Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Re:Het grote Oldschool Mag Scan topic
Bericht
door Steelboy » wo jul 27, 2005 9:54 am
Elevation12,000 schreef:
Jij bedoelt deze zeker:
Wie is wie? Wie het weet mag het zeggen.
Links is Pedro van Hout, rechts is denk ik Edward Hagen, al ziet die er in mijn beleving tegenwoordig iig anders uit.
-
NOFEAR-PAULIE - Berichten:451
Bericht
door NOFEAR-PAULIE » wo jul 27, 2005 11:29 am
ik vraag me af of er niemand iets heeft met de oude Specialized"s??? ik heb er zelf n paar en heb via internet nog n frame en complete bike bij gekocht. me topper is toch wel me S-works Steel uit ik meen "92. frame is niet echt in geweldige staat, maar rijdt extreem lekker. buizen zijn van Tange, type Prestige. heb ook nog n Stumpjumper FS, eveneens Tange Prestige. Heb ook nog n Rock Combo hangen die opgebouwd gaat worden met n Deore LX groep uit ´89. Komt nog n Rockhopper bij van Ritchey Nitanium buizen. ook heb ik nog n Rockhopper gekocht voor de groep. zit als het goed is n complete Deore DX groep op met top mount shifters.
en ff over die Gazelle mtb´s. ik heb er 2. n Alu M bike en n Next Alu Pro. de laatste is n ruk frame, maar die M bike is wel n fijn frame. heb ooit zo´n Titanium Pro ding gehad van Gazelle, was pas echt n ruk frame. maar das mijn mening.
Heb nu net mijn Giant Escaper treug van de poader/coat. lak was slecht en heb m in n lekker foute kleur paars laten coaten. Nu weer ff opbouwen. ding is van ´91 of ´92. dus ook weer n staal bike. heerlijk die stalen dingen.
ook ff mijn bijdrage dus.
-
Elevation12,000 - Berichten:1118
Bericht
door Elevation12,000 » wo jul 27, 2005 11:45 am
NOFEAR-PAULIE schreef:
ik vraag me af of er niemand iets heeft met de oude Specialized"s??? ik heb er zelf n paar en heb via internet nog n frame en complete bike bij gekocht. me topper is toch wel me S-works Steel uit ik meen "92. frame is niet echt in geweldige staat, maar rijdt extreem lekker. buizen zijn van Tange, type Prestige. heb ook nog n Stumpjumper FS, eveneens Tange Prestige. Heb ook nog n Rock Combo hangen die opgebouwd gaat worden met n Deore LX groep uit ´89. Komt nog n Rockhopper bij van Ritchey Nitanium buizen. ook heb ik nog n Rockhopper gekocht voor de groep. zit als het goed is n complete Deore DX groep op met top mount shifters.
en ff over die Gazelle mtb´s. ik heb er 2. n Alu M bike en n Next Alu Pro. de laatste is n ruk frame, maar die M bike is wel n fijn frame. heb ooit zo´n Titanium Pro ding gehad van Gazelle, was pas echt n ruk frame. maar das mijn mening.
Heb nu net mijn Giant Escaper treug van de poader/coat. lak was slecht en heb m in n lekker foute kleur paars laten coaten. Nu weer ff opbouwen. ding is van ´91 of ´92. dus ook weer n staal bike. heerlijk die stalen dingen.
ook ff mijn bijdrage dus.
Een S-works "steel" vind ik idd wel Cool. Lekker basic ding. Over het algemeen word ik niet lyrisch bij het zien van een Specialized, maar zo"n stalen S-works of een oude stalen Stumpjumper mag er van mij wel zijn. Op
www.mtb-kataloge.de vind je nog wel een foldertje waar deze instaan.
Zo"n S-works Ultimate was wel een spraakmakend ding. Niet slechts vanwege de contructie uit carbon buizen met ti lugs, maar ook vanwege de prijs die zich niet echt als "lekker laag" liet kenschetsen... duh.
Een review van de Gazelle Titanium Pro -maar dan in de hoedanigheid van Raleigh- heb ik als eens gepost. Die linkjes zijn echter pleitte, dus ik gooi hem er wel opnieuw op.
-
Bericht
door Elevation12,000 » wo jul 27, 2005 12:03 pm
Test Raleigh MTi200, MBA July93
2
3
4
Gazelle, net als Raleigh deel uitmakende van Derby, voerde dit frame dus onder haar label.
Een post of wat geleden postte ik de American Flyer. Deze bike werd mede mogelijk door capaciteit vrijgekomen door het verdwijnen van de wedloop t.b.v. van de koude oorlog. Aan Russische zijde kwam er ook capaciteit vrij en daar was dus deze Raleigh het gevolg van.
In de bike industrie zijn meer van dergelijke voorbeelden, waaronder ook vele CNC bedrijfjes.
