Re:lakprobleem specialized

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di aug 24, 2004 3:13 pm

Ben ik het helemaal mee eens, ik zou de LBS vervolgen tot aan de poorten van de hel. Zo makkelijk zou ik me niet met een kluitje in het riet laten sturen. Reken er op dat als je de LBS het vuur na aan de schenen legt zoals hierboven beschreven en op je strepen gaat staan je heel sterk staat.
Tenslotte is de consument in dit soort gevallen heel beschermd en de LBS heeft een "goede" naam hoog te houden. Moraal van het verhaal gewoon op een nette manier je tanden laten zien. ;D

DOc

Bericht door DOc » do aug 26, 2004 1:40 pm

Tja ik weet dat ik nu de makkelijkste weg ga kiezen, om toch een nieuwe bike te kopen. :? maar van die mensen krijg ik toch geen gelijk, en specialized kan me er ook niet verder mee helpen, ::)

Het zegt mij al genoeg als de fiets van een beurt wegkomt met het balhoofd 3 mm open, en de remgrepen aan het handvat komen. dat ik thuis daar nog eerst mee sta te sleutelen, dan hoef dat ja ook geen beurt te wezen, dan kan ik het beter nog zelf doen.

ik ben er goed zat van om dat gezeik van die gast aan te horen, en dat ik van geluk mag spreken als ik mijn as in het voorwiel (die geknapt was ) van hem krijg en dat nog wel gratis. ( wat gewoon onder garantie valt)

kortom ik heb een hele grote fout ondergaan dat ik bij vos-bikes een fiets heb gekocht. >:(

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do aug 26, 2004 3:41 pm

wat ook nog wel eens wil werken is "dreigen" met je rechtsbijstandverzekeraar.
Zelf had ik deze verzekering eerst niet maar een "dreigement" daarmee heeft mij in een consumentgeschil wel heel flink geholpen.
Wellicht dat je ouders een rechtsbijstandverzekering hebben en je daar gebruik van kunt maken.

rene

Bericht door rene » do aug 26, 2004 3:50 pm

DOc schreef:
... om toch een nieuwe bike te kopen.... en specialized kan me er ook niet verder mee helpen, ::)

Ik neem aan dat specialized nader bericht heeft gegeven? Hoezo kunnen ze je er niet verder mee helpen?
Nieuwe bike = bij een andere dealer of nieuwe bike = niet specialized?
Eerste lijkt me heel verstandig, tweede twijfelachtig. Ik heb niet het idee dat we het hier over onwil van "the big S" hebben, maar van de dealer... Probeer anders eea telefonisch of per mail af te handelen met (een andere) Specialized (dealer)

kortom ik heb een hele grote fout ondergaan dat ik bij vos-bikes een fiets heb gekocht. >:(

Dat blijkt . . . . :-X

DOc

Bericht door DOc » do sep 02, 2004 5:54 pm

hmm heb vandaag es gebeld waar hij blijft ik krijg heb morgen terug vrijdag dus, ik krijg helemaal niks vergoed geen nieuw frame geen spuitbeurt niks.
het blijkt dat het niet onder de granantie valt of wat dan ook.

naderhand wat gehoord me te ore is gekomen is dat ik het helemaal verkeerd heb.
::)dat ik noem geen namen het allemaal mijn eigen fout is, dat ik zogenaamd teveel met mijn voeten werk, en ik heel dom heb gedaan dat ik specialized achter vos bikes rug om heb gebeld.

de bikelust verzuurt me er helemaal door.

DOc

rene

Bericht door rene » do sep 02, 2004 6:22 pm

Waarom valt het niet onder garantie dan (volgens Specialized). Moeten ze wel kunnen uitleggen lijkt me...
Dat je "achter de rug om" van de dealer contact hebt opgenomen met S. mag helemaal nix uitmaken. Kan wezen dat ze (zowel dealer als Specialized) er niet blijer van worden, maar een garantiegeval blijft een garantiegeval.... En ik ga er dan van uit dat "t inderdaad geen "schoenschade" is.
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar een plaatje....

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do sep 02, 2004 9:18 pm

ik zou Spong of moskoviets eens bellen. tijd om die fietsenboer eens warm te laten onder de voeten. wat een **kels zeg.
maar wie heef tnu gezegd dat het geen garantie is, specialized of die fietsenboer?

nuppilup

Bericht door nuppilup » do sep 02, 2004 9:56 pm

Jouw garantie wordt niet bepaald door je LBS of door Specialized. Het burgerlijk wetboek is daarin eenduidig. Je hebt als consument recht op een goed produkt. Punt. Heb je die aangetekende brief al verstuurd?

Ninko

Bericht door Ninko » vr sep 03, 2004 7:53 pm

idd beetje onzin, Ik raad aan om echt even naar een andere S dealer te gaan (een goede dan he :D) en die gaat jou zeker verder helpen. Tenminste, als dit idd geen schoenschade is dan. Waar zit de lak die er af gaat dan?

