Carbon Scalpel Six 13

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
BLRacing
Carbon Scalpel Six 13

Bericht door BLRacing » zo jan 21, 2007 10:43 am

Check dit dan. Op mtbr loopt een topic over de nieuwe wedstrijdfietsen van Tinker en consorten. Ziet er zeker niet verkeerd uit. Carbon en alu gaan prima samen in dit stukje techniek.
Afbeelding
Afbeelding

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=243053

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » zo jan 21, 2007 2:55 pm

Lekker en licht..maar vet duur en onbetaalbaar voor de gewonere man.. :
Zal wel teanm only blijven.

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » zo jan 21, 2007 3:02 pm

ik denk het niet
aangezien er dit jaar de rush en de hardtail ook in carbon zijn uitgebracht verwacht ik dat ze de scalpel ook in carbon zullen uitbrengen
eerst zal men de teams de frames deftig laten testen tijdens wedstrijden
en hieruit het definitieve frame ontwikkelen en op de markt brengen

Rob G

Bericht door Rob G » zo jan 21, 2007 4:12 pm

Bij probike in het belgische Tervuren hebben ze een "oude" teambike van Roel Paulissen binnen staan, ook een Scalpel Six13. Het Cannondale team heeft er al een aantal jaren mee gereden, ook Sauser bijv.

Erg mooie bikes.

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » zo jan 21, 2007 5:02 pm

In de januari editie van MBUK staan enkele bladzijden over de Scalpel Six13 van Kashi Leuch. Er zijn er normaalgezien maar 12 van gemaakt, allemaal compleet custom voor hun pro rijders. Je kan ze dan ook nergens kopen...
Heeft ronde wielen

wictor

Bericht door wictor » zo jan 21, 2007 5:48 pm

Schijnt dat de Scalpel helemaal verdwijnt in '08.......zoals ook in het MTBr topic staat van bovenstaande urrel.

Vindt de kleurtjes wel erg geslaagd, maar 't zijn dan ook Tinker-only kleuren. Hij heeft drie racefietsen voor de RAAM in dezelfde kleuren. :shock:

Gène

Bericht door Gène » zo jan 21, 2007 7:28 pm

Waarom een Scalpel Six als je er een XT voorder. opzet? Dan kan je net zo goed met de alu versie rondrijden. Een volgens mij rijd hij ook nog eens met een te lange stuurpen of het frame is hem echt te groot. Kijk maar eens hoe dat zadel staat. Ziet toch niet uit...

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo jan 21, 2007 8:52 pm

Die Tinker zit nou eenmaal af en toe 24 uur op een fiets dus hij zal het wel weten 8) . Overigens heb ik wel eens op een Scalpel gereden en een vriend van mij ook onlangs, maar wat zijn de Scalpels een wipkippen zeg. Ik kan mij goed voorstellen dat dit ontwerp eigenlijk in 2008 uitgefaseerd gaat worden, als de geruchten kloppen. De reden dat deze frames zo erg pompen ligt denk ik aan de permanente veerwerking van de liggende carbon achterbrug.

Plons

Bericht door Plons » zo jan 21, 2007 10:33 pm

ik mag dat niet zeggen maar in 08 komt er een hele nieuwe fiets die de scalpel moet vervangen.

Nog geen fotos van, wel al een paar andere 08 fietsen op foto gezien

meer kan ik niet zeggen, Kont-acteer Dekerfs maar die kent alles van alu !
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Sven

Bericht door Sven » ma jan 22, 2007 9:18 am

Ik stond er eigenlijk ervan te kijken dat de scalpel voor 2007 nogi n het gamma stond. Hij loopt echt al een hele tijd mee voor een model van cannondale...

Ik ben benieuwd!

Gène

Bericht door Gène » ma jan 22, 2007 5:01 pm

Plons schreef: Nog geen fotos van, wel al een paar andere 08 fietsen op foto gezien
ik nog niet :)

mzzl
Gène

Aapjes

Bericht door Aapjes » wo jan 31, 2007 11:31 am

Gène schreef:Waarom een Scalpel Six als je er een XT voorder. opzet? Dan kan je net zo goed met de alu versie rondrijden. Een volgens mij rijd hij ook nog eens met een te lange stuurpen of het frame is hem echt te groot. Kijk maar eens hoe dat zadel staat. Ziet toch niet uit...

mzzl
Gène
Dat zadel heeft meer met de terugstand ten opzichte van het bracket te maken. Wel vreemd dat ie geen zadelpen zonder setback heeft... :roll:

Verder; zo'n lange stuurpen heeft ie toch niet? En dat zou natuurlijk ook niet echt een aanwijzing zijn dat het frame te groot is... ;)

Gène

Bericht door Gène » wo jan 31, 2007 6:24 pm

Aapjes schreef:
Gène schreef:Waarom een Scalpel Six als je er een XT voorder. opzet? Dan kan je net zo goed met de alu versie rondrijden. Een volgens mij rijd hij ook nog eens met een te lange stuurpen of het frame is hem echt te groot. Kijk maar eens hoe dat zadel staat. Ziet toch niet uit...

mzzl
Gène
Dat zadel heeft meer met de terugstand ten opzichte van het bracket te maken. Wel vreemd dat ie geen zadelpen zonder setback heeft... :roll:

Verder; zo'n lange stuurpen heeft ie toch niet? En dat zou natuurlijk ook niet echt een aanwijzing zijn dat het frame te groot is... ;)

Dat bedoel ik!! Die stuurpen is juist zo kort. Beetje normale lengte is toch zo'n 90 tot 110 mm. Nu komt tie net aan 60 ofzo.

Deze zadelpen heeft al weinig setback. Als er een zadelpen zonder setback gemonteerd zou worden, dan staat het zadel nog steeds erg veel naar voren.

Het is inderdaad moeilijk om te zeggen of het frame juist voor hem op deze manier. Het bete is om te kijken hoe hij op de fiets zit. Maar nu blijf ik erbij: dit frame is te groot.

mzzl
Gène

Plaats reactie