Santos SCC 03 (Carbo)

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Gast
Re:Santos SCC 03 (Carbo)

Bericht door Gast » do jan 29, 2004 12:04 pm

Roseversand, ook niet een geheel onbekend bedrijfje, had ook deze bike staan

http://www.roseversand.de/rose_main.cfm ... =0&CID=178

zit er allemaal heel netjes uit, Marta SL discs zelfs, alleen die veer en demper ? Die Manitou...zijn dat nou wel goeie spullen ?

ZAG

Bericht door ZAG » do jan 29, 2004 1:26 pm

magura en modder is heel erg aanlopen, focus je niet teveel op magura. Behalve de hs 33. er zullen veel mensen zijn die ontkennen dat ze slecht zijn, maar ze zullen niet ontkennen dat ze veel sneller aanlopen.
Ik dacht altijd dat dat onzin was, maar heb laatst is gefietst met iemand die magura"s heeft, en ik met hope mini. Er was een set remmen die echt de hele tijd aanliepen(het regende en erg veel bagger), dat waren niet die van mij. Af en toe wel, maar dan was het ook zo weer over.
die manitou"s zullen wel goed zijn

Gast

Bericht door Gast » do jan 29, 2004 1:37 pm

Ja want in een ander topic was er iemand die een manitou skareb heeft en melde dat het een prima vork is alleen dat de veer nogal slap was. Dat moet ik dus niet hebben, ben meer fan van wat stuggere veren. Voel je beter waar je rijdt en wat je bike doet.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do jan 29, 2004 6:39 pm

@Ninko

gebruik de zoekfunctie of blader zelf even door dit prachtige forum, en je zult zien dat er genoeg info over te vinden is....

Ninko

Bericht door Ninko » do jan 29, 2004 9:21 pm

niet veel kunnen vinden daarover... Beetje zoeken naar een speld in een hooiberg...

mvg Ninko

Mtbs

Bericht door Mtbs » vr jan 30, 2004 7:53 am

@dekerf: je kunt niet beweren dat merida en specialized alleen maar claimen dat ze een ander materiaal gebruiken en er stikkers op plakken. Oke dat santos/cube/enz. misschien hetzelfde zijn oke, maar specialized, giant mcm, scott team issue, merida magnesium, zijn andere materialen.

Plons

Bericht door Plons » vr jan 30, 2004 8:10 am

Hallelujah, onvoorstelbaar, moet hier alles 757 keer herhaald worden.
Probeer de zoek functie eens, staan ondertussen wel 999 topics over.

Bij deze raad ik Mijzelf en Dedwerfs aan niet meer te reageren op deze topic, want het is ondertussen wel heel duidelijk wie hier zich echt enorm belachelijk aan het maken is.

Gast

Bericht door Gast » vr jan 30, 2004 12:09 pm

is er misschien nog iemand; een member die niet zo vaak komt kijken ofzo die iets zinnigs kan komen toevoegen. Dit topic ging over een fully van ongeveer €2500.- kunnen we daar misschien weer op terug komen.

Bij S-Tec hebben ze mooie bikes voor een mooie prijs, hier binnen de NL nog wat zaken die dit soort stunts uithalen ? Math Salden is nou ook weer niet de goedkoopste....

Sjef

Bericht door Sjef » vr jan 30, 2004 1:35 pm

Rob Akkermans, Rijwielpaleis Bilthoven, MBS. Ik noem er maar een paar. Misschien een mooie overjaarse aanbieding?

Mijn Jekyll kostte "maar" 3900 Gulden. Ruim onder de 2500 Euro.

Die Santos fyllu ziet er overigens wel zeeer appetijtelijk uit!

Mtbs

Bericht door Mtbs » vr jan 30, 2004 2:47 pm

MX Plons schreef:

Bij deze raad ik Mijzelf en Dedwerfs aan niet meer te reageren op deze topic, want het is ondertussen wel heel duidelijk wie hier zich echt enorm belachelijk aan het maken is.

Oke oke ik weet ook heus wel wat een zoek functie is, maar dat daar gelaten. Ik heb het volgende gevonden:

Quote van: DeKerf"s op 27 December 2003, 22:01:44
Quote: Quote van: Great Manitou op 27 December 2003, 21:58:30 uww geweldig frame van specizialzed word ook bij kinesis gemaaktmen plaatst daar de buizen in een mal lijnt alles goed uit dit is het enige handwerk dat er bij komt kijken en de rest doet lasrobot ga maar eens kijken op de site van kinesis

Gerrit, als je er niet alles van weet, is niet erg, maar zeg dan niets.Het is sinds jaar en dag bekent dat de Specialized frames bij MERIDA gelast worden.. aangezien Merida voor een zeer groot deel eigenaar is van Specialized....
Dwergje verkoop nou geen onzin;). In 2002 rolde de Specialized frames bij Giant van de band.......
Quote van: Jurriaan op 29 December 2003, 21:50:58
Dwergje verkoop nou geen onzin;). In 2002 rolde de Specialized frames bij Giant van de band.......