Ninko

Rudie

Bericht door Rudie » za sep 04, 2004 8:50 pm

Idd! Laat eens iemand zich er over buigen die er WEL verstand van heeft. Wanneer jij naar een wat grotere dealer gaat, zal hij jou meteen helpen. Helemaal als degene hart heeft voor de sport. Als ik jou was, zou ik het er in ieder geval niet bij laten zitten. En als die andere fietsenmaker je uit de brand weet te helpen, laat je hem daar gewoon in onderhoud. Ook al moet je eerst een rot eind reizen. Succes er mee! En eeeh....die fietsenmaker moeten ze aan de schandpaal nagelen! 8)

DOc

Bericht door DOc » zo sep 05, 2004 10:52 am

ja ik ga er nog werk van maken, het is mooi dat jullie me op weg helpen, ik zou eens kijken deze week of ik bij een andere S dealer iets kan regelen

een foto ben ik nog mee bezig,
ik heb een brief van S. erbij gekregen,ik misbruik de fiets volgens hun, dan vraag ik me af waarom maak je dan zulke fietsen als ze geen stootje kunnen hebben ? het is niet zo dat ik op het frame ben gevallen ofzo, het glad worden van de lak heb ik nog nooit mee gemaakt dus, ik zorg ervoor dat ik een andere dealer te pakken kan krijgen,

bedankt jongens voor de reacties !

greatz Doc !

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » vr sep 10, 2004 9:11 am

Ik heb dit topic nu een tijd van afstand bekeken, maar gezien de flames richting mijn dealer, voel ik me geneigd te reageren op dit gebeuren.

Ik ben de persoon die DOc erop gewezen heeft naar Vos Bikes te gaan, gezien mijn positieve ervaring met hem. Meer dan de helft van onze fietsen hier thuis komt bij hem vandaan (ook mijn P.3), zeker een stuk of 6. Ik ben altijd netjes behandelt, als er een probleem was werd dat meerdere malen (lees: bijna altijd) kostenloos gemaakt.

Laat het nou toevallig zo zijn dat mijn vader en moeder aanwezig waren toen de topicstarter zijn fiets wegbracht omdat er verschillende dingen aan mankeerden volgens hem. Ten eerste de lak. Dit kwam gewoon door zijn naar binnen werkende rechtervoet. Mijn vader wees DOc hierop, gezien de plekken op zijn schoenen (die hij klaarblijkelijk ook voor het fietsen op z"n P.1 gebruikte). Hij werkt dus met z"n voeten (naar binnen) wat de geruwde laklaag gladgesschuurd heeft. Als de topicstarter dit dan ook nog ter plekke durft te ontkennen (met bewijs aan z"n voeten hangend), ben je al erg fout bezig. Ook was er een probleem met de achterband die glad was. Let me inform you, banden slijten, Roller 2.3 zijn niet bepaald ideaal voor Urban rijden, helemaal niet als achterband, koop een Moto of Hookworm. De as die kapot was zou vervangen worden, kostenloos, dus daar mag al helemaal niet over gezeurd worden. Ik ken de fiets zelf ook en die zag er nou niet altijd even netjes uit. Een doekje met wat tiewraps vastzetten op de liggende onderbuis werkt niet, koop een lizardskin. Deze zou ook door Vos Bikes erop gezet worden, tevens kostenloos (heb ik begrepen). Specialized zelf zou naar de gladgeschuurde plek kijken om te zien of het frame eventueel vervangen moest worden. Er werd een afspraak gemaakt om de fiets later op te halen, Specialized zou langskomen om te kijken, de as zou vervangen worden en er zou een Lizardskin op gemonteerd worden.

Nou werd ik diezelfde dag door m"n vader opgebeld om het telefoonnummer van DOc te vragen. Wat bleek nou, er was een telefoontje binnengekomen bij Specialized, een klacht nog wel (de exacte klacht weet ik niet). Specialized heeft daarop Vos Bikes gebeld, die nogal raar opkeek, gezien hij dacht de problemen opgelost te hebben.

Mijn mening op dit verhaal: ik vind het belachelijk dat je meteen een klacht indient nadat je dealer je probeert te helpen. Dat probleem met de as hoort idd niet, maar daar was al een oplossing voor, kostenloos vervangen. De band is je eigen probleem, dat ding slijt, jouw fout. De lizardskins was een net aanbod, daarover mag je ook niet zeuren. En de lak zou nagekeken worden zoals eerder gezegd, ondanks de leugens over dat het niet door je schoen zou komen.

Om het maar even op een andere manier te belichten.

