Re:Het grote Oldschool Mag Scan topic
Moderators:JJ, Beheerders
Sterker nog: 2 jaar geleden (of was het vorig jaar), zaten wij in de buurt van Friedrichshafen in een eettent een tafel van Joe vandaan...
Ik was toevallig in dat zelfde cafe ook wat aan eht eten. En ja hoor, daar was de oervader van de geometrie van mijn Merlin (met ingeperste trapas en U-brake op staande achtervork uit 1989 oid) Op de liggende achtervork stond een sticker met "geometry bij Joe Murray". Dat ben ik hem dus even gaan vertellen!
Naast Joe Murray zijn er nog al wat anderen groot MTB-ers die beursen bezoeken (oftewel in die Wereld vertoeven)
een paar namen:
John Tomac
Ernie Frieke
Greg Hurtbolt
Raymond Desonay (won de eerste (of 2de?) serie Grundig
Mike Kluger
Tomy Post
Naast Joe Murray zijn er nog al wat anderen groot MTB-ers die beursen bezoeken (oftewel in die Wereld vertoeven)
een paar namen:
John Tomac
Ernie Frieke
Greg Hurtbolt
Mike Kluger
Tomy Post
Urnyke schreef:
Ik was toevallig in dat zelfde cafe ook wat aan eht eten. En ja hoor, daar was de oervader van de geometrie van mijn Merlin (met ingeperste trapas en U-brake op staande achtervork uit 1989 oid) Op de liggende achtervork stond een sticker met "geometry bij Joe Murray". Dat ben ik hem dus even gaan vertellen!
een paar namen:
John Tomac
Ernie Frieke
Greg Hurtbolt
Mike Kluger
Tomy Post
Who tha fuck is Ernie Frieke???
dussssss©
Ernie Frieke is het beste wat vanuit Nederland komt buiten pindakaas met stukjes noot !
Plons schreef:
Ernie Frieke is het beste wat vanuit Nederland komt buiten pindakaas met stukjes noot !
Daar zal Ernie blij mee zijn.........

dussssss©
-
Ik begin....
..wat krapper in zowel tijd alsook artikelen te geraken
Voor wat betreft het Mag Scans posten komt het dus allemaal op een wat lager pitje te staan. Ik vond het wel leuk om gedaan te hebben en met toch al weer bijna 6000 hits denk ik dat ik het niet alleen voor mijn eigen fun gescand heb. Zesduizend is best een boel, maar in vergelijking tot 'Meiden' in 't DP Cafe is het nog steeds peanuts natuurlijk
Wat carbon in deze post. Allereerst 1ste generatie carbon van (Koga) Miyata en daarna een scan van de Raleigh Tomac replica. Deze laatste is al een gepost, maar heeel ver weggezakt ergens op dit forum. Met dit topic hebben we alles lekker bij elkaar.
1990 Koga Miyata SkyRunner Carbolite, Sportrad 3-90
1
2
3
4

Op wat bladgoud, een Trimble ROO bar/stem combo en nog wat details gelijk aan mijn Miyata Century jubileum fiets:
The-Very-Big-Pimp-Bike
In 1991 was er daar dan wederom een SkyRunner Carbolite:

Specs
Framewijzigingen '91 tov '90:
- tapered stays (taps toelopende achtervorken)
- minder massieve uitvalpatten
- zero weld constucite voor '91; brake bosses achter en mannetje tussen staande vorken zijn nu geschroeft middels imbus ipv gelast
- uitgefreesd achter de bracket + geintegreerde anti chainsuck tandjes
- 73 ipv 68 mm bracket
- 11/8 balhoofd ipv 1"
- kabelgeleiding bovenlangs
- Miyata BigChamp vork ipv Tange Switchblades
Zo is zo'n Carbolite buis opgebouwd (onderste buis - uiteraard):

Voor '91 had de SkyRunnerCarbolite een eenvoudiger broertje, te weten de TerraRunnerCarbolite:

