Re:Eddy goes steel...

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo nov 23, 2005 10:15 pm

Steelboy schreef:
Dan zie ik nog even niet de hint in de titel...

?

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » wo nov 23, 2005 10:17 pm

het is ook staal ::) :P

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » wo nov 23, 2005 10:18 pm

Steelboy schreef:
[
Steelboy schreef:
Dan zie ik nog even niet de hint in de titel...

?

steel...?

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » wo nov 23, 2005 10:21 pm

Mister P2 schreef:
het is ook staal ::) :P

De explosif is een Dedacciai SAT Cromoly Butted Frame, dus in mijn ogen steel...

...dat was dan ook de hint.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do nov 24, 2005 6:50 am

Steelboy is traaaaaaag van begrip.... kan ie ook nie helpen...

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » za jan 07, 2006 1:01 am

... en zo ziet het er ongeveer uit:

Afbeelding

Alleen de vork wordt nog vervangen voor een Rock Shox REBA (waarschijnlijk een citrus gele). Met de SID 100 lijkt het namelijk net of de geometrie door de jongens van OCC gemaakt is, hij ligt ongeveer hetzelfde als bij mijn B1 woodbumble. De reba kan naar 85mm zakken, dat zal waarschijnlijk beter passen.

Dan nog een paar smallere banden en 959 pedalen en klaar is klara!

Peter V

Bericht door Peter V » za jan 07, 2006 12:10 pm

Ziet er vet uit en heel anders dan het oude type Explosif

Dit was de mijne toen er nog versnelling op zaten.

Afbeelding

Gène

Bericht door Gène » za jan 07, 2006 2:53 pm

Wat is er zoveel anders aan dan? Frame alleen gezien, buiten decal vernieuwing, ziet er niet zoveel anders uit.

mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » za jan 07, 2006 3:18 pm

Gène schreef:Wat is er zoveel anders aan dan? Frame alleen gezien, buiten decal vernieuwing, ziet er niet zoveel anders uit.

mzzl
Gene
volgens mij best veel...

ik heb "aerodynamische" (lees druppelvormige) buizen, S bent rearstays en verstelbare achterpatten (voor single speed).

Peter V

Bericht door Peter V » za jan 07, 2006 5:00 pm

Het lijkt er op dat de kleur zo ongeveer (mat grijs) de enige overeenkomst is.

Buizen zijn totaal anders gevormd. Bij mij zijn het simpele ronde buisjes. foto van "mijn" achterkant:

Afbeelding

Gène

Bericht door Gène » ma jan 09, 2006 10:00 am

Pardon, ik zie het nu pas

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » ma jan 23, 2006 1:15 am

Vandaag voor het eerst gereden. Afgelopen week nog een paar veranderingen gedaan, de SID100 heb ik vervangen voor een REBA team van 2005 en hij heeft nu shimano 540 pedalen.

Na de eerste kilometer heb ik het frame nagekeken of er geen scheuren of breuken te zien waren. Wat een ongelofelijk levendig frame, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt! Je voelt het frame flezen bij het aanzetten op de pedalen, maar je went er snel aan. Voor iedereen die zoekt naar een comfortabel frame en een shorttravel fully overweegt, moet gewoon de explosif eens een keer uitproberen. Superveel comfort dus en ik denk dat dit frame tegenover mijn zaskar (wat een redelijk hard en stijf frame is) een genot zal zijn op langere tochten.

Overigens is de Reba team een echte aanrader. In tegenstelling tot het frame, is de vork behoorlijk stijf. Daarnaast is U-turn leuk, maar bij voorkeur rij ik de vork op 85mm. 100mm is ook nog te doen, maar 115mm is too much! De hope mini's zorgen voor voldoende stopkracht en de XTR onderdelen werken perfect.

Ik voel nu al dat ik een hoop plezier zal gaan beleven aan deze fiets beleven... Op naar het volgende project, de vork ligt al klaar (verrassend genoeg weer een REBA team!).

cyclopedia

Bericht door cyclopedia » ma jul 24, 2006 12:30 pm

Eddy_the_Eagle schreef:ik vond het grijs van 2005 mooier dan het groen van 2006, van daar de keuze voor het 2005 model...

eerst wilde ik eigenlijk een litespeed kopen of een RM blizzard, maar ik koop nu een leuk stalen frame en een nieuwe powermac en dan kijk ik wat er over blijft voor het volgende project...
Staal en macs gaan zeker samen; laat ik net ook een stalen (explosif) frame willen gaan kopen voor erbij en ook een nieuwe powerbook :)

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » ma jul 24, 2006 12:34 pm

cyclopedia schreef:
Eddy_the_Eagle schreef:ik vond het grijs van 2005 mooier dan het groen van 2006, van daar de keuze voor het 2005 model...

eerst wilde ik eigenlijk een litespeed kopen of een RM blizzard, maar ik koop nu een leuk stalen frame en een nieuwe powermac en dan kijk ik wat er over blijft voor het volgende project...
Staal en macs gaan zeker samen; laat ik net ook een stalen (explosif) frame willen gaan kopen voor erbij en ook een nieuwe powerbook :)
Pas op! Staal is verslavend! Ik betrap mezelf er op dat ik nu op zoek ben naar een tweede stalen frame (Voodoo Wanga of een On-one inbred).

Ik neem aan dat je een MacBook bedoelt, of wil je echt nog een oldschool PPC-mac?

cyclopedia

Bericht door cyclopedia » ma jul 24, 2006 12:38 pm

Eddy_the_Eagle schreef:
cyclopedia schreef:

Pas op! Staal is verslavend! Ik betrap mezelf er op dat ik nu op zoek ben naar een tweede stalen frame (Voodoo Wanga