Laatst gewijzigd door
Elevation12,000 op wo nov 30, 2005 11:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
TF - Berichten:814
Bericht
door TF » wo jul 27, 2005 12:06 pm
-
Hubert ! - Berichten:1573
Bericht
door Hubert ! » wo jul 27, 2005 12:12 pm
Van wie is dat lelijke paarse hog daarachter ?
-
Bericht
door NOFEAR-PAULIE » wo jul 27, 2005 12:15 pm
maar was n mooi frame om te zijn die Gazelle van mij, maar t reed als n schijthok. heb m 2 en halve maand gehad en toen n rotschop gegeven. was gewooon n klote bike.
-
Bericht
door NOFEAR-PAULIE » wo jul 27, 2005 12:17 pm
mar mocht iemand nog ergens 1 van de eerste M2 framepjes hebben liggen in 18"??? hou me aanbevolen......
-
Bericht
door Elevation12,000 » wo jul 27, 2005 12:31 pm
@Psychopater
Zo dat is een appart ding. Het lijkt haast een carbon monocoque.
Interessante constructie met die dubbele stuurpen. Spacers te kort, geen zaag bij de hand of dient het een ander doel?
-
TF - Berichten:814
Bericht
door TF » wo jul 27, 2005 1:09 pm

geen zaag
die carbon look komt vanwege de plaatjes die tussen de frameverbinding zitten gelast, mooi maar vooral erg stijf, de seatstay is gelijk in diameter als de chainstay en dus erg dik en daar door een stijf geheel, wel iets zwaarder..... en rijdt al 4 jaar zonder problemen
-
Bericht
door Elevation12,000 » za jul 30, 2005 2:38 pm
Wilderness Trail Bikes, MTBPlus Aug95
2
3
Type 2, Roller Cam, Toggle Cam, Grease Guard.... je kunt prachtige plaatjes bekijken en er van alles over lezen onder deze linkjes:
- iemands niet bescheiden collectie
- First Flight over WTB
Onder het eerste linkje vind je ook deze wel heel bijzondere Phoenix:
Alles van Cunningham, Potts... de Bugatti onder de fietsen? Doel dan op oude spul niet op Veyron crap. Ben benieuwd hoeveel er van deze fietsen er in Nederland rond zullen rijden. Er zullen niet veel handen nodig zijn om ze allemaal te kunnen tellen.
Het huidige WTB heeft niets meer van doen met het WTB van toen.
Laatst gewijzigd door
Elevation12,000 op wo nov 30, 2005 11:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » za jul 30, 2005 4:04 pm
Zover mijn kennis rijkt;
2x Potts
4x WTB Phoenix
0x Cunningham
De bovenstaande 2 Pottsen zijn in het bezit van ons aller Pottser, welke, net als ik, ook nog een WTB Phoenix heeft.
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » di aug 02, 2005 4:51 pm
C"est bon... niet goed, maar wel bon
-
Bericht
door Elevation12,000 » di aug 02, 2005 7:00 pm
Ja, puur zo'n bon... fl 6990,-
Jij hebt er dus één met zo'n achterbouw:
Rocky Mountain Edge, MBA June94
2
3
4
5
6 Laatst gewijzigd door
Elevation12,000 op wo nov 30, 2005 11:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » di aug 02, 2005 7:49 pm
Elevation12,000 schreef:
Ja, puur zo"n bon... fl 6990,-
Jij hebt er dus één met zo"n achterbouw:
Rocky Mountain Edge, MBA June94
Zie hier:
-
Bericht
door NOFEAR-PAULIE » di aug 02, 2005 7:56 pm
wat n afmontage!!!!!! te gek
als ik t goed zie Avid remmetjes, Syncros Revolutions en zadelpen, gewoon de betere shit
ziet er erg mooi uit.
wees er zuinig op!!!!!
-
bettes
Bericht
door bettes » di aug 02, 2005 8:31 pm
vorkje is ook niet van de poes... wel van bettes geweest ;D
Judy FSX, Full Ti hardwear, Judy SL kroon erop, helemaal nieuw binnenin... Heb er nog wel spijt van dat ik geen shockbones (verbindingsboog) heb kunnen vinden voor de full carton look.
greetz
bettes
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » di aug 02, 2005 9:56 pm
bettes schreef:
vorkje is ook niet van de poes... wel van bettes geweest ;D
Judy FSX, Full Ti hardwear, Judy SL kroon erop, helemaal nieuw binnenin... Heb er nog wel spijt van dat ik geen shockbones (verbindingsboog) heb kunnen vinden voor de full carton look.
greetz
bettes
Correctie Bettes.. tis geen SL kroon. SL kroon zou een alu stuurbuis hebben, deze heeft een stalen. Dus maakt het een XC kroon.
