Ik sta op het punt om een nieuwe fiets te gaan kopen om serieus wedstrijden mee te gaan rijden. Ik twijfel nog steeds tussen de boven genoemde twee. Ik weeg namelijk een kilo of 86 en ben naast een licht, ook vooral op zoek naar een betrouwbaar frame. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen op deze fietsen, de sterke en zwakke punten zeg maar.
gr. joris
specialized s-works carbon hardtail v.s scott scale 10
Moderators:JJ, Beheerders
Oef, beide zijn goed in dat gebied! Beide carbon, misschien een nadeeltje van de scott: geen vervangbaar derailleur pad. Maar nu weet ik niet zeker of de Specialized het zelfde is.
Ik zou hem niet weight weenie opbouwen, in een wedstrijd moet het betrouwbaar zijn. Aangezien je bij een laag gewicht fiets flink in de buidel moet tasten als je iets kapot rijd. En geloof me: dat oe je gegarendeerd. Daarnaast moet je fiets reisbestendig zijn, de wedstrijden zijn overal en de fiets wordt dus vaak in de auto geduwd om naar de wedstrijd te gaan.
Misschien wel belangrijker, vergelijk de prijzen eens.
mzzl
Gène
Ik zou hem niet weight weenie opbouwen, in een wedstrijd moet het betrouwbaar zijn. Aangezien je bij een laag gewicht fiets flink in de buidel moet tasten als je iets kapot rijd. En geloof me: dat oe je gegarendeerd. Daarnaast moet je fiets reisbestendig zijn, de wedstrijden zijn overal en de fiets wordt dus vaak in de auto geduwd om naar de wedstrijd te gaan.
Misschien wel belangrijker, vergelijk de prijzen eens.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
Vertel er wel niet bij als je een gebroken frame hebt, wanneer je hem gebroken hebt. Veel fabrikanten verlenen geen garantie als je de fiets gebruikt om wedstrijden te rijden. Ik zeg: maak dan stadfietsen i.p.v. wedstrijd mountainbikes...
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!