Specs
Ik ben happy
met het nagelnwe exemplaar dat ik recent in mijn collectie heb opgenomen.
Welliswaar geen carbon, maar ook uit 1991:

Heb ik ook
In 1992 was er dan alweer de 2de generatie gelijmd, gelugd. Zo zag de nwe SkyRunnerCarbolite eruit:

Voor meer info surft men naar hier!
Johnny T's Raleigh:

2
3
4
5
Als je in de toekomst iets oldschool gelieerds hebt, voel je dan vooral niet te bezwaard het in dit topic te posten. Zou het zonde vinden als dit topic ergens ver in de analen van dit forum wegzakt.

Wat carbon in deze post. Allereerst 1ste generatie carbon van (Koga) Miyata en daarna een scan van de Raleigh Tomac replica. Deze laatste is al een gepost, maar heeel ver weggezakt ergens op dit forum. Met dit topic hebben we alles lekker bij elkaar.
1990 Koga Miyata SkyRunner Carbolite, Sportrad 3-90
1
2
3
4

Op wat bladgoud, een Trimble ROO bar/stem combo en nog wat details gelijk aan mijn Miyata Century jubileum fiets:
The-Very-Big-Pimp-Bike
In 1991 was er daar dan wederom een SkyRunner Carbolite:

Specs
Framewijzigingen '91 tov '90:
- tapered stays (taps toelopende achtervorken)
- minder massieve uitvalpatten
- zero weld constucite voor '91; brake bosses achter en mannetje tussen staande vorken zijn nu geschroeft middels imbus ipv gelast
- uitgefreesd achter de bracket + geintegreerde anti chainsuck tandjes
- 73 ipv 68 mm bracket
- 11/8 balhoofd ipv 1"
- kabelgeleiding bovenlangs
- Miyata BigChamp vork ipv Tange Switchblades
Zo is zo'n Carbolite buis opgebouwd (onderste buis - uiteraard):

Voor '91 had de SkyRunnerCarbolite een eenvoudiger broertje, te weten de TerraRunnerCarbolite:

Specs
Ik ben happy

Welliswaar geen carbon, maar ook uit 1991:

Heb ik ook

In 1992 was er dan alweer de 2de generatie gelijmd, gelugd. Zo zag de nwe SkyRunnerCarbolite eruit:

Voor meer info surft men naar hier!
Johnny T's Raleigh:

2
3
4
5
Als je in de toekomst iets oldschool gelieerds hebt, voel je dan vooral niet te bezwaard het in dit topic te posten. Zou het zonde vinden als dit topic ergens ver in de analen van dit forum wegzakt.
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op ma nov 28, 2005 1:27 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Heb trouwens nog een AMP mongoose er staan en wil em nog in de verkoop-topic zetten. weet niet of er nog belangstelling voor is ???
-
He tribal198,
Ik sta iig niet voorop in het rijtje dat jouw fiets wil kopen, maar probeer de "Te Koop" sectie idd eens. Als dat wat hij opbrengt niet naar je zin is, dan kan je er altijd nog van afzien. Niets aan het handje dus.
Amplifier test heb ik nimmer gepost, echter wel een FAT en een Rocky met AMP achterbouw. Zie dit topic en "Het grote Fat Chance topic".
Ik sta iig niet voorop in het rijtje dat jouw fiets wil kopen, maar probeer de "Te Koop" sectie idd eens. Als dat wat hij opbrengt niet naar je zin is, dan kan je er altijd nog van afzien. Niets aan het handje dus.
Amplifier test heb ik nimmer gepost, echter wel een FAT en een Rocky met AMP achterbouw. Zie dit topic en "Het grote Fat Chance topic".
staat nu in de "te koop" topic
-
Ultimate op eBay
Er moeten wat parts omgewisseld en de kleur is niet mijn ding, maar hé, het is een Ultimate!
Er moeten wat parts omgewisseld en de kleur is niet mijn ding, maar hé, het is een Ultimate!

