Nadat het frame binnen was, gelijk opgebouwd met de onderdelen van de oude Yeti. Gisteren nog een paar onderdelen vervangen (stuur, stuurpen, zadel), ik ben er nu toch wel aardig tevreden mee. Waarschijnlijk zal ik in de toekomst nog wel een andere crankset en zadelpen gaan monteren. Ook zal er nog een 100mm gecorrigeerde starre vork gaan komen (SURLY INSTIGATOR oid)

Speclist:
frame: VOODOO WANGA 21"
vork: RS REBA team (85-115mm)
balhoofd: CHRIS KING NOTHREAD
remmen: AVID JUICY SEVEN 185/160
achternaaf: ROHLOFF SPEEDHUB 500/14 CC DB
voornaaf: MAGURA PRO
crankset: FSA AFTERBURNER ISIS
stuur: SALSA MOTO ACE FLAT BAR 17graden
stuurpen: SALSA CHROMOLY S.U.L.
zadel: BBB ANATOMIC DESIGN
zadelpen: EASTON EA70
banden: SCHWALBE RR 2.25vóór/2.1achter
De eerste rij-impressie:
De zit is redelijk kort. Dit geeft het idee dat je echt bóvenop je fiets zit, hoewel het niet het gevoel geeft gemakkelijk over het stuur heen te vliegen.
Er wel wat flex in de achterkant, zonder merkbaar de aandrijving te beïnvloeden. Lekker comfortabel op de lange afstanden dus.
De paint is errug mooi, helaas bij de dropouts komen er al schilfers los (maar dit schijnt vaker voor te komen bij VOODOO).
De dropouts hebben de eerste rit wel al voor problemen gezorgd; door de krachten van de schijfrembevestiging wrikt de linker dropout los. Ik heb er nu LOCTITE op gedaan, hoop dat het beter blijft zitten!
De échte 'vuurdoop' van de gehele fiets komt over 3 weken, dan ga ik meedoen aan de bikechallenge, ben erg benieuwd.
Ps: detailfoto's komen laterrrrr.....