Dat zou opzich kunnen.. maar neemt niet weg dan Merida nog steeds voor een grootdeel eigenaar is van Specialized.

Merida en Giant zijn twee erg grote contractors die voor velen bouwen....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oke dat heb ik dus gevonden, maar het neemt niet weg dat specialized een andere kadermaterialen gebruikt dan merida.

(ik wil best de moeite nemen om er een ander topic voor te openen als jullie teveel bezwaar hebben om zo offtopic te zitten te zeveren).

ZAG

Bericht door ZAG » vr jan 30, 2004 3:19 pm

in nederland zul je een stuk duurder uitkomen.
Maar in die skareb kun je andere veren zetten als je wil hoor, en je kunt hem harder of zachter oppompen.
een complete fiets is ook altijd goedkoper dan een samengestelde.
Ze hebben bij bike2build wel eens van die specials, heb je vaka veel fiets voor wat minder geld. Soms ook heel veel fiets voor nog meer geld

Gast

Bericht door Gast » vr jan 30, 2004 3:50 pm

Ok bedankt, ja Bike2Build is al helemaal relaxed want dat is voor mij 10 min met de trein en 10 min lopen. Aardige mensen daar (maar dat zal wel komen omdat ik daar mn kleren ed koop ;))

Ninko

Bericht door Ninko » vr jan 30, 2004 6:13 pm

Mtbs schreef:
[
MX Plons schreef:

Oke oke ik weet ook heus wel wat een zoek functie is, maar dat daar gelaten. Ik heb het volgende gevonden:

Quote van: DeKerf"s op 27 December 2003, 22:01:44
Quote: Quote van: Great Manitou op 27 December 2003, 21:58:30 uww geweldig frame van specizialzed word ook bij kinesis gemaaktmen plaatst daar de buizen in een mal lijnt alles goed uit dit is het enige handwerk dat er bij komt kijken en de rest doet lasrobot ga maar eens kijken op de site van kinesis

Gerrit, als je er niet alles van weet, is niet erg, maar zeg dan niets.Het is sinds jaar en dag bekent dat de Specialized frames bij MERIDA gelast worden.. aangezien Merida voor een zeer groot deel eigenaar is van Specialized....
Quote van: Jurriaan op 29 December 2003, 21:50:58

Dat zou opzich kunnen.. maar neemt niet weg dan Merida nog steeds voor een grootdeel eigenaar is van Specialized.

Merida en Giant zijn twee erg grote contractors die voor velen bouwen....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oke dat heb ik dus gevonden, maar het neemt niet weg dat specialized een andere kadermaterialen gebruikt dan merida.

(ik wil best de moeite nemen om er een ander topic voor te openen als jullie teveel bezwaar hebben om zo offtopic te zitten te zeveren).

Van mij mag je... Nu wil ik het zelf ook weleens wete want al die "gods" hier beweren dat zo"n b eetje ieder frame door een robot wordt gemaakt en van het zelfde materiaal is...

mvg Ninko

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr jan 30, 2004 8:17 pm

Het is allemaal 7075 en 6061 aluminium wat de pot schijt.
En wat ik heb gehoord van een Merida mannetje is dat die magnesium frames meer uit aluminium bestaan dan uit magnesium :-X. allemaal marketing. Zoveel alternatieven voor aluminium legeringen zijn er niet hoor.
Materiaal discussie stoppen en verder met waar het eigenlijk om draait.

Mooie fiets hoor die Santos, vooral in het zwart ano:P. Je remmen HS33 zijn super hoor. Je kan overwegen een wielset erop te pleuren met keramische velgen = nog meer remkracht en de betrouwbaarheid van Hydraulische velgremmen.
S-tec is een optie maar waar woon je en als er problemen zijn kan je dan wel makkelijk naar duitsland.

Gast

Bericht door Gast » za jan 31, 2004 8:36 am

Ja de rit naar Duitsland trek ik nog wel, maar om meerdere malen het ritje Rotterdam - Schermbeck te maken lijkt me geen benzine-zuinig-idee. Zal eens kijken of ik bij B2B iets kan regelen. Denk namelijk niet dat ik een Cube wil.

roadkill

Bericht door roadkill » za jan 31, 2004 5:56 pm

Kijk maar op fietsbank.nl...... ;D ;D

Binker

Bericht door Binker » di feb 03, 2004 12:41 pm

Je moet het wel Blitssssss vinden he! ;)

Plaats reactie