Cube stereo k18

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
V-spec Stinky
Cube stereo k18

Bericht door V-spec Stinky » ma nov 30, 2009 10:26 pm

Mannen en vrouwen,

Graag jullie input op deze bike (cube stereo k18).

Ik zie er enkele (jong gebruikt) te koop staan maar twijfel erg aan het gebruik van deze fiets. Ik rij namelijk zelf DH (heb een Kona Stab Supreme) en wil in NL deze Cube (eventueel) mn gebruiken voor XC werk. Rijd nu een hardtail maar wil iets meer comfort en iets meer vering voor snellere afdalingen (kjes) in Ardennen.

Mijn vraag is: is deze fiets niet te zwaar / te log voor XC? Doe veel weilandproeven (lees: NL toertochten) in winterseizoen dus vandaar...

Iemand ervaringen / idee over gewicht in combinatie met prestaties?

thks

amigo

Bericht door amigo » di dec 01, 2009 9:18 am

Tja op zich heb je hier in nederland natuurlijk genoeg aan een hardtail.
Maar ik kan begrijpen dat je een fully wilt rijden .
Ik vind het wel een mooie fiets ,voor een cube (ben echt geen cube fan)
Maar ik denk wel dat er fully's zijn die meer rendement hebben.
Maar dat is en blijft een persoonlijke keuze , ik rij ook op een intense met 140 mm voor en achter, is ook een beetje over the top voor Nederlandse begrippen .
Maar ik wou gewoon een bike hebben waar je alles mee kan doen . Van tourtocht tot bikepark zeg maar

mateis

Bericht door mateis » di dec 01, 2009 11:25 am

Lijkt mij een nogal grove fiets om met plezier toertochten op te rijden: hoge voorkant, vanwege de rare zitbuishoek nogal lastig om de juiste maat + positie te vinden voor efficiente aandrijving en gewichtsverdeling. Hoewel een erg goed werkende fully (zeer gevoelig voor kleine schokken, maar een efficient veersysteem zolang je blijft zitten), niet echt goed als je haast hebt (en het niet naar beneden gaat). Positie van de scharnierpunten maakt em niet superstijf en zorgt voor iets meer slijtage van de lagers dan bij de meeste klassieke fourbars.

Ik denk dat het overkill is, je kan beter iets zoeken met ~10cm veerweg.

amigo

Bericht door amigo » di dec 01, 2009 8:21 pm

Maar als hij die fiets mooi vind en hij vind hem ook nog goed (goed genoeg ) rijden ...
Het is ook maar net wat je zoekt , wil je een hardcore xc machine ? dan zal dat hem idd niet worden . Kom je meer bij een epic of een scalpel of iets dergelijks uit .

Je geeft zelf aan dat je ook downhills rijd, dus dan zal jevolgens mij in de ardennen niet zachtjes met piepende remmen naar beneden rijden . Dus dan zal zon fiets daar wel tot zijn recht komen . Onthoud alleen wel dat je soms ook nog eens omhoog moet fietsen..., :o

Plaats reactie