Cube of Cannondale??
Moderators:JJ, Beheerders
Ik zit met een dilemma. Ik ben benieuwd voor welke fiets jullie zouden gaan.
Ik twijfel tussen twee fietsen:
De Cube Reaction black en de Cannondale F600S.
Hieronder de specs.
Cannondale F600 SL
Frame Furio
Fork HeadShok Super Fatty Ultra DLR
Rear Shock N/A
Rims Mavic XM117, 32 hole
Hubs Shimano M475
Spokes DT Swiss Champion
Tires IRC Serac XC, 26 x 2.1"
Pedals N/A
Crank FSA Alpha Drive, 22/32/44
Chain Shimano HG-53
Rear Cogs SRAM PG-950, 11-34
Bottom Bracket TruVatiV ISIS GigaPipe SL
Front Derailleur Shimano LX
Rear Derailleur SRAM X.9
Shifters SRAM X.7 Trigger
Handlebars Cannondale Fire Flat
Stem Cannondale XC3 HeadShok 25.4 mm
Headset Cannondale HeadShok Si
Brakeset Magura HS-33
Brakelevers Magura HS-33
Saddle Fi'zi:k Nisene Sport
Seat Post FSA SP-FR-270
Colors Race Red (gloss) (RED). Siemens Team Replica (gloss) (REP).
Cube Reaction Black
Die hervorgehobenen Zeilen kennzeichnen die Komponentenänderungen gegenüber der Basisoption
Rahmen Alu 7005 triple butted
Gabel Rock Shox Reba SL (Federweg 85mm)
Steuersatz FSA Orbit
Lenker Syntace Duraflite 2014
Vorbau Syntace F139
Sattelstütze RFR light
Sattel Fi‘zi:k Aliante Sport
Kurbel Shimano LX
Innelager Shimano LX
Schaltwerk Shimano XT
Umwerfer Shimano XT
Bremse Magura HS 33
Bremshebel Magura HS 33
Schalthebel Shimano LX SL
Kassette Shimano HG 50
Kette Shimano HG 53
Felgen Mavic XM 517
Naben Shimano XT
Speichen DT DD
Gewicht 10,4 kg
Ik ben benieuwd voor welke fiets jullie zouden gaan, de prijzen liggen niet ver uit elkaar aangezien ik bij de Cannondale meer terug krijg voor mijn eigen fiets. De Cannondale kost me 150 euro meer.
Ik twijfel tussen twee fietsen:
De Cube Reaction black en de Cannondale F600S.
Hieronder de specs.
Cannondale F600 SL
Frame Furio
Fork HeadShok Super Fatty Ultra DLR
Rear Shock N/A
Rims Mavic XM117, 32 hole
Hubs Shimano M475
Spokes DT Swiss Champion
Tires IRC Serac XC, 26 x 2.1"
Pedals N/A
Crank FSA Alpha Drive, 22/32/44
Chain Shimano HG-53
Rear Cogs SRAM PG-950, 11-34
Bottom Bracket TruVatiV ISIS GigaPipe SL
Front Derailleur Shimano LX
Rear Derailleur SRAM X.9
Shifters SRAM X.7 Trigger
Handlebars Cannondale Fire Flat
Stem Cannondale XC3 HeadShok 25.4 mm
Headset Cannondale HeadShok Si
Brakeset Magura HS-33
Brakelevers Magura HS-33
Saddle Fi'zi:k Nisene Sport
Seat Post FSA SP-FR-270
Colors Race Red (gloss) (RED). Siemens Team Replica (gloss) (REP).
Cube Reaction Black
Die hervorgehobenen Zeilen kennzeichnen die Komponentenänderungen gegenüber der Basisoption
Rahmen Alu 7005 triple butted
Gabel Rock Shox Reba SL (Federweg 85mm)
Steuersatz FSA Orbit
Lenker Syntace Duraflite 2014
Vorbau Syntace F139
Sattelstütze RFR light
Sattel Fi‘zi:k Aliante Sport
Kurbel Shimano LX
Innelager Shimano LX
Schaltwerk Shimano XT
Umwerfer Shimano XT
Bremse Magura HS 33
Bremshebel Magura HS 33
Schalthebel Shimano LX SL
Kassette Shimano HG 50
Kette Shimano HG 53
Felgen Mavic XM 517
Naben Shimano XT
Speichen DT DD
Gewicht 10,4 kg
Ik ben benieuwd voor welke fiets jullie zouden gaan, de prijzen liggen niet ver uit elkaar aangezien ik bij de Cannondale meer terug krijg voor mijn eigen fiets. De Cannondale kost me 150 euro meer.
Voor dit prijsverschil zou ik denk ik toch de Cannondale nemen.
Spreekt toch een stuk meer tot de verbeelding. Toch een "echt" merk met echte R&D en je weet zeker dat je ook qua garantie ed echt goed zit.
Toevallig ken ik de F600SL, is echt een mooie fiets.
Ook de SRAM uitrusting is wellicht een kleine pré tov Shimano. Mijn beperkte ervaring met SRAM is iig erg goed.
Wel jammer van de vrij simpele naafjes. Maar ja, de fiets is een eventuele toekomstige upgrade zeker waard!
Spreekt toch een stuk meer tot de verbeelding. Toch een "echt" merk met echte R&D en je weet zeker dat je ook qua garantie ed echt goed zit.
Ook de SRAM uitrusting is wellicht een kleine pré tov Shimano. Mijn beperkte ervaring met SRAM is iig erg goed.
Wel jammer van de vrij simpele naafjes. Maar ja, de fiets is een eventuele toekomstige upgrade zeker waard!
