29" Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
- didadunlop
nah hier in NL niet.
Kijk maar eens op de site van on-one. Daar staan er genoeg.
H-bar werkt ook mooi met gears. Weer genoeg voorbeelden op de site van Jeff Jones.
Een smal stuurtje is natuurlijk lichter. Maar voor lange einden wat oncomfortabler. Tevens hoef je niet te sjorren als je een granny hebt. Dus waarom zou je dan een breed stuur willen?
en natuurlijk zijn er heel veel mensen die gewoon gewend zijn aan een straight bar. En onbekend maakt onbemind. Trust me er zijn wel meer dingen die misschien beter zijn maar het toch niet halen omdat te weinig mensen de omschakeling durven te maken. Kijk ook maar naar de 29-ers. In de US echt groot. Hier in NL een handvol.
Kijk maar eens op de site van on-one. Daar staan er genoeg.
H-bar werkt ook mooi met gears. Weer genoeg voorbeelden op de site van Jeff Jones.
Een smal stuurtje is natuurlijk lichter. Maar voor lange einden wat oncomfortabler. Tevens hoef je niet te sjorren als je een granny hebt. Dus waarom zou je dan een breed stuur willen?
en natuurlijk zijn er heel veel mensen die gewoon gewend zijn aan een straight bar. En onbekend maakt onbemind. Trust me er zijn wel meer dingen die misschien beter zijn maar het toch niet halen omdat te weinig mensen de omschakeling durven te maken. Kijk ook maar naar de 29-ers. In de US echt groot. Hier in NL een handvol.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Een Mary bar zit lekker, en ziet er uit als een toer fiets stuur.
Dat laatste staat mensen tegen. Ik denk dat 60 procent van de fietsers (MTB) lekkerder zit met een Mary (of hetzelfde stuur zonder rise), ze weten het alleen niet.
XC rijders/racers zijn relatief conservatief/onwetend. SInglespeeders willen andere dingen proberen en omdat iedereen toch al vindt dat ze een rare fiets hebben kan een mary er ook nog wel bij, en meestal blijkt het een gouden greep.
JJ
Dat laatste staat mensen tegen. Ik denk dat 60 procent van de fietsers (MTB) lekkerder zit met een Mary (of hetzelfde stuur zonder rise), ze weten het alleen niet.
XC rijders/racers zijn relatief conservatief/onwetend. SInglespeeders willen andere dingen proberen en omdat iedereen toch al vindt dat ze een rare fiets hebben kan een mary er ook nog wel bij, en meestal blijkt het een gouden greep.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- didadunlop
Wat weer leidt tot drankhouders op de fiets. Foute meetings met teveel bier, duitsers, fixie rijden etc etc etc..omdat iedereen toch al vindt dat ze een rare fiets hebben
Kansloze hobbie hebben we toch allemaal.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
En dan bedoel ik deze:JJ schreef: een Mary (of hetzelfde stuur zonder rise)

JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Check hier!bj schreef:Dat stuur dat jij post JJ is toch een Mary bar. Het lijkt echter of het geen rise heeft. Ik begreep dat de Mary bar wel 3-4 cm rise heeft. Klopt dat
JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Nou, ik zal je wat vertellen, ik heb er 4 van besteld, en al met al kosten die dingen me 64 Euro per stuk (waarvoor ik ze ook verkoop,voor de liefhebbers..).
Zal dus niet zo snel gaan
JJ
Zal dus niet zo snel gaan

JJ
Wellicht ontketenen die 4 sturen een ware revolutie en kan je vervolgens vanaf de Bahama`s de boel regelen . Dan moet je dus wel naar 164 Euro he . Maar dat is dan voor niemand meer een probleem.
Kortom koop de rechten , voor heel de Wereld of beter nog de complete fabriek en zet een SS parkoertje uit op de Bahama`s alwaar wij hierbij zijn uitgenodigd door jou om enkel weken per jaar te komen trainen.
Kortom koop de rechten , voor heel de Wereld of beter nog de complete fabriek en zet een SS parkoertje uit op de Bahama`s alwaar wij hierbij zijn uitgenodigd door jou om enkel weken per jaar te komen trainen.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Kan een korte voorbouw en een Mary (met rise dus) niet helpen dan?
Hoeft niet perse op een 29-er lijkt me..
JJ
Hoeft niet perse op een 29-er lijkt me..
JJ
pssst, is een ideale uitvlucht om toch maar een 29" erbij te nemen 
Deze zou dan eigenlijk (mis)gebruikt worden om op de weg mijn ritjes af te malen,
en een raceframe met Mary is nog altijd te diep.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... 008#398008

Deze zou dan eigenlijk (mis)gebruikt worden om op de weg mijn ritjes af te malen,
en een raceframe met Mary is nog altijd te diep.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... 008#398008
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Oeps, sorry, heb niks gezegd 
Neem een fiets gemaakt voor hoge vork, zeg iets als een 18", beter, 19" mss, met Niner geo (dus lang) en dus een 490mm vork. Zet daar een Mary op en je zit als een koning
JJ

Neem een fiets gemaakt voor hoge vork, zeg iets als een 18", beter, 19" mss, met Niner geo (dus lang) en dus een 490mm vork. Zet daar een Mary op en je zit als een koning

JJ
Door een blessure kan ik mijn nek niet meer 'overstrekken' en moet ik op zoek naar een frame (of fiets) met een hoge voorkant zodat ik rechter kom te zitten.[/quote]
Dan zit je op elke 29er goed want ze zijn allemaal (erg) hoog aan de voorzijde vanwege de sups.correctie.
Maatvoering in Niner zal waarschijnlijk een M worden hoewel bij ook NET te klein zou kunnen zijn. Volgens mij heb ik een binnenbeenlengte van 83 cm en ik heb nog 10 mm zadelpen over om te stellen (zadelpen 420 mm).
Dan zit je op elke 29er goed want ze zijn allemaal (erg) hoog aan de voorzijde vanwege de sups.correctie.
Maatvoering in Niner zal waarschijnlijk een M worden hoewel bij ook NET te klein zou kunnen zijn. Volgens mij heb ik een binnenbeenlengte van 83 cm en ik heb nog 10 mm zadelpen over om te stellen (zadelpen 420 mm).
Nou BJ, wat wil je voor die fiets hebben. Kan je tenminste een grote wielen fiets aanschaffen.bj schreef:zou je voor mij die achterderailleur ook willen "weg" photoshoppen dan heb ik ook een stoer verhaal voor op dit forum
Grz
BJ
excusses voor dit off topic gebrabbel, maar die M4 S-Works staat al jaren hoog aan m'n verlanglijstje.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!