle.. niet te serieus op ingaan!

V.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
The Flying V schreef:
In de 2 jaar dat ik MTB op de Amerongse berg ben ik nog nooit een cyclocrosser tegen gekomen en ja, ik heb goed uit mijn doppen gekeken.
Gister tijdens de meeting stonden we even te wachten... 5 achter elkaar! Dus ze zijn er echt!
The Flying V schreef:
@DnHelle.. niet te serieus op ingaan!![]()
V.
Bij elke toettocht kom ik cyclocrossers tegen, dus ook op de Amerongseberg, moet je je je nacht verlichting maar eens op groot licht zetten ;D
JJ schreef:
[The Flying V schreef:
Gister tijdens de meeting stonden we even te wachten... 5 achter elkaar! Dus ze zijn er echt!
Jah.. maar volgens mij is dit dan dus het indirecte bewijs dat wij mtb"ers sneller zijn dan die CX-ers... Flying V ziet ze nooit.. wij zagen ze oook niet.. totdat we een hele tijd stil stonden, en ze ons toen pas voorbij kwamen...

Drop eens een paar keer op een ruwer mtb parcours met een CX fiets
er zal wel iets breken, komaan mensen die vergelijking dat een CX beter zou zijn dan een mtb gaat niet op, das bullcrap, hou ermee op, het ZUIGT
er zal wel iets breken, komaan mensen die vergelijking dat een CX beter zou zijn dan een mtb gaat niet op, das bullcrap, hou ermee op, het ZUIGT
Gebruik het spul waarvoor het gemaakt is... Dus is het vrij zinloos te pretenderen dat je met een CXer flinke drops kunt nemen..
Feit blijft dat de meesten een mountainbike gebruiken op de manier waar een CX zeker ook bruikbaar voor is en wellicht zelfs een voordeel heeft tov de mountainbike.. daar gaat het hier over.. en ik kan daar heel ver in mee gaan...
Feit blijft dat de meesten een mountainbike gebruiken op de manier waar een CX zeker ook bruikbaar voor is en wellicht zelfs een voordeel heeft tov de mountainbike.. daar gaat het hier over.. en ik kan daar heel ver in mee gaan...
DeKerfs schreef:
Gebruik het spul waarvoor het gemaakt is... Dus is het vrij zinloos te pretenderen dat je met een CXer flinke drops kunt nemen..
ja ok, maar dan willen die mensen nog steeds polyvalent blijven, je kan immers CX"en met een mtb maar niet mtb"en met een CX
Op de Amerongse berg laatst ook 2 cyclocrossers gezien (trouwens ook wel vaker). Kunnen best hard gaan op sommige stukken (zeker in de bagger met die smalle bandjes).
-
DeKerfs schreef:
Jah.. maar volgens mij is dit dan dus het indirecte bewijs dat wij mtb"ers sneller zijn dan die CX-ers... Flying V ziet ze nooit.. wij zagen ze oook niet.. totdat we een hele tijd stil stonden, en ze ons toen pas voorbij kwamen...![]()
Heheheheheh..! ;D
V.
Ps: als iemand CX sneller vindt, ga je daar lekker op rijden, punt!
DeKerfs schreef:
Daar zit iets in.
Daarom zit in het woord MTB ook "mountain" en niet "Field".
Gebruik het voor wat het dient en ga de "bergen" in.
Ik kom in de ardennen geen CX tegen, straf hé

Grtz
Tbx