Och, Manitou had in elk geval een gelegenheid om zich in de markt te zetten met een profilerende demper-reeks toen zijn zich die licentie aanschaften...
Simplistisch afgesteld met tips van TFTim doet m"n 5th het iig goed, dus ik ben blij genoeg. Zelfs zonder enige shimstack behoefte...
Re:Intense Spider Plons : bi-atch !
Moderators:JJ, Beheerders
-
- Forumbeheerder
Castor schreef:
Och, Manitou had in elk geval een gelegenheid om zich in de markt te zetten met een profilerende demper-reeks toen zijn zich die licentie aanschaften...
Simplistisch afgesteld met tips van TFTim doet m"n 5th het iig goed, dus ik ben blij genoeg. Zelfs zonder enige shimstack behoefte...
Ha, maar jij haalt er wel een pro tuning Guru bij. Das iets anders.
Ik zeg trouwens niet dat die dempers slecht zijn of dat ze regelmatig open moeten he.
Integendeel. Ik zeg alleen dat de instellingen van een fifth veel mensen te boven gaan.
op een gewone demper heb je bvb preload en compressie en evt wat geometrie. Da zijn allemaal vrijheidsgraden. dus je hebt hier -om t botweg uit te drukken- al 1 vergelijking met 2 vrijheidsgraden afgezien van de geometriesetup. bij een 5th worden dat er dus 5 he...... neem dan nog eens een 3tal setup opties, andere banden en bandendruk bij, en zo goed als niemand rijdt op n optimaal ingestelde fiets.
BF = Chief Wiggum schreef:
Ha, maar jij haalt er wel een pro tuning Guru bij. Das iets anders.
Ik zeg trouwens niet dat die dempers slecht zijn of dat ze regelmatig open moeten he.
Integendeel. Ik zeg alleen dat de instellingen van een fifth veel mensen te boven gaan.
Tuurlijk is dat anders, maar waar een wil is, is informatie. Tim legt het lekker eenvoudig (begrijpelijk) uit op zijn site én geeft bruikbare "real world" tips.
zo goed als niemand rijdt op n optimaal ingestelde fiets.
Vast. Maar half the fun vind ik het leren en vervolgens merken dat je bike steed beter is ingesteld. Er zullen idd altijd lui blijven die nooit de moeite nemen om ergens echt iets van op te steken; die komen dan lekker zeiken over hun tegenvallende shock hier. Of ze hem nou op 7 punten of 2 punten kunnen instellen. Geen reden om iets niet op de markt te brengen. Ach wat, ik bedoel volgens mij niet veel anders BF, zie Plons" post.