Re:Scapin

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr sep 26, 2003 8:15 pm

Hey DK, hoe zit dat met die EBB op beide getoonde modellen

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za sep 27, 2003 9:15 am

JJ schreef:

Jah, zoals gezegt is mijn Italiaans niet zo goed... weet niet precies waar het toe dient. Gezien de omvang van het geheel, is het verschil dat je kunt maken niet zo heel erg groot.... Ik weet niet hoe groot dat MegaDrive van Isis is, maar misschien dat dit frame beide aan kan. Maar waarom men dan weer een excentrisch passtuk voor een normale BB zou gebruiken, is me dan ook niet duidelijk....

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za sep 27, 2003 9:29 am

Exar schreef:
Beetje offtopic: Gisteravond stond er zo"n RM Summit in de eerste Leidsedwarsstraat, vlakbij zo"n ouwe stalen Stumpjumper zoals Steelboy heeft. Op het rembrandsplein nog een GT LTS... Waar moet dat heen met de wereld? Nothing is sacred! Zulke fietsen mag je toch mee nemen dan?

Ja, meenemen die handel... als er zo mee omgegaan wordt, dan moet iemand hem verzorgen...

FranQ

Bericht door FranQ » zo sep 28, 2003 5:12 pm

DeKerfs schreef:
[
JJ schreef:

Jah, zoals gezegt is mijn Italiaans niet zo goed... weet niet precies waar het toe dient. Gezien de omvang van het geheel, is het verschil dat je kunt maken niet zo heel erg groot.... Ik weet niet hoe groot dat MegaDrive van Isis is, maar misschien dat dit frame beide aan kan. Maar waarom men dan weer een excentrisch passtuk voor een normale BB zou gebruiken, is me dan ook niet duidelijk....

Beetje geprobeerd het te vertalen maar dat valt niet mee eigenlijk. Er moet iets staan van:

Geen enkel concept/denkbeeld in de technische ontwikkeling in de Nope (deze fiets dus) is gelijk aan die die tot stand gekomen is met die van de Epta (zal wel die bracket pot zijn denk ik).
Men ziet de hoge schede(?) die zich voegt boven de horizontale buis en in het bracket van de "Rotor variable degree".
De Nope is ideaal voor cross country wedstrijden.

Dat laatste dat snap ik ;D Maar waar het nou eigenlijk voor dient of wat voor voordeel het heeft weet ik niet. :P

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo sep 28, 2003 5:33 pm

Jah, uh.. wielrennertermen; hoever moeten we achter t bracket zitten... daar zal t mee te maken hebben... Beetje zinloos aangezien de mate van verstelling maar gering is... zo te zien... :? Daarbij heb ik het niet zo op extra hulzen e.d. rondom trapassen en andere zwaar belaste onderdelen; kraakt allemaal zo snel. Zelfde als de pasbussen die strax mee geleverd gaan worden voor de IsisMegadrive frames, waar je dan middels die bus ook een normale as in kwijt kunt.

Peter V

Bericht door Peter V » ma okt 20, 2003 12:06 pm

www.bikemaker.de

"officieel" nieuws van de duitse importeur. De Bandit is erg mooi en wordt (gelukkig) geleverd zonder Rotor-systeem. Prijs tja, valt tegen/mee??? Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

FranQ

Bericht door FranQ » di okt 21, 2003 11:04 am

Ik moet toegeven dat ik de 03 modellen mooier vond... :?

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » vr okt 31, 2003 12:38 pm

Leuk onderwerp! Veel info weer :-*... Mooi die fietsen waar nog een beetje aandacht aan wordt gegeven!
Beetje boter na de vis misschien, maar bij Kaptein (A"dam) stond laatst een 2de hands Scapin te koop. Kleine maat 16,5 ofzo, wit met kleurtjes.

Weet niet of ie er nog is, is al tijdje geleden!~

Plaats reactie