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr sep 10, 2004 9:58 am

Als dit waar is dan sta je wel voor lul he. Ik heb op mijn Enduro ook allerlei door mijzelf en door de organisatie van de Cristalp ;D veroorzaakte krassen. Ook slijtplekken van mijn schoenen maar daar doe ik niet moelijk over.
Ik stel voor dat je nu eens een foto plaats van je fiets zodat wij er eens over kunnen oordelen. Een laklaag slijt namelijk niet uit zichzelf op een bepaalde plek neem ik aan.

foto plz

twanos

Bericht door twanos » vr sep 10, 2004 12:10 pm

SJONGESJONGE......als dit de truth is...............en wij maar denken Vos-bikes...............daar ga ik dus echnie naar binnen.....................Excuses aan vos-bikes Doc.......................

en nou gewoon je bike een jaartje of 5/6 opfietsen, nieuw blijft ie toch niet, voetenwerk of niet, de mijne heeft het meeste geleden in het eerste jaar dat ik um had....

DIKKE PUNT ERACHTER........

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr sep 10, 2004 3:01 pm

He DOc jij kunt hier een einde aan maken, plaats eerst een foto van je frame dan kan iedereen voor zichzelf beoordelen of je gelijk hebt. (of niet)

DOc

Bericht door DOc » wo sep 15, 2004 7:47 am

ik zou effe kijken of ik deze week een foto kan maken, zit tot de nek toe vol me wat andere dinge.

Ronald McD die neemt het nu even over van mij, want die weet het beter als mij, de lbs zal wel alles met hem bespreken, over mijn "lak"" story

ik zou effe moeten kijken of ik snel een foto kan schieten bij iemand.

rene

Bericht door rene » wo sep 15, 2004 8:05 am

DOc schreef:Ronald McD die neemt het nu even over van mij, want die weet het beter als mij

Lees ik hier nu dat de lakschade dus wèl schoenschade is ??? :-X
Als dat zo is, wordt het tijd je "held in nood" tekstje te wijzigen lijkt me . . .

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo sep 15, 2004 6:07 pm

Ik zeg niks :-X ;D

DOc

Bericht door DOc » wo sep 15, 2004 8:42 pm

nee het is geen schoenschade, pff ik erger me stierlijk aan dat een lbs problemen bespreekt met andere klanten,

hij staat buiten wat ik met de lbs heb/

Sven

Bericht door Sven » wo sep 15, 2004 8:56 pm

DOc schreef:
nee het is geen schoenschade, pff ik erger me stierlijk aan dat een lbs problemen bespreekt met andere klanten,

hij staat buiten wat ik met de lbs heb/

Hij mag je zeker niet storen in je bezeikverhaaltjes naar de LBS toe?
Zou maar eens snel voor een foto zorgen, voordat je zo"n verhalen gaat ophangen...

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » wo sep 15, 2004 9:11 pm

DOc,ik denk dat ik wel wat voor je kan betekenen inzake jouw probleem met Specialized.
Mail me maar even.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do sep 16, 2004 2:41 pm

DOc schreef:
ik zou effe kijken of ik deze week een foto kan maken, zit tot de nek toe vol me wat andere dinge.

ik zou effe moeten kijken of ik snel een foto kan schieten bij iemand.

We wachten in spanning af op wat er komen gaat.(en wie er gelijk heeft)

DOc

Bericht door DOc » do sep 16, 2004 9:17 pm

morgen heb ik effe tijd dan effe fotootje maken en dan zal ik jullie effe laten zien,
ondertussen heb ik me er maar bij neergelegd en fiets er maar op verder. ::) nieuwe fiets van krijgen doe ik er toch niet.

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » do sep 16, 2004 10:28 pm

Vos Bikes heeft dit niet met mij besproken. Mijn vader en moeder waren op de desbetreffende dag daar aanwezig (puur toeval). Mijn vader heeft zich er idd in gemengd, puur omdat Vos de mening vroeg van mijn hem (m"n pa is een fanatieke fietser en al vele jaren klant). Ik heb dat verhaal echt niet gepost om jou in een kwaad daglicht te zetten, dat doe je zelf nu al, ongewild.

Wat mij vooral dwars zit is de antipathie richting mijn dealer. In mijn ogen zit jij fout, niet Vos. Wat je wel kunt begrijpen is dat je voortaan met je P.1 ergens anders onderhoud moet laten plegen, ik zou je in ieder geval niet meer terug hoeven te zien na zo"n matennaai actie.

Heidi

Bericht door Heidi » vr sep 17, 2004 10:12 am

DOc schreef:
morgen heb ik effe tijd dan effe fotootje maken en dan zal ik jullie effe laten zien,
ondertussen heb ik me er maar bij neergelegd en fiets er maar op verder. ::) nieuwe fiets van krijgen doe ik er toch niet.

Ik ben benieuwd, en met mij denk ik vele anderen!

Gesloten