Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
ROXY - Berichten:1233
Radon titanium
Bericht
door ROXY » wo feb 27, 2008 10:35 pm
Deze fiets heeft mijn aandacht weten te trekken! Het is onverwacht dat een massaproducent, in deze tijden van 'carbonologie', een titanium fiets uitbrengt als vlaggeschip.
Maar wat moet je daar nu van denken? Een titanium frame, met mooie onderdelen, tegen zo'n prijs...

Weet iemand meer te vertellen over dit frame??
Meer info:
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Ti ... 24142_.htm Laatst gewijzigd door
ROXY op wo feb 27, 2008 10:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Plons - Berichten:5447
Bericht
door Plons » wo feb 27, 2008 10:36 pm
granville, kosotika tika, canyon, cube...komen allemaal met een ti..
ti is het nieuwe carbon...
en net als hier onder, de echte zijn zo veel beter, klik er maar eens op

-
Rudie
Bericht
door Rudie » vr mar 07, 2008 1:14 pm
Hmm...ik weet het niet. Vriend van mij heeft een Radon fiets gehad. Zelfs twee...maar het tweede frame ging na 8 maanden oxideren en de afloop van dat gebeuren was erg teleurstellend. Persoonlijk is mijn 'geloof' in dat merk redelijk verloren gegaan, al helemaal in de service ervan.

-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » di mar 11, 2008 5:30 pm
Guy is still alive!
Afgezien van de zadelpen die er best ver inzit, ziet de fiets er zeker niet verkeerd uit. Natuurlijk zal ie in detail niet kunnen concurreren met de boutique-merken, maar toch...
-
ROXY - Berichten:1233
Bericht
door ROXY » di mar 11, 2008 8:02 pm
I'm back (eigenlijk heb ik me gewoon 3 jaar teruggetrokken om beter te kunnen trainen).
Steelyboy: Dat idee had ik ook. Niemand twijfelt aan de supremacy van de grote ti merken, maar het prijsverschil is extreem groot, zo groot dat ik me afvraag of dat nog gerechtvaardigd is...
-
EL PERRO - Berichten:587
Bericht
door EL PERRO » do mar 13, 2008 9:24 am
ROXY schreef:I'm back (eigenlijk heb ik me gewoon 3 jaar teruggetrokken om beter te kunnen trainen).
Steelyboy: Dat idee had ik ook. Niemand twijfelt aan de supremacy van de grote ti merken, maar het prijsverschil is extreem groot, zo groot dat ik me afvraag of dat nog gerechtvaardigd is...
Moest dat kloppen, dan zijn Merlimootsevelightcrisdean dikke dieven!!!
Kwaliteit kost geld, op TV-worstjes zit ook veel prijsverskill, maar de smaak en stoelgang is ook omgekeerd evenredig.
(als je ooit met een racemotor op slicks in de regen gereden hebt, dan weet je hoe een Chinese titaniumfiets aanvoelt.)
-
Exar - Berichten:2659
Bericht
door Exar » do mar 13, 2008 10:24 am
Is het, gezien de achtergrond van Radon, niet gewoon een Cube HPT frame?
Edit: ja, ik zie ook verschil, maar misschien is het alleen een andere maat?
-
Rudie
Bericht
door Rudie » do mar 13, 2008 3:10 pm
Kijk alleen al naar de dikte van de buizen en het punt waar de diagonale buis en de bovenste buis samenkomen bij het balhoofd. Geen rare dingen zeggen he...

-
JansenS - Berichten:163
Bericht
door JansenS » do mar 13, 2008 3:36 pm
maar Radon frames zijn toch gewoon Cube frames met een ander stickertje erop? Of ze komen iig uit dezelfde (haidelaichinchapsoyhuongu) fabriek?
-
Rudie
Bericht
door Rudie » do mar 13, 2008 5:13 pm
Ze komen misschien uit dezelfde fabriek, maar het zijn niet dezelfde frames. Kwaliteit van een Cube is wel beter dan dat van een Radon, meneer Schouten
-
JansenS - Berichten:163
Bericht
door JansenS » do mar 13, 2008 7:58 pm
a so herr rudie
-
BLRacing - Berichten:2754
Bericht
door BLRacing » wo mar 19, 2008 10:39 pm
Rudie schreef:Ze komen misschien uit dezelfde fabriek, maar het zijn niet dezelfde frames. Kwaliteit van een Cube is wel beter dan dat van een Radon, meneer Schouten
Ja want Rudie kent één geval waar zijn ervaring met het merk Radon niet zo best was en dat zegt alles