- didadunlop
Headshok Fatty is zeer prima, in ieder geval zeker voor een hardtail.
In mijn Jekyll (FS) was de Headshok absoluut de beperkende factor vanwege de beperkte veerweg (in mijn geval 67mm). En was de upgrade naar een Lefty geweldig. Voor een hardtail speelt dit veel minder.
Maar groot voordeel van de 600 tov de goedkopere is dat hier de DLR Fatty in zit. Deze is voorzien van de meest recente dempingscartrudge welke een flinke verbetering tov de DL is. Meer veerweg (80 ipv 74) en betere demping.
Verder zijn het frame en de vork voor elkaar ontworpen dus zouden ze elkaar perfect aan moeten vullen. Ook vind je muv de SID geen lichtere vork op de markt, en al zeker niet met die stijfheid (Dan ga je al gauw naar de 2 kg+ vorken)
Mocht de Fatty echt niet bevallen, dan kun je met adapers terug naar klassieke vorken.
In mijn Jekyll (FS) was de Headshok absoluut de beperkende factor vanwege de beperkte veerweg (in mijn geval 67mm). En was de upgrade naar een Lefty geweldig. Voor een hardtail speelt dit veel minder.
Maar groot voordeel van de 600 tov de goedkopere is dat hier de DLR Fatty in zit. Deze is voorzien van de meest recente dempingscartrudge welke een flinke verbetering tov de DL is. Meer veerweg (80 ipv 74) en betere demping.
Verder zijn het frame en de vork voor elkaar ontworpen dus zouden ze elkaar perfect aan moeten vullen. Ook vind je muv de SID geen lichtere vork op de markt, en al zeker niet met die stijfheid (Dan ga je al gauw naar de 2 kg+ vorken)
Mocht de Fatty echt niet bevallen, dan kun je met adapers terug naar klassieke vorken.
C'DALE ALL THE WAY.... maar dan wel een met een lefty voorvork.. Zoveel comfortabeler.. en je zit lekker een stuk hoger wat je een veiulioger gevoel geeft in afdalingen. Zelf heb ik een F900 sx van 2000 3 jaar bereden en vond hem echt super. Kon me geen betere hardtail bedenken. Zou hem zop weer willen hebben. Maar ja soms wil je wel eens wat anders en heb toen een Votec Fully gekocht.
Maar wat zwaar kut.. is dat bij de Cube de balhoofd geintregeerd is..wat op een duur lijdt tot slijtage aan je balhoofdbuis waar die balhoofdlagers direct op zitten en door gebruik slijtage gaan geven aan je balhoofdbuis, met het gevolg dat je bah setje gaat rammelen en uitlopen waardoor ie niet meer goed gaat passen. En speling erin zit die er vlg s mij niet meer uit te krijgen is. En dat wil je niet laten gebeuren met je duur betaalde fietsie.
. Heb het al vaker vernomen dat het zo gebeuyrd was.. zelfs bij een dure Litespeed frame. Geloof dat die gast z;n frame weg kon gooien.
Er zijn zoveel diameters en inbouwhoeken van verkrijgbaar, dat de 2 wielhandelaar er ook een putn hoofd van krijgt. :S
Het is alleen maar gedaan vanuit estestische overwegingen.. om het bh setje 10 mm te laten zakkenb aan beide kanten. En niet van technische redenen. Lees het stukej verder op de site maar eens over integrated headsets. Das te vinden op de site van www.chrisking.com waarom ze het niet wilde maken. Leggen ze je het precies hetzelfde uit als hier.
Dus wees verstandig en koop die Cannondale. Kan je geen bult aanvallen.
Maar wat zwaar kut.. is dat bij de Cube de balhoofd geintregeerd is..wat op een duur lijdt tot slijtage aan je balhoofdbuis waar die balhoofdlagers direct op zitten en door gebruik slijtage gaan geven aan je balhoofdbuis, met het gevolg dat je bah setje gaat rammelen en uitlopen waardoor ie niet meer goed gaat passen. En speling erin zit die er vlg s mij niet meer uit te krijgen is. En dat wil je niet laten gebeuren met je duur betaalde fietsie.

Er zijn zoveel diameters en inbouwhoeken van verkrijgbaar, dat de 2 wielhandelaar er ook een putn hoofd van krijgt. :S
Het is alleen maar gedaan vanuit estestische overwegingen.. om het bh setje 10 mm te laten zakkenb aan beide kanten. En niet van technische redenen. Lees het stukej verder op de site maar eens over integrated headsets. Das te vinden op de site van www.chrisking.com waarom ze het niet wilde maken. Leggen ze je het precies hetzelfde uit als hier.

Dus wees verstandig en koop die Cannondale. Kan je geen bult aanvallen.
Sjef schreef:Voor dit prijsverschil zou ik denk ik toch de Cannondale nemen.
- didadunlop
niks tegen de headshok. Alleen het is weer een non standaard vork. Dus weinig keus als het gaat om upgraden etc. Dat was mijn argument.
Dat die cube een geintegreerd balhoofd heeft is zeker een groot nadeel. Als ikhet zo lees zou ik ze dus geen van beiden doen. Puur vanwege de beperkte vorkkeuze van de c-dale en het geintegreerde balhoofd van de cube. Als je kan leven met de vork. C-dale all the way!!
Dat die cube een geintegreerd balhoofd heeft is zeker een groot nadeel. Als ikhet zo lees zou ik ze dus geen van beiden doen. Puur vanwege de beperkte vorkkeuze van de c-dale en het geintegreerde balhoofd van de cube. Als je kan leven met de vork. C-dale all the way!!