Titus Racer X100 'white lightning'
Moderators:JJ, Beheerders
-
Ik heb hem besteld bij www.radsportart.de nabij Nürnberg, Duitsland. De bestelling was eind oktober gedaan en de verwachte leverdatum was begin januari. Het heeft echter tot eind februari geduurd voordat ie er was, mede doordat het frame 2 weken bij Titus gestaan heeft zonder opgaaf, ik denk omdat ze geen titanium bouten meer hadden (had ik als optie besteld). In eerste instantie kwam het frame ook zonder die bouten, maar die waren alweer binnen toen ik het frame ging halen.
-
Thnx. Was wel benieuwd hoe en waar je hem hebt gekocht.zonoskar schreef:Ik heb hem besteld bij www.radsportart.de nabij Nürnberg, Duitsland. De bestelling was eind oktober gedaan en de verwachte leverdatum was begin januari. Het heeft echter tot eind februari geduurd voordat ie er was, mede doordat het frame 2 weken bij Titus gestaan heeft zonder opgaaf, ik denk omdat ze geen titanium bouten meer hadden (had ik als optie besteld). In eerste instantie kwam het frame ook zonder die bouten, maar die waren alweer binnen toen ik het frame ging halen.
De aktie van Titus komt mij wel bekend voor maar daar voor is het een kleine Amerikaanse framebouwer.

De Ti bouten optie had ook mijn voorkeur. Hoort gewoon op zo'n mooi en hoogwaardig frame. Vind ook je keuze voor een Alu Racer X beter dan de nieuwe plestik versie. Die begint wat te rieken naar een chinese productiehal.
Heel veel plezier met je bike toegewenst!! (Ben eigenlijk gewoon stink jaloers)
Mijn zadelpen is nu ook eindelijk binnen. Nu alleen nog de stuurpen, maar die was niet op voorraad bij de importeur. Dus daar moet ik nog ff op wachten.

Eerst nog ff schoonmaken voordat ik nieuwe full-frontal foto's ga maken...

De bike is nu -160 gram, dus rond de 11 Kilo. Voor de Pocky heb ik nu ook weer wielen, nieuwe Mavic Crossride uit de Spark van de mech van mijn LBS. Yup, de eerste Sparks druppelen binnen, en het is ook een echt mooie fiets. Maar die Crossrides zijn echt zwaar zeg, 950 gram voor het voorwiel en 1100 achter.
cut here to save 34 grams, hehe

Eerst nog ff schoonmaken voordat ik nieuwe full-frontal foto's ga maken...

De bike is nu -160 gram, dus rond de 11 Kilo. Voor de Pocky heb ik nu ook weer wielen, nieuwe Mavic Crossride uit de Spark van de mech van mijn LBS. Yup, de eerste Sparks druppelen binnen, en het is ook een echt mooie fiets. Maar die Crossrides zijn echt zwaar zeg, 950 gram voor het voorwiel en 1100 achter.
cut here to save 34 grams, hehe

Laatst gewijzigd door zonoskar op di sep 04, 2007 7:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Yup, Sart-Tillman. Was klote zoeken, ben 3 keer moeten omdraaien met de auto 

Ik heb de tocht ook geprobeerd, was vertrokken met doel de 55 Km te rijden (niet de chrono). Maar onderweg toch maar besloten om de 45 te doen. Na die hagelbui was ik helemaal verkleumd en kon niet eens meer fatsoenlijk in mijn remmen knijpen, laat staan schakelen. En toen moest ik nog 10 Km Als het droog geweest was had ik me ontiegelijk verveeld op deze tocht, want er zaten niet echt leuke technische stukken in en veel asfalt, maar het kan ook zijn dat de route aangepast is door het weer (te gevaarlijk ofzo).
Anyways, toen ik een uur in de auto gezeten had met de verwarming op 29 C begon ik alles weer te voelen, tering wat had ik het koud. Thuis bleek ook nog dat de remblokken in mijn achterrem kompleet kaal waren Gelukkig waren die al meer dan een jaar oud.
Ik zit nu ff die foto's te bekijken, maar er zijn dus echt mensen die op die lange trap liepen? Dat was 1 van de highlights van de tocht voor mij, lekker raggen. Oja, en mijn auto staat er op bij die afspuitplaats stond ie.
Zondag de bike wezen testen in Malmedy, het mekka. In eerste instantie had ik het gevoel ff niet, ik bleef maar weg glijden met m'n achterwiel over gladde stronkjes. Maar dat gevoel kwam snel genoeg terug. Na wat foto's te hebben gemaakt voor het magazine Bikefreak, nog een mooie toer gemaakt en waarempel, op de hoge venen lag nog sneeuw (en een hoop bomen en veel water). En omdat ik de camera toch bij me had, vaak genoeg gestopt om wat kiekjes te schieten.

Binnenkort komt ook mijn Titus shirt binnen, yeah dan kan ik echt in stijl fietsen

Binnenkort komt ook mijn Titus shirt binnen, yeah dan kan ik echt in stijl fietsen

Laatst gewijzigd door zonoskar op di sep 04, 2007 7:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
zoals géne al zei, bijna zonde om die fiets vies te maken! wel moet ik zeggen dat de blauwe zadelpenklem er beter bij stond, het goud komt verder niet terug, wat dan weer jammer is.
maar verder ben ik vet jaloers op je
netjes gedaan, complimenten!
**sorry, niets gezegd over de goudkleur, niet helemaal goed gekeken, maar toch was ik dan voor alles blauw gegaan naast het wit/zwart/alu.
maar verder ben ik vet jaloers op je

**sorry, niets gezegd over de goudkleur, niet helemaal goed gekeken, maar toch was ik dan voor alles blauw gegaan naast het wit/zwart/alu.
-
De remmen en de rest van de zooi is binnen. Hier zaten de remmen in:

Snel uitpakken om dit moois te bekijken en meteen te monteren natuurlijk. Heb ze ook meteen aan de weegschaal gehangen en het kwam uit op 605 gram met alle boutjes en stuff. En met veel te lange kabels, er moest aan elke kant minstens 15cm vanaf.
Foto's:

Echt super mooie remmen al zeg ik het zelf. Vooral de kleur is kicken!
Daarnaast was mijn stuurpen ook binnen (115 gram)

Remmetjes op de fiets:

Morgen zal ik eens wat nieuwe overzichtsfoto's maken in goed licht. De fiets komt nu met Mibros banden op de kop af op 11 Kg uit. Nu nog de remmen inremmen.

Snel uitpakken om dit moois te bekijken en meteen te monteren natuurlijk. Heb ze ook meteen aan de weegschaal gehangen en het kwam uit op 605 gram met alle boutjes en stuff. En met veel te lange kabels, er moest aan elke kant minstens 15cm vanaf.
Foto's:

Echt super mooie remmen al zeg ik het zelf. Vooral de kleur is kicken!
Daarnaast was mijn stuurpen ook binnen (115 gram)

Remmetjes op de fiets:

Morgen zal ik eens wat nieuwe overzichtsfoto's maken in goed licht. De fiets komt nu met Mibros banden op de kop af op 11 Kg uit. Nu nog de remmen inremmen.
Laatst gewijzigd door zonoskar op di sep 04, 2007 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.