-
C 8)l, maar dat is een open deur.
Is dat die Ritchey van Ter Heerdt?
Eddy, Ritchey, McMahon.. je bent lekker bezig de laatste tijd.
Off topic, maar ook niet heel erg (het gaat immers om bewaren): Ik heb je tip aangenomen en pak roest nu ook aan met Fluid Film. Ik heb een compressortje aangeschaft en nog heel veel meer. Ik heb nu FF door mijn auto heengejaagd en ik ben vaardig met het procede. Zelfde geldt voor het gebruik van roestomvormer Fertan wat ik vooraf deed. Nu wil ik met het wat lastiger te verwerken -moet tot zo"n 120 graden verhit!- Mike Sander aan de slag. Stap voor stap.
Enfin, ik heb dus de spullen. Als er mensen zijn die hun frame goed beschermd willen zien dan wil ik wel helpen.
Elevation12,000 schreef:
[
C 8)l, maar dat is een open deur.
Is dat die Ritchey van Ter Heerdt?
Eddy, Ritchey, McMahon.. je bent lekker bezig de laatste tijd.
Off topic, maar ook niet heel erg (het gaat immers om bewaren): Ik heb je tip aangenomen en pak roest nu ook aan met Fluid Film. Ik heb een compressortje aangeschaft en nog heel veel meer. Ik heb nu FF door mijn auto heengejaagd en ik ben vaardig met het procede. Zelfde geldt voor het gebruik van roestomvormer Fertan wat ik vooraf deed. Nu wil ik met het wat lastiger te verwerken -moet tot zo"n 120 graden verhit!- Mike Sander aan de slag. Stap voor stap.
Enfin, ik heb dus de spullen. Als er mensen zijn die hun frame goed beschermd willen zien dan wil ik wel helpen.
Idd van Ter Heerdt!
-
Vond deze pics op een Japanse site compleet met een beschrijving van hoe de "knutselaar" te werk is gegaan. Mijn Japans moet ik nog eens bijschaven
, maar plaatjes kijken kan ik wel.
Eigenaar/bezitter dacht waarschijnlijk; rijdt als een tank, voelt als een tank, maar oogt nog onvoldoende als een tank (..)
1991 Miyata RidgeRunner. Een goed bereden exemplaar.

Brochure pic vd bike. Ik trek de kleurstelling niet bijzonder goed. Zijn US evenknieën Elevation 5,000 en Team bevallen mij een stuk beter.
Eerst polijsten.
Alle overgangen vloeiend maken met Polyester Putty.
Voor en na. Zelfs de kabelgeleider wordt als los element niet getolereerd.
Polyester Putty
Legergroen
Overgang met lak
Componenten selectie. Niet alles matching op criterium leeftijd, maar het thema zwart is goed gekozen.
Bike gefinished, maar nog zonder decals.
Decals - subtiel

Eindresultaat
eindresultaat nog 1x
Een tank dus, maar wel 1 met finesse.
Waardevermeerdering weegt natuurlijk niet op tegen het aantal uren dat erin gaat, tenminste als economische criteria de boventoon zouden voeren. De eigenaar heeft nu wel iets van zichzelf en kan zich nog jaren in stijl verplaatsen. Chapeau en respect!

Eigenaar/bezitter dacht waarschijnlijk; rijdt als een tank, voelt als een tank, maar oogt nog onvoldoende als een tank (..)

1991 Miyata RidgeRunner. Een goed bereden exemplaar.

Brochure pic vd bike. Ik trek de kleurstelling niet bijzonder goed. Zijn US evenknieën Elevation 5,000 en Team bevallen mij een stuk beter.

Eerst polijsten.

Alle overgangen vloeiend maken met Polyester Putty.

Voor en na. Zelfs de kabelgeleider wordt als los element niet getolereerd.

Polyester Putty

Legergroen

Overgang met lak

Componenten selectie. Niet alles matching op criterium leeftijd, maar het thema zwart is goed gekozen.

