Hoi leute,
Ik heb een mooi Turner Nitrous 2005 frame gezien.
Er zit een fox rp 3 demper bij.
Mijn vraag is: Is dat een goed frame?
Geef je mening maar.
Thx alvast
Turner
Moderators:JJ, Beheerders
-
- Contacteer:
Inderdaad, de andere is geslotenilluminatastigmata schreef:Is èèn topic niet voldoende ?

Een Turner is een prima fiets, maar het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat je ermee wil doen en in welke staat dit exemplaar is. Dus geef eens wat meer info!
Natuurlijk ben ik wel wat bevooroordeeld

Owja, ik meen me te herinneren dat er een gewichtslimiet is voor een nitrous, maar ik weet dat niet zeker en ik weet ook niet wat de limiet dan is.
-
limiet van 165 lbs oftewel 74,843 kg.
maar mij is verteld max 80 kg.
Het is een echt race turnertje.
Een maat van mij fietst er al een paar jaar op en is er happy mee.
Van N brabantse tochtjes tot de swiss bikemastes heeft ie er mee gedaan.
http://www.turnerbikes.com/Catalog/TurnerCatalog.pdf
pagina 14 en 15
maar mij is verteld max 80 kg.
Het is een echt race turnertje.
Een maat van mij fietst er al een paar jaar op en is er happy mee.
Van N brabantse tochtjes tot de swiss bikemastes heeft ie er mee gedaan.
http://www.turnerbikes.com/Catalog/TurnerCatalog.pdf
pagina 14 en 15
Ik heb een Turner Nitrous, momenteel als frame only dat weg mag voor een aannemelijke prijs (mt M, met horst link en goudkleurig).
Heel erg fijn frame, met superfijne vering. Geeft veel tractie met klimmen, maar werkt niet tegen je (ook bij staand klimmen pompt 'ie niet met een klein beetje propedal). In afdalingen geeft ie wel meer controle en comfort dam een hardtail, maar verwacht geen wonderen: het blijft een nerveuze xc-bak met weinig veerweg. Ik reed em liefst met 100mm vork, oa in een Transmaurienne. Mijn enige bezwaar: de stijfheid is niet super. Vandaar de gewichtslimiet van 75kg. Daar zou ik me gewoon maar aan houden.
Heel erg fijn frame, met superfijne vering. Geeft veel tractie met klimmen, maar werkt niet tegen je (ook bij staand klimmen pompt 'ie niet met een klein beetje propedal). In afdalingen geeft ie wel meer controle en comfort dam een hardtail, maar verwacht geen wonderen: het blijft een nerveuze xc-bak met weinig veerweg. Ik reed em liefst met 100mm vork, oa in een Transmaurienne. Mijn enige bezwaar: de stijfheid is niet super. Vandaar de gewichtslimiet van 75kg. Daar zou ik me gewoon maar aan houden.