Moeilijke keuze?
Moderators:JJ, Beheerders
Wat te gebruiken? Shimano xtr of Sram x-o 

Re: Moeilijke keuze?
Wát zijn je verwachtingen/eisen van een dergelijk systeem?td schreef:Wat te gebruiken? Shimano xtr of Sram x-o
De keuze zal meer gebasseerd zijn op persoonlijke voorkeur dan harde cijfers in de onderlinge verschillen. Beide zijn topgroepen. Met een XTR setup kun je zeg maar een 'volledige' groep XTR hebben, waar je bij een keuze voor X.O welliswaar binnen de SRAM firmamenten óók een gelijkwaardige en volledige groep kunt samenstellen, maar deze hebben dan andere component namen en uitstraling.
CD - LP
Apple - Microsoft
29" - 26" (mtb wielmaat)
Star Trek - Star Wars
Coca Cola - Pepsi
Shimano - Campagnolo (racefiets)
Adidas - Nike
Het zijn zomaar vergelijkingen die voor ieder voor eigen smaak zijn. Onderlinge mix wordt (in mijn ogen) gezien als heiligschennis. Het is dus het een of het ander.
Serieus: beide hebben zich al jaren bewezen en beide hebben hun eigen groep aanhanger. Ik ben een Shimano rijder op de mtb en een campa rijder op de racer. Voor de mtb kan ik zeggen dat XT ruim voldoende is. Een goeie mix tussen XTR en XT is een aanrader. Zo zou ik voor ketting, cassette en crank XT kiezen en al het andere XTR.
Met Sram heb ik minder ervaring, ik heb er wel een meegereden en het voelde degelijk aan. Het schakelen gaat gevoelsmatig met een hardere klik, dat gevoel heb je met Shimano minder. Qua degelijkheid, levensduur, uitstraling en werking in algemeen zijn ze aan elkaar gewaagd.
Shimano is de marktleider in mtb land, maar is langzaam maar zeker terrein aan het verliezen aan Sram. In sommige takken van mtb zie je meer en meer Sram en minder en minder Shimano, bijvoorbeeld downhill/ freeride.
Kort gezegd: de manier van schakelen geeft aan welke fabrikant bij jou past.
mzzl
Gène
Apple - Microsoft
29" - 26" (mtb wielmaat)
Star Trek - Star Wars
Coca Cola - Pepsi
Shimano - Campagnolo (racefiets)
Adidas - Nike
Het zijn zomaar vergelijkingen die voor ieder voor eigen smaak zijn. Onderlinge mix wordt (in mijn ogen) gezien als heiligschennis. Het is dus het een of het ander.
Serieus: beide hebben zich al jaren bewezen en beide hebben hun eigen groep aanhanger. Ik ben een Shimano rijder op de mtb en een campa rijder op de racer. Voor de mtb kan ik zeggen dat XT ruim voldoende is. Een goeie mix tussen XTR en XT is een aanrader. Zo zou ik voor ketting, cassette en crank XT kiezen en al het andere XTR.
Met Sram heb ik minder ervaring, ik heb er wel een meegereden en het voelde degelijk aan. Het schakelen gaat gevoelsmatig met een hardere klik, dat gevoel heb je met Shimano minder. Qua degelijkheid, levensduur, uitstraling en werking in algemeen zijn ze aan elkaar gewaagd.
Shimano is de marktleider in mtb land, maar is langzaam maar zeker terrein aan het verliezen aan Sram. In sommige takken van mtb zie je meer en meer Sram en minder en minder Shimano, bijvoorbeeld downhill/ freeride.
Kort gezegd: de manier van schakelen geeft aan welke fabrikant bij jou past.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
- Contacteer: