Re:Het grote Oldschool Mag Scan topic

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do aug 11, 2005 7:44 am

Elevation12,000 schreef:
[ [quote="DeKerf"s"]
Zover mijn kennis rijkt;

2x Potts
4x WTB Phoenix
0x Cunningham

De bovenstaande 2 Pottsen zijn in het bezit van ons aller Pottser, welke, net als ik, ook nog een WTB Phoenix heeft.

Wordt dat dan nu 1x Cunningham voor NL???

Afbeelding

Altijd leuk. Achterover leunen en nu maar kijken wat er gaat gebeuren.

Voor lui met een beetje historisch besef die niet helemaal lekker op hun fiets zitten loopt er dan ook nog de volgende veiling: Fit Finder
[/quote]

Tempting, en mn ogen waren er al een tijdje op gericht... 4000+ dollar is veel.. De gene met het hoogste bod nu, heeft een diepe portomonee en is bereid ver te gaan... kleine kans dus...

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » do aug 11, 2005 1:05 pm

Telt een Cunningham design ook? :P

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do aug 11, 2005 1:48 pm

Grobbebol schreef:

Hoezo?

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » vr aug 12, 2005 7:36 am

Elevation12,000 schreef:
[
Grobbebol schreef:

Hoezo?

Dit?
Afbeelding

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » vr aug 12, 2005 8:07 pm

Mijn in aanbouw zijnde Ariel is een Richard Cunningham design...vandaar.
Xsal er es een paar plaatjes van schieten...zoek nog wel veel delen voor de basis maar het begin is er...

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr aug 12, 2005 8:58 pm

:D

Schieten maar en posten die foto"s.

Om het nog een beetje te volgen te houden:
Charlie Cunningham: Cunningham, WTB
Richard Cunningham: Mantis, design voor Nishiki, MBA redacteur
Briggs Cunningham: Van El Perro"s autootje. Viertal jaar geleden ofzo probeerden ze het merk trouwens weer nw leven in te blazen. Nooit meer wat vernomen. Voer voor een ander topic.

Geen is volgens mij familie vd ander.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za aug 13, 2005 12:45 pm

Helaas, het blijft 0x Cunningham voor NL :-[

De "ham gaat voor $4.099 de plas over naar Zwitserland. De ene Zwitser troefde de andere af. Die gasten verdienen per hoof vd bevolking ook zo"n derde meer... Voor de cijfertjesmaniakken: Zelfde hoogte als VS en Japan. Binnen Europa dulden ze alleen Luxemburg boven zich.. met nog wel een gat ook.

$4.099 - "Quality will be remembered long after the price is forgotten." - Naar de heer Rolls of Royce. Koopje! - ik

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za aug 13, 2005 5:54 pm

Relatief nette prijs. Koper is Pete van CycleShark.. die heeft er al uh.. 3 staan... Naast een fraaie verzameling Goat"s, Toad"s, Rocky"s, Klein"s, Manitou"s, Brave"s, etc, etc. Jah.. hij koopt ze dus voor zijn winkel/museum. Die kunnen onmogelijk privé staan.. staat voor een kapitaal aan fietsen daar.

Met wat mazzel met een week of 2 daar eens binnen wandelen.

De prijs was netjes, maar de fiets had een paar rarigheden... Zo ontbrak de originele stuurpen en zadelpen. Zadel te nieuw en zo meer van dat soort dingen. Cruciaal is wel dat de remmen er zonder gebreken op zaten... WTB Roller/Togglecam remmen zijn goud waard... spare parts vinden is uh... zeg maar gerust onmogelijk. Charlie maakt nog wel wat voor je, als je echt wat nodig hebt. Reken echter wel op een shop-tarief van 60 Dollars per uur.....

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » za aug 13, 2005 7:21 pm

Die gast heeft zo"n 100 Klein"s staan.... :o :o :o :o

Heeft ook de Klein van Mave overgekocht.

De verzameling van zowel mij als van Dekerf"s valt in het niet ten opzichte van zijn verzameling.

TBB

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za aug 13, 2005 8:08 pm

Eén van die andere 'hams. Zesde fiets:

Afbeelding

Johnny T's C26:

Afbeelding

Leuk om te hebben zo'n collectie en ook geen onaardige reclame. www.cycleshark.ch/
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op do dec 01, 2005 9:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » ma aug 15, 2005 2:08 pm

Okee...geschoten en hier is ze dan:

Nishiki Ariel uit 1992, designed by Richard Cunningham.
Het frame is in originele staat, stickers onbeschadigd en enkel wat kleine plekjes
aan schaaf en stootplekjes op het frame. Het was de bedoeling om de fiets op te bouwen met een DX groep, zoals ik hem zelf heb gehad maar ik heb ook nog een
nette Suntour XC pro groep liggen. Wat zouden jullie doen? Verder een aantal Tioga delen zoals stuur, stuurpen, zadelpen en banden. Ben al aardig op weg maar heb er geen haast mee natuurlijk. De zomer is druk en ik dus ook met mijn werk en ik heb nog wat andere projectjes staan die voorrang hebben wegens geldopbrengsten die ze zullen brengen ;D

Okee, wat fotoos...