Bike gefinished, maar nog zonder decals.

Decals - subtiel

Eindresultaat
eindresultaat nog 1x
Een tank dus, maar wel 1 met finesse.
Waardevermeerdering weegt natuurlijk niet op tegen het aantal uren dat erin gaat, tenminste als economische criteria de boventoon zouden voeren. De eigenaar heeft nu wel iets van zichzelf en kan zich nog jaren in stijl verplaatsen. Chapeau en respect!
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op ma dec 19, 2005 5:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mooi prooject hoor, maar ik zou er toch niet mee "t veld in gaan... die getoonde tube putty is van Tamiya, een zeer bekend japans modelbouw merk. En ondanks dat het prima spul is, lijkt het mij voor fietsframes nou niet echt (lees echt niet) geschikt.

ik denk niet dat hij het voor de stevigheid heeft gebruikt, meer voor het cosmetische aspect......
dussssss©
dussssss©
-
als er iemand nog een oude cannondale zoekt
wel groot frame
http://fiets.2dehands.be/markt/fiets/mo ... k&start=15
wel groot frame
http://fiets.2dehands.be/markt/fiets/mo ... k&start=15
iov elevation 12.000:
Cannondale Super V3000, Fiets 5-93

2
3

Ik heb voor deze 93er Super V3000 gekozen omdat ik indertijd
welliswaar bekend was met de San Andreas en Crosstrac Sonoma, maar
deze buitengewoon onconventionele semi crossmotor kwam van een
"massafabrikant". Best "impressive".
Sonoma => http://www.firstflightbikes.com/1994_Cr ... Sonoma.htm
dussssss©
Cannondale Super V3000, Fiets 5-93

2
3

Ik heb voor deze 93er Super V3000 gekozen omdat ik indertijd
welliswaar bekend was met de San Andreas en Crosstrac Sonoma, maar
deze buitengewoon onconventionele semi crossmotor kwam van een
"massafabrikant". Best "impressive".
Sonoma => http://www.firstflightbikes.com/1994_Cr ... Sonoma.htm
dussssss©
GE-WEL-DIG review en ook geweldige gezichten van die mensen, haha.
Bedankt.
Bedankt.
-

Manitou FS. Iem belang bij de rest vh artikel?
Indien volstrekt overbodige impertinente vraag, mea culpa...

Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op ma nov 28, 2005 1:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met gewone Cantlevers,dat waren nog eens tijden....... ;D
Kwam deze net nog tegen,staat te koop voor 300 euro!
-
Pin me er niet op vast, maar ik zeg 91er Stratos. Syncros vorkje
, Syncros stem (en bar denk ik ook wel), Shimano DX waarschijnlijk, misschien XT.
Alleen die remmetje moeten er af. Die horen niet op een bike uit '91 en een vaardige sleutelaar krijgt echt wel goede prestaties uit canti's.
Voor 300 euro lijkt het mij zeker geen gevalletje met een grote boog omheen lopen. Vooropgesteld dat de conditie wel mooi/goed is.
Bedenk dat Rocky in die dagen wel ff wat anders was als Rocky anno nu.

Alleen die remmetje moeten er af. Die horen niet op een bike uit '91 en een vaardige sleutelaar krijgt echt wel goede prestaties uit canti's.
Voor 300 euro lijkt het mij zeker geen gevalletje met een grote boog omheen lopen. Vooropgesteld dat de conditie wel mooi/goed is.
Bedenk dat Rocky in die dagen wel ff wat anders was als Rocky anno nu.
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op ma nov 28, 2005 1:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Elevation12,000 schreef:
Indien volstrekt overbodige impertinente vraag, mea culpa...
![]()
Wtf is dat ...

Maar ze aten allemaal Tartare aan hun kleding te zien. lol.
En vlgs mij zijn dat Specialized banden met van dat extra zachte rubber. Wat zo lekker snel versleet. :P