.
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » do mar 20, 2008 7:04 am
Exar schreef:Is het, gezien de achtergrond van Radon, niet gewoon een Cube HPT frame?
Edit: ja, ik zie ook verschil, maar misschien is het alleen een andere maat?
Er zijn wel meer verschillen waarneembaar (vorm van buizen, balhoofd e.d.).
Het is een ander frame, maar misschien is de bouwer hetzelfde; dat kan. Zo heel veel tita producenten zijn er nu ook weer niet.
-
Rudie
Bericht
door Rudie » do mar 20, 2008 11:17 am
BLRacing schreef:Ja want Rudie kent één geval waar zijn ervaring met het merk Radon niet zo best was en dat zegt alles

.
Ow, maar ik denk het niet alleen daarom hoor. Frames zijn simpelweg stijver, beter afgewerkt en een stuk duurder.
-
Exar - Berichten:2659
Bericht
door Exar » za mar 22, 2008 10:52 am
En jij weet dit hoe? In de Cube-fabriek werden ze toch echt gewoon zij-aan-zij uit de doos gehaald, ik kon toen geen verschil ontdekken tussen de Radon ZR frames en de Cube LTD frames. Ik ben benieuwd naar je gegevens over de stijvere beter afgewerkte Cube frames - cijfers, graag.
-
mateis - Berichten:1354
Bericht
door mateis » zo mar 23, 2008 7:02 pm
Zonder me echt te willen mengen in bovenstaande discussie over stijfheid, afwerking etc.: het Cube ltd en Radon ZR team frame hebben misschien heel veel van elkaar weg, maar er zit toch echt verschil in. Kijk eens heel goed naar de dropouts. Het zit heel dicht bij elkaar, maar er is wel degelijk verschil. Voor de duurdere series zijn er steeds meer verschillen, waarbij Cube inderdaad wel meestal de iets luxere/duurdere/waarschijnlijk lichtere oplossing heeft (hydroformed ipv opgelast gusset op het Reaction/ZR race frame, bv).
He, over stijfheid heb ik dus niets gezegd he... Ik heb geen cijfers, alleen maar goed gekeken.

-
Rudie
Bericht
door Rudie » ma mar 24, 2008 9:04 am
Exar schreef:En jij weet dit hoe? In de Cube-fabriek werden ze toch echt gewoon zij-aan-zij uit de doos gehaald, ik kon toen geen verschil ontdekken tussen de Radon ZR frames en de Cube LTD frames. Ik ben benieuwd naar je gegevens over de stijvere beter afgewerkte Cube frames - cijfers, graag.
Ik heb ook geen cijfers, maar spreek uit ervaring.

-
dirtybastard - Berichten:47
Bericht
door dirtybastard » vr apr 04, 2008 12:00 pm
Frames zijn niet hetzelfde. Cube heeft een patent gevraagd op alle frames vanaf de ltd naar boven, tuurlijk wordt de basis wel gebruikt voor andere brands t's toch dezelfde fabriek waar alles vandaan komt en die gaan het wiel echt niet opnieuw uitvinden bij samenwerking/ontwikkeling van frames........beetje aanpassen, andere procede en hopsakee in de doos.
-
LSmtb
Bericht
door LSmtb » ma apr 07, 2008 11:54 am
Nog één groot verschil: de Radon frames zijn gewoon leverbaar en de Ti Cube's zijn (volgens de NL importeur iig) voor dit jaar al uitverkocht...
-
dirtybastard - Berichten:47
Bericht
door dirtybastard » di apr 08, 2008 7:50 am
Als ik die site van radon bezoek krijg ik toch wel een goed gevoel bij die bikes! t ziet er allemaal goed uit, vooral die fs marathon bikes lijken me qua prijs - materiaal verhouding een goede keuze! Blijken ook testsieger te zijn bij diverse mtb magazines.
-
mr.Monster
Bericht
door mr.Monster » di apr 08, 2008 5:53 pm
valt me zomaar op...
geen vervangbare derailleurpat..
is dat vaker bij titanium of ben je serieus de pineut als het na een crash krom is.
buiten dit lijkt me dat je dit zo kan kopen..
in diverse bikemagazines (deutsch) komen ze vaak erg goed uit de bus.
-
hubertje - Berichten:1262
Bericht
door hubertje » di apr 08, 2008 6:24 pm
Bij Ti is dit regel ja. Moots geeft vervangbare patten, maar de meeste constructeurs doen dit niet.
-
EL PERRO - Berichten:587
Bericht
door EL PERRO » di apr 22, 2008 8:32 pm
Uit de Germaanse Bike magazaagine: Cube wordt in Italie gemaakt, Radon in Ruschland, de titaniumversie's.......
De kans dat je beide frame's naast elkaar in dezelfde fabriek ziet staan lijkt me nogal .......Klein.