@BF
Toffe Bonanza (zo heten ze toch?) fietsjes. Maar ja, als je het afzet tegen de tijd dat de aarde bestaat dan zijn ook deze niet Oldschool hoor ;D Alles is relatief.
---
Mijn Yo! mag dan wel een bont geval zijn, maar deze kan er ook wat van:

1995 Barracuda UNLTD. Alles "top notch"; Ringle Super Bubba/Eight, Zooka, Moby, H2O en Topline cranks. Het blauw geanodiseerde balhoofd komt van DiaCompe, evenals de canti"s. Verder: XTR, Sun CR17A, vorkkeuze uit XC600/JudyXC/M4. Met een prijskaartje dat Fl 11.495,- vermeldde was het niet echt een "speciale aanbieding".
Okay. Barracuda behoort niet tot de meest bekende merken "ever".
Enige feiten:
- Aanvankelijk meer gericht op staal, maar later meer nadruk op alu
- Kwam uit Durango, Colorado
- Had een reaceteam met ondermeer Beneke (na zijn Manitou periode) en Carter. Werd gesponsord door Mexicaans biermerk XX Dos Equis.
- Banden met Yeti (ook uit Durango, Colorado). Ik meen dat Barracuda voortkwam uit Yeti en dat Yeti de hand had in sommige van hun topmodellen. Ben niet zeker, misschien kan iem. mij aanvullen/verbeteren.
- Vrij breed gamma.
- Cool!
- Ging rond "96 op de fles
Het brede gamma onderscheidde Barracuda duidelijk van Yeti. Yeti voerde de ARC en wilde later nog wel zover gaan om de Kokopelli (ARC zonder "loopstays") te leveren, maar er kwam geen Alivio op ofzo. Ook niet mis en aan Yeti verwant (via Chris Herting): 3D Racing Rover.
Yeti ARC
3D Racing brochure
3D Racing is overigens nog steeds springlevend. De graphics halen het van mijn part echter niet bij die op de oudere exemplaren.
3D 2005 Website