op-één chocolate hope d'or

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » zo jan 24, 2010 12:07 pm

Ik heb een ff een ander draadje gebruikt:

http://dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=45991

Ik moet zelf alleen ff kijken hoe ik dan zit met tijd en werken, als ik op zaterdag moet werken is voor mij not done om nog helemaal richting Grunn te gaan.. Probleem is dat er veel te veel leuke evenementen zijn. Sart Tilman is hetzelfde weekend!

Rinse
Whoop Whoop!

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo jan 24, 2010 12:18 pm

Rinse Appelstroop schreef:Ik heb een ff een ander draadje gebruikt:

http://dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=45991

Ik moet zelf alleen ff kijken hoe ik dan zit met tijd en werken, als ik op zaterdag moet werken is voor mij not done om nog helemaal richting Grunn te gaan.. Probleem is dat er veel te veel leuke evenementen zijn. Sart Tilman is hetzelfde weekend!

Rinse
Lekker bezig, simpe, een toertocht organiseren waar je wellicht niet eens zelf bij aanwezig zal zijn. Gewoon vrij nemen dat weekend! Maar welke datum houden we aan? 28 maart of 11 april???

Sart Tilman is trouwens ook niet echt op fietsafstand van Eindhoven ;)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

JS

Bericht door JS » zo jan 24, 2010 12:33 pm

Ik ben voor 11 april.

28 maart kan ik niet en dan is de klok net verzet, dus iedereen nog een uur 'eerder' vertrekken... 8)

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » zo jan 24, 2010 1:24 pm

Ik had me vergist zie ik, Sart Tilman is al veel eerder. (tentamen periode..haal alles door elkaar momenteel.)

11 April it is! En vrij vragen..moeten ff kijken hoe en wat we het verder fixen! Locatie e.d. Ik vind Een wel te doen, maar snap best dat het beetje anders ligt voor mensen die niet zo vaak de reis maken.

Rinse
Whoop Whoop!

hund

Bericht door hund » vr jan 29, 2010 9:06 am

lijkt me leuk een on-one meeting.
maar moet van het zuiden (sittard) komen

das 307km enkel.
dus als het iets centraler zou kunnen.
if you ain't having fun, get of your bike

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » vr jan 29, 2010 9:11 am

Ergens op de veluwe lijkt me dan ook wel OK, ligt mooi centraal !
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

LucKierkels

Bericht door LucKierkels » wo apr 28, 2010 9:22 pm

Ben ik welkom bij de club, aangezien ik bijna een 456 Summer Season Lemon Meringue binnen heb? :angelnot:
All you need is a bike, a rider and a place to ride!

Specialized Epic 2010 | Orange 224 World Cup | Canfield CanCan

JS

Bericht door JS » wo okt 06, 2010 9:01 pm

Even een update. De On-One bevalt nog steeds zeer goed, echt een heerlijke bike om uren mee te toeren. Zeker met het oorspronkelijk beoogde doel kan ik de fiets alleen maar pluspunten geven. Op het moment is dit mijn favo fiets. Klimmen valt niet tegen en afdalen is grote lol. De fiets nodigt uit om grenzen te verleggen qua jumps en daar zit dan ook de enige bottle neck; geen idee hoeveel de vork en wielen kunnen hebben. Tot nu toe houdt alles zich echter prima. Ik kan alleen maar zeggen, wil je een goedkope do-it-al bike (behalve puur XC ‘race’), dan is dit echt een geweldige fiets!

Qua opbouw zijn er ondertussen wel kleine wijzigingen.
- Het 44T blad is verdwenen, want die gebruikte ik zelden. Daarvoor is een Bash-ring gekomen. Die is wat op de groei gekocht zodat ik later nog eens een 36T zou kunnen plaatsen, maar ik moet zeggen dat ik met de 32T tot nu toe niet tekort kom (omdat met maar 2 tandwielen de voorder.kooi afstelling wat ruimer kan en de 11 achteraan wel bereikbaar is).
- Het zadel van Pro is gewisseld voor een oude Gobi. Die van Pro was technisch prima, maar vond ik te zacht.
- De FRS handvaten zijn gewisseld voor Peaty’s. Puur een esthetische kwestie: goud komt in vele kleuren, dat van de Pro handvatten neigt naar oranje, terwijl de spullen van Hope naar geel neigen. De peaty’s geven een goede match.
- Ben nog steeds spelende met de remhendel/schakelhendel setup. Als ik de remmen op de goede plek heb staan komen de schakelhendels net niet goed en vice versa. De huidige set-up zorgt dat de remhendels en de lock-out (die ik toch meer dan regelmatig gebruik) perfect staan, maar de schakelhendels dus net niet. Misschien maar mee leren leven… (Optie is om een gedeelte van de schakelhendel af te halen; gebruik alleen het gedeelte voor de duim en niet voor de wijsvinger. Nog niet over uit of ik dat ga doen.)

Om in de toekomst aan te pakken zijn de remmen. Nu het weer vaker regent vind ik dat ze (te) veel remkracht verliezen en daarmee ook vertrouwen. Zou niet moeten hoeven; bijv. de Hygia elite’s hebben daar helemaal geen last van met dezelfde remblokken, die janken alleen harder in de regen…

Afbeelding
Afbeelding

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » wo okt 06, 2010 9:36 pm

Mooie bak hoor! super kleurencombo ook het bruin met goud!
Ijzeren paarden eten geen haver....

mateis

Bericht door mateis » wo okt 06, 2010 10:51 pm

Nog steeds een mooie fiets... Had je achteraf geen steekas gewild? Ik rij op mijn AM een Reba met Maxle light en dat scheelt qua stijfheid en zeker gevoel merkbaar.

JS

Bericht door JS » do okt 07, 2010 8:13 pm

thnx voor de complimenten. Eigenlijk hebben de On-One's maar één echt nadeel - en dat is de prijs. Voor je het weet heb je er nog één... Dus al een tijdje een inbred in huis liggen, samen met een Pace RC31 en wat spul van Hope. (Zal wel even duren voordat die af is.)

wbt een steekas, klopt, heb ik vorig jaar al over zitten twijfelen. Feit was dat die revelation met QR voor een spotprijs over de toonbank ging en ik de Xtrails al had, dus de beslissing was toen snel gemaakt...

Plaats reactie