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=570712
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=570715
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=570714
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=570716

Ik houd jullie op de hoogte en laat maar weten wat jullie denken van de afmontage, misschien luister ik er wel naar ;)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma aug 15, 2005 2:41 pm

Bruin met geel.... wie dat ooit bedacht heeft ::)

Leuk elevated frame by R. Cunningham. Succes met opbouwen! Indien ik zowel DX als XCPro had liggen, dan werd het DX, want origineel. Indien ik alleen XCPro had dan ging ik gewoon hiervoor, tenzij ik er al een andere bestemming in gedachte had. Just my 2 cents.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » ma aug 15, 2005 9:47 pm

Het is niet echt bruin, meer wat groenigbruinmosterdokerkleurig snapt u wel ;D
het gekke is eigenlijk wel dat de Alien (1 stap duurder) in het Kawasakigroen kwam en de Cascade (1 stap goedkoper) in het donkerblauw.
Ik heb de DX groep vrijwel compleet...net als de XC Pro trouwens. Het moeilijkste wordt nog om de velgen te vinden...ik weet namelijk het type niet meer. Enige wat ik nog weet was dat Het Bontrager"s waren die het lichtste in zijn soort was in die tijd. Er stond ooit in een Nederlands blad een test van de Cascade en de velgen waren gelijk. Helaas weet ik niet meer welk blad het was, er waren best wel veel gelijkenissen met de Ariel en de Cascade. Het frame was vrijwel gelijk qua opbouw enkel een iets zwaarder materiaal. Vandaag een mailtje gestuurd naar Buzaglo, het schijnt dat ze nog wat oud-nieuw Tioga spul hebben liggen en ik zoek nog wel het 1 en ander... ;)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma aug 15, 2005 10:30 pm

Ik kan je helaas niet helpen aan de Cascade test. Bummer :(

Heb nog wel een ander leuk elevated frame in mijn scan-mandje zitten:

Alpinestars TiMega, MBUK
Afbeelding

2
larger image
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op do dec 01, 2005 9:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » di aug 16, 2005 7:34 pm

@ Elevetion: wereldfietsen blijven het hoor...mooi frame met een zeer aparte kleurstelling en er gewoon mee weg komen ook ;D

@Rene: 2 van de links waren mij reeds bekend maar die eerste was ik nog nooit tegen gekomen. Dat is de eerste duidelijke foto van de Ariel in jaren die ik zie!
Jammer dat ie niet helemaal origineel meer is maar wel leuk natuurlijk :D
Ik zal die gasten es een mailtje sturen, misschien dat ze wegens de gekte nog wel een folder hebben ofzo...bedankt voor de link!

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di aug 23, 2005 11:40 pm

Hallo,

Ik heb al een tijdje niets gescand. Ik trof op Ernie"s site wat leuk materiaal.

Allereerst een tweetal brochure scans: Eén van Mountian Goat en één van Breezer.

Alleraardigst zijn de artikelen waarin Ernie zelf de grenzen van "lichte bouw" verkent: Klik hier!

Ik herinner me nog goed dat ik dat de originele artikelen vol verwondering zat te lezen. Elke daarop volgende keer als ik de naam Ernie Frieke oppikte dacht ik; "Hé, dat ik die kerel die stukjes isolatie tape op elk afzonderlijk spaakgaatje plakt, zodoende wat grammen te winnen tov velglint". Inmiddels is het mij wel duidelijk dat meerdere dat doen/deden en dat ik het zonderlinge figuur blijk. Ik heb een tic voor zwaar, "sturdy".... ik weet het. Wellicht is dit omdat ik een gruwelijke hekel heb aan de het idee dat je een fiets hebt die net zo lekker rijdt en er dan ineens de brui aangeeft... èn misschien ook wel een beetje omdat ik gewoon bang ben te verliezen waar ik zo gehecht aan ben.

Urnyke
Contacteer:

Bericht door Urnyke » wo aug 24, 2005 7:20 am

Goh ik wordt nog beroemd!

Ik heb een excelllijst gemaakt met alle folders die ik zo heb vanaf 1985. Die zet ik op mijn site of ik kan de lijst mailen!

Mail me maar: ernie.frieke@hetnet.nl (het forum bekijk ik de laatste tijd niet zoveel meer)
(Ik kan scans maken, of ik hou een keer een tochtje met een folderinkijkafsluiting)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo aug 24, 2005 8:14 am

Ja, folderkijkafsluiting!

....maar voorafgaand dan ook meteen nog even die video van Houffa "89 aanschouwen.

Ik heb nu trouwens ook een alleraardigste DVD met de 1986 Durango Nationals. Vdubbusrider/Sky van MTBR VRC heeft deze dus overgezet van tape. Echt grappig. Eerst een uphill wedstrijd waarbij de deelnemers meer dood dan levend boven komen. Vervolgens wat getrial met oa Scot Nicol die je eerst een hele tijd serieus het parcours in zich op ziet nemen, maar er dan op een klungelige wijze overheen gaat en met Joe Breeze die er voor kiest om het hele parcours met consequent 1 voetje aan de grond af te leggen. De commentator dan; "Moet je zien wat een controle, het is ongelooflijk." Tot slot de XC wedstrijd: Een nog jonge John Tomac leidt...... hoe het afloopt moet nog ff een verassing blijving hè.

