Nieuw en direct een vraag..

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Oranje
Nieuw en direct een vraag..

Bericht door Oranje » vr sep 09, 2011 1:39 pm

Ik ben een beginnend mtb'er met inmiddels 2 jaar wielerervaring. volgend jaar wil ik wat "bekende" bergen gaan oprijden en daarom moet ik deze winter stevig doortrainen. Voor dat doel wil ik een MTB hebben en wel een bepaald model. De Surly Karate Monkey. Ik wil hem met versnellingen opbouwen maar twijfel of de set die op het oog heb wel de juiste voor derailleur heeft. Het gaat om een shimano SLX groep M660. Ik heb na het speuren op diverse fora van alles gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer. Aangezien er op dit forum al een aantal posts stonden over de KM post mijn dan ook maar en hoop dat iemand mij kan helpen.

BTW: ik woon in de omgeving van Breda en train daar ook. op de MTB zullen het wel rondjes Dorst gaan worden denk ik. Ik ben pas sinds 2 jaar aan het fietsen nadat ik lang geleden van de fiets op de motor en in de auto ben gesprongen. Nu zit ik gewoon vol in mijn midlife ding vandaar deze acties.

Heckler

Bericht door Heckler » vr sep 09, 2011 6:48 pm

Gewoon de Surly website opgaan,schuine streep frames schuine streep Karate Monkey. daar staat dat je een

28,6 mm. Top pull

Voorderrie nodig hebt. Die SLX groep maken ze in alle smaken deze vast ook wel.

Veel plezier!!
Common sense was never common

nut-case

Bericht door nut-case » za sep 10, 2011 2:18 am

voor dorst geb je de komende tijd geen voor derrie nodig:)
als je echt de bergen in gaat is een kleiner voorblad wel handig
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Oranje

Bericht door Oranje » za sep 10, 2011 3:53 pm

Kan ik op een groep gewoon de voorderailleur weglaten? Op zich ben ik namelijk wel schakellui.

de juiste groep voor een mtb kiezen is nog wel lastig.

WinDH

Bericht door WinDH » za sep 10, 2011 4:28 pm

Jawel die kan je weglaten dat hoeft geen probleem te zijn. Denk alleen wel goed na over hoevel tanden je op je voorblad wilt hebben! Een 44 rijdt vast niet zo soepel als een 32 ;) Hier stond pas een leuk artikel over in de UP/DOWN. Een aanrader als je zoiets wilt proberen/doen!
Pinkbike Photo Album Knolly Podium, Prophet SL en een Klein Adroit

Plaats reactie