Zuinig? Jah zeker... na 1200km uit elkaar getrokken, frame hangt aan de muur en de remmen/zadelpen/stuurpen zijn verkocht. De rest hebben we nog. Cranks waren eigenlijk bedoelt voor mn DeKerf Mountain. Komen ze tzt ook op. Had een setje originele Race Face I-Beam"s hiervoor. De spider was alleen roze ipv rood, en dus "tijdelijk" ff de Revo"s gemonteerd, wat niet misstond. Zo"n AMP werkt alleen contra-productief; hoe meer energie je er in stopt, hoe meer hij energie vreet... Was leuk, en zou wellicht nog wel leuk zijn. Misschien dat ik hem nog eens terug opbouw voor wat "cruisen".
-
Bericht
door NOFEAR-PAULIE » di aug 02, 2005 10:00 pm
mocht je die tijdelijke revo"s ooit willen wegdoen, hou ik me aanbevolen.haha...maar blijf erbij dat t n topfiets is.ziet er geweldig uit.zo mooi zie je ze tegenwoordig niet meer.dat geannodiseerde is helemaal super qua look.
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » di aug 02, 2005 10:05 pm
Wat detail foto"s;
De achterrem lag tegen de schakelkabel aan. Dat werkte dus niet. Heb de originele aluminium remnokken verwijdert en titanium versies met een langer stuk draadeind terug gemonteerd. Tussen de remaanslag en het frame een kleine extra vulring geplaatst om zo de remmen verder van de achterbrug af te krijgen. Werkte mooi.
Toen ik de vork van vriend Bettes kocht, ontbrak de kabel tegenhouder op de rembrug. Die dus zelf ook een moeten maken uit RVS.
Close-upje van het trapashuis-deel. Staal is een "eerlijk" materiaal. Echt veel vormgeving kan je het niet mee geven, zonder in problemen met het gewicht te lopen. Vele kleine custombouwers gebruikte een AMP achterbrug en brachte links en rechts op hun voor-frame de nodige verstevigingen aan. Dit was de versie van Chris:
-
Bericht
door Elevation12,000 » wo aug 03, 2005 10:04 am
[quote="DeKerf"s"]
Toen ik de vork van vriend Bettes kocht, ontbrak de kabel tegenhouder op de rembrug. Die dus zelf ook een moeten maken uit RVS.
[/quote]
Had ik dat eerder geweten, dan had ik je nog wel uit de brand kunnen helpen met deze:
Van een RondWP HP2. Maar jij hebt er natuurlijk ook schik in zelf zoiets te fabrieken

Laatst gewijzigd door
Elevation12,000 op wo nov 30, 2005 11:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bericht
door Elevation12,000 » wo aug 03, 2005 10:20 am
NOFEAR-PAULIE schreef:
wat n afmontage!!!!!! te gek
als ik t goed zie Avid remmetjes, Syncros Revolutions en zadelpen, gewoon de betere shit
ziet er erg mooi uit.
wees er zuinig op!!!!!
Idd allemaal mooie spulletjes.
Ik denk nog met weemoed terug aan de tijd dat Koga zijn mooie Miyata framepjes met Syncros afmonteerde - gewoon standaard! Dat zijn de goede jaren.... werkt eigenlijk net als bij wijnen.
Ook top en subtop van Rocky kwam standaard met mooie delen:
Syncros en RaceFace voor deze 93er Altitude, maar zie bv ook de supergave Summit en Cirrus in deze
90er folder
Ook wat Syncros voor deze 92er Blizzard:
2
@Dekerfs
Kan het zo zijn dat Chris Dekerf hier nog aan gewerkt heeft of was hij toen al pleite? Of deed hij misschien alleen de custom modellen?
Laatst gewijzigd door
Elevation12,000 op wo nov 30, 2005 11:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » wo aug 03, 2005 3:39 pm
Chris is in 1991 voor zich zelf begonnen. Pas in 93 onder eigen naam frames gebouwd. Tot die tijd en nog steeds, voornamelijk contract-werk voor o.a. Rocky dus.
Voor dat hij zelf begon, werkte hij onder de hoed van Derek Bailey bij de "customshop" van Rocky; Everest genaamd. Daar werden de duurdere modellen Tantalus, Thunderbolt, Wedge, etc. gemaakt. De Blizzard was de "duurste" van de goedkopere stalen frames die dus meer "en mass" gemaakt werden.
-
Bericht
door Elevation12,000 » wo aug 10, 2005 5:35 pm
[quote="DeKerf"s"]
Zover mijn kennis rijkt;
2x Potts
4x WTB Phoenix
0x Cunningham
De bovenstaande 2 Pottsen zijn in het bezit van ons aller Pottser, welke, net als ik, ook nog een WTB Phoenix heeft.
[/quote]
Wordt dat dan nu 1x
Cunningham voor NL???
Altijd leuk. Achterover leunen en nu maar kijken wat er gaat gebeuren.
Voor lui met een beetje historisch besef die niet helemaal lekker op hun fiets zitten loopt er dan ook nog de volgende veiling:
Fit Finder Laatst gewijzigd door
Elevation12,000 op wo nov 30, 2005 11:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.