Mooi paars is niet lelijk

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma jan 08, 2007 3:32 pm

Twee Bike Pride of Europe!!! ads:

Afbeelding
Fiets, Sept92

Afbeelding
AllTerrainBike magazine, Mei93

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma jan 08, 2007 10:42 pm

Fantastisch Elevation 12,000!
Leuk om deze dingen weer terug te zien.

Kolere, heb je trouwens gezien wat een ARC toen kostte :o
Geen wonder dat die bijna alleen door Duitse Yuppen werden gekocht.
Is er toch nog sprake van wat deflatie in de afgelopen jaren.

Moet er ook niet aan denken dat ik iets van drie paar Grafton 1 finger Re entry levers heb gehad.
Erger nog, heb net met de rekenmachine eens van alle onderdelen en frames die ik heb gehad en in deze ads kan terugvinden de prijs opgeteld. :oops:
Iemand het telefoonummer van het Riagg of Nibud toevallig?

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma jan 08, 2007 11:13 pm

499 piek voor een setje remgrepen is inderdaad geen kattepies

Een nwe ARC vragen ze vandaag de dag zeker niet het equivalent van 4300 gulden voor. Zag laatst dat ze voor 2007 dan ook in Tw in elkaar gelast worden. Niet dat die jongens niet kunnen lassen, maar als je the real thing wil kan je dus beter nog Herting aanschieten voor een 3D

Een oude ARC gaat voor zo'n 200 euro op Marktplaats (althans dat deed de laatste die ik verkocht zag worden - zo'n 2 jaar geleden ;) )

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di jan 09, 2007 9:06 pm

De t*ring zeg hee
Wie is Mr Elsworth man, rooie Dirk of Gerben ?
In de tijd van team extreme (Pim vd Leuteren, Roy Destroy, Patrick Insane Smit en ikzelf -Rick the Dick) hebben wij karrevrachten bij BPoE vandaan gehaald.
Ikzelf een paarse klein attitude, volledig behangen met exotisch materiaal, uiteraard gemold en een zaskar compleet blauw opgebouwd, nooit stuk gekregen dat frame.

Heb vaak met Roy Destroy in de trein gezeten, even langs Heereveen (KogaMiyata) om de zoveelste ridgerunner op te halen want die braken ook als broodjes, op een gegeven moment kregen we gewoon reserve frames mee LOL

Zie onderstaand de foto van 1 maand raggen in het bos incl de wrecked-foes

LOL wat een tijden waren dat zeg

http://www.pinkbike.com/photo/1152221/

Plons

Bericht door Plons » wo jan 10, 2007 12:17 pm

Gerben de frog
Dirk werkt nu bij vredestein naar mijn laatste inlichtingen

en die andere, kan niet op zijn naam komen, is snowboard instructor in die bergen
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Plons

Bericht door Plons » do jan 11, 2007 11:50 am

Afbeelding

hou u vast,

deze fiets was bereden door de vriendin van Dirk Jan...
Laatst gewijzigd door Plons op do jan 11, 2007 11:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Plons

Bericht door Plons » do jan 11, 2007 11:52 am

oja,

ik had per ongeluk de eerste foes in europa

Afbeelding

maar dat is toen helemaal verkeerd gelopen tss mij en brent foes, met toedoen van....
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

BROMTJE

foes

Bericht door BROMTJE » do jan 11, 2007 12:25 pm

Die is super.
Achterbrug is nog identiek dezelfde als bij mijn Lts1
Frame lijkt er sterk op.
Van welk jaar is deze Plons?

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do jan 11, 2007 9:59 pm

Plons schreef:Afbeelding

hou u vast,

deze fiets was bereden door de vriendin van Dirk Jan...
M. had ook een botje in haar lichaam dat er na die crash het zelfde uitzag als die suspenders. Auw.
Laatst gewijzigd door Mr Elsworth op do jan 11, 2007 10:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr Elsworth

Re: foes

Bericht door Mr Elsworth » do jan 11, 2007 10:01 pm

BROMTJE schreef:Van welk jaar is deze Plons?
Ik schat '93?

Plons

Bericht door Plons » vr jan 12, 2007 7:49 pm

wegens de vele valpartijen ben ik stukken kwijt uit mijn geheugen, maar het is lang geleden...
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Fast

Bericht door Fast » ma jan 15, 2007 8:59 pm

Elevation12,000 schreef:499 piek voor een setje remgrepen is inderdaad geen kattepies

Een nwe ARC vragen ze vandaag de dag zeker niet het equivalent van 4300 gulden voor. Zag laatst dat ze voor 2007 dan ook in Tw in elkaar gelast worden. Niet dat die jongens niet kunnen lassen, maar als je the real thing wil kan je dus beter nog Herting aanschieten voor een 3D

Een oude ARC gaat voor zo'n 200 euro op Marktplaats (althans dat deed de laatste die ik verkocht zag worden - zo'n 2 jaar geleden ;) )
Yeti uit Taiwan?
Trying is the first step towards failure.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma jan 15, 2007 11:03 pm

Fast schreef:
Elevation12,000 schreef:Een nwe ARC vragen ze vandaag de dag zeker niet het equivalent van 4300 gulden voor. Zag laatst dat ze voor 2007 dan ook in Tw in elkaar gelast worden. Niet dat die jongens niet kunnen lassen, maar als je the real thing wil kan je dus beter nog Herting aanschieten voor een 3D

Yeti uit Taiwan?
From the Yeti site.
Where are Yeti bicycles made?
The short answer is that we manufacture in two facilities - our Colorado facility and a custom builder in Taiwan. But that's not the whole story. We are very committed to domestic manufacturing and have invested heavily over the years to equip our factory to produce the finest bicycles in the world. The production method in our Colorado facility is intentionally unhurried and precise. As such, we can only produce a limited number of frames in our facility - about 3,000 frames per year. As our products have continued to gain popularity, we have moved some production to other manufacturers. Our quality standards are very rigid so finding a qualified manufacturing facility in the USA was difficult. After trying to work domestically, we turned to a small custom frame builder in Taiwan. We have known Jeff, the owner for ten years and he has been very amenable to adopt similar techniques used in our Colorado factory. Jeff is also passionate about our rides, and has logged over 1500 miles on his 575 last year. Our engineers regularly visit the factory to ensure the frames are the highest quality possible.

These frames are then sent to us in Colorado where they go through a meticulous quality control process. Once they pass inspection, we do all the final assembly - press in the bearings and install the hardware, machined parts, and the rear shock. The manner in which we make frames takes more time, but we feel it ensures that all Yeti frames are the highest quality available.

Frames made in Colorado: 303 DH, AS-Rsl, Special Projects, and all race bikes and prototypes.

Frames made in Taiwan: ARC, AS-X, DJ, 575

Plaats reactie