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » wo aug 24, 2005 8:18 am

Ik heb niet alle pagina"s van dit prachtige topic doorgeworsteld, dus misschien staat-ie er al op: op http://www.mtb-kataloge.de/ staan tientallen PDF"s van MTB-folders. Inclusief bekende merken zoals Francesco Paduano en Gina Racing ;D

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo aug 24, 2005 4:51 pm

Elevation12,000 schreef:
Ja, folderkijkafsluiting!

....maar voorafgaand dan ook meteen nog even die video van Houffa "89 aanschouwen.

Ik heb nu trouwens ook een alleraardigste DVD met de 1986 Durango Nationals. Vdubbusrider/Sky van MTBR VRC heeft deze dus overgezet van tape. Echt grappig. Eerst een uphill wedstrijd waarbij de deelnemers meer dood dan levend boven komen. Vervolgens wat getrial met oa Scot Nicol die je eerst een hele tijd serieus het parcours in zich op ziet nemen, maar er dan op een klungelige wijze overheen gaat en met Joe Breeze die er voor kiest om het hele parcours met consequent 1 voetje aan de grond af te leggen. De commentator dan; "Moet je zien wat een controle, het is ongelooflijk." Tot slot de XC wedstrijd: Een nog jonge John Tomac leidt...... hoe het afloopt moet nog ff een verassing blijving hè.

Vooral de kledij en zonnerbil keuze is echt hilarisch.. je lacht je de ballen uit de string!

Erg leuk om zo"n oud materiaal te zien. Daarbij viel mijn oog natuurlijk op Jacquie Phelan... nou jah, meer op haar fiets (....). Als je een Cunningham ziet, zie je wel dat dat niet "zomaar" een fiets is, maar zeker in die tijd echt zn tijd enorm vooruit. Iedereen rijdt tijdens die wedstrijd op uh.. jah zeg maar racefietsframes met dikke banden, waarbij de Cunningham de enige fiets is die "normaal" lijkt te lijken. Normaal als in; volgens hedendaagse looks, echter met dát verschil, dat we dan over een race praten van 20 jaar terug. Charlie had het erg snel bij het juiste eind blijkt dus maar weer.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo aug 24, 2005 5:43 pm

[quote="DeKerf"s"]

Vooral de kledij en zonnerbil keuze is echt hilarisch.. je lacht je de ballen uit de string!

[/quote]

Macabere beeldspraak...

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » wo aug 24, 2005 10:20 pm

[quote="DeKerf"s"]
Erg leuk om zo"n oud materiaal te zien. Daarbij viel mijn oog natuurlijk op Jacquie Phelan... nou jah, meer op haar fiets (....). Als je een Cunningham ziet, zie je wel dat dat niet "zomaar" een fiets is, maar zeker in die tijd echt zn tijd enorm vooruit. Iedereen rijdt tijdens die wedstrijd op uh.. jah zeg maar racefietsframes met dikke banden, waarbij de Cunningham de enige fiets is die "normaal" lijkt te lijken. Normaal als in; volgens hedendaagse looks, echter met dát verschil, dat we dan over een race praten van 20 jaar terug. Charlie had het erg snel bij het juiste eind blijkt dus maar weer.
[/quote]
Voor wat het waard is: in 1987 heb ik met twee vrienden deelgenomen aan het eerste "Championnat du Monde Open du VTT" in Villard-de-Lans. Het T-shirt heb ik nog :D We hebben daar uitgebreid met Jacquie Phelan zitten kleppen. De dia"s die ik maakte van haar opvallende outfit (fietsbroek met pailletten, Swatch horloge, allerlei kettingen) hebben ze bij het blad Fiets kwijt gemaakt >:( Gelukkig heb ik nog ergens een stripverhaal dat Jacquie daar ter plaatse in elkaar fröbelde .......

Bijzonder was het in elk geval wel. We zaten - om wat schaduw te hebben - een tijdje in de laadbak van een shovel, onder meer in gezelschap van een zekere Joe Murray. Van die laatste hoor je volgens niets meer.

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » wo aug 24, 2005 10:38 pm

dubbelop schreef:
Bijzonder was het in elk geval wel. We zaten - om wat schaduw te hebben - een tijdje in de laadbak van een shovel, onder meer in gezelschap van een zekere Joe Murray. Van die laatste hoor je volgens niets meer.

Joe Murray doet ook nog steeds wat. Hij is iig betrokken bij Voodoo: http://www.voodoocycles.net/aboutjoe.html

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » wo aug 24, 2005 11:08 pm

MavErik schreef:
Joe Murray doet ook nog steeds wat. Hij is iig betrokken bij Voodoo: http://www.voodoocycles.net/aboutjoe.html

Bedankt; ik leer elke dag wat bij ;)

Plaats reactie