GT opwaarderen >>>> voor zwaarder gebruik!
Moderators:JJ, Beheerders
-
FF advies nodig van derden, ik ben van plan om iedere maand een langere tocht te rijden in duitsland (middengebergte) of in de Belgische Ardennen.
Ik ben nu in het bezit van een GT avalanche uit 2001 (7000 ken. series alu),
die ik opgebouwd heb met xt onderdelen (der./tandw enz) nieuwe fsa stuur/stpen/zadelpen, nieuw set wielen. alleen ben ik nog op zoek naar een set magura remmen en een nieuwe voorvork, ik ben wel aan een budget gebonden (want er komt over een maand een bikertje bij).
Ik heb nu > rs pilot xc, wil iets degelijkers met rebound en lockout.
ik heb nu > avid v-brakes, wil een degelijk magura setje.
Iemand tips en een goedkoop adresje voor overjarige items of een goodkope online shop
Ik ben nu in het bezit van een GT avalanche uit 2001 (7000 ken. series alu),
die ik opgebouwd heb met xt onderdelen (der./tandw enz) nieuwe fsa stuur/stpen/zadelpen, nieuw set wielen. alleen ben ik nog op zoek naar een set magura remmen en een nieuwe voorvork, ik ben wel aan een budget gebonden (want er komt over een maand een bikertje bij).
Ik heb nu > rs pilot xc, wil iets degelijkers met rebound en lockout.
ik heb nu > avid v-brakes, wil een degelijk magura setje.
Iemand tips en een goedkoop adresje voor overjarige items of een goodkope online shop
-
Ik zou zeggen, koop liever een setje goede v-brake remmen, maar dat komt omdat ik HS33 afschuwelijke remmen vind. Ze: zijn te zwaar, te zwaar,
remmen net zo goed als een setje goede v-brakes, zijnn moddervangers, moeilijk afstelbaar en niet om aan te zien.
Schijfremmen zijn ook misschien een optie, maar je hebt net een nieuwe wielset. Dus die optie valt ook af.
Over een vork kan ik kort zijn: een Fox Float RLT (geen terralogic) of een Reba. Beide erg goede veereigenschappen en ik spreek uit ervaring dat de Fox erg degelijk is. Verder weet ik nog dat Magura degelijke vorken maakt, maar die liggen niet zo in de markt. De veereigenschappen zijn in iedergeval minder als van de Reba en de Fox.
mzzl
Gène

Schijfremmen zijn ook misschien een optie, maar je hebt net een nieuwe wielset. Dus die optie valt ook af.
Over een vork kan ik kort zijn: een Fox Float RLT (geen terralogic) of een Reba. Beide erg goede veereigenschappen en ik spreek uit ervaring dat de Fox erg degelijk is. Verder weet ik nog dat Magura degelijke vorken maakt, maar die liggen niet zo in de markt. De veereigenschappen zijn in iedergeval minder als van de Reba en de Fox.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
Waarschijnlijk dat je fiets is ontworpen voor veerwegen van rond de 80 mm. 100 mm past ook, alleen wordt je fiets daar luier van. Hij is dan minder nerveus en je hebt dan eigenlijk een heel andere fiets.
Overigens is 75 euro best veel geld voor een setje XT v-brakes voor en achter. Bij Salden zijn ze goedkoper. Bij diezelfde winkel is de Reba best aantrekkelijk geprijsd. Informeer wel welk type ze op voorraad hebben, kleur en of de vorken v-brake nokken heeft, want ze hebben meestal OEM spul.
Maar naast Salden zijn er diverse internetshops en discount winkels die erg interessante aanbiedingen hebben. Je zult dan alleen minder service ontvangen en vergeet niet te kijken naar de leveringsvoorwaarden en kosten.
mzzl
Gène
Overigens is 75 euro best veel geld voor een setje XT v-brakes voor en achter. Bij Salden zijn ze goedkoper. Bij diezelfde winkel is de Reba best aantrekkelijk geprijsd. Informeer wel welk type ze op voorraad hebben, kleur en of de vorken v-brake nokken heeft, want ze hebben meestal OEM spul.
Maar naast Salden zijn er diverse internetshops en discount winkels die erg interessante aanbiedingen hebben. Je zult dan alleen minder service ontvangen en vergeet niet te kijken naar de leveringsvoorwaarden en kosten.
mzzl
Gène
Reinig je gainen vanbinnen met WD40, doe grafiet op je kabels, kijk of er geen overbodige bochten in je kabels zitten, stel je remblokjes en hendel goed af, hou de draaipunten van hendel en remarmen geolied, koop eventueel betere remblokken en een booster en bedenk dan nog eens of je HS33 wilt.
Als je een stijvere voorvork wilt, kijk eens bij marzocchi of de rock shox reba.
Als je een stijvere voorvork wilt, kijk eens bij marzocchi of de rock shox reba.
Hallo,dirtybastard schreef:waarschijnlijk heb ik een setje xt v-brakes op de kop getikt, van showroom/testbike 75,- compleet. nu nog de vork: wat voor veerweg zou ik het beste kunnen kiezen?
Ik heb precies hetzelfde frame als jij. (16 inch.)
Heb er nu een reba in met 100mm veerweg. Maar dan komt hij wel wat hoger te staan.
Gebruik hem zelf niet voor xc maar 80 mm lijkt me voor xc gebruik wel het beste.
groeten Frank
-
de inbouwhoogte van een reba is te hoog! 46cm
rij zelf met een zaskar 03 met een reba wcs 85mm
met geblokkeerde vork krijg je hem niet meer fatsoenlijk in de bocht
met vering ingeschakeld gaat het nog net
de balhoofdhoek van gt ligt nogal vlak
beter is het je reba op inbouwhoogte 45cm te laten zetten (75mm)
(is mogenlijk door spacers te plaatsen)
hij stuurt dan wel messcherp,de Reba is wel een erg goede vork
neem er wel een met de poplock
rij zelf met een zaskar 03 met een reba wcs 85mm
met geblokkeerde vork krijg je hem niet meer fatsoenlijk in de bocht
met vering ingeschakeld gaat het nog net
de balhoofdhoek van gt ligt nogal vlak
beter is het je reba op inbouwhoogte 45cm te laten zetten (75mm)
(is mogenlijk door spacers te plaatsen)
hij stuurt dan wel messcherp,de Reba is wel een erg goede vork
neem er wel een met de poplock
XTR voor die prijs is goed, zou ik zeker kopen. Die remmen zijn ook beter als de XT versie. Je hebt dan minder last van piepende remmen. Verder zou ik een mix van XT en XTR componenten gebruiken. Dus cassette, crank shifter, remgreep (of die STI "flipper" set) en ketting van XT. De derailleurs, kabels en remmen van XTR. Dan heb je een heel goede groep.dirtybastard schreef:Hoi, thanx for the tips!
xt remmen bedoelde ik xtr, maar ik denk dat ik toch een complete xt groep erop wil, dus het wordt een nieuw setje xt-vbrakes. Verder heb ik een marz. black comp uit 2004 voor 120,- nieuw bij mijn lbs gezien (bij de verhuizing uit het magazijn gekomen). is dat iets!
Weet je zeker dat het een marzocchi is? Is het geen Manitou Black comp? Over het algemeen op zich geen verkeerde vorken hoor. Maar er is beter spul te krijgen. Een vork uit 2004 zou ik eerlijk gezegd niet meer kopen. Dan liever eentje die jonger is. Dan krijg je wat recentere techniek. Er veranderd op dat gebied toch vrij veel in die korte periode.
Succes.
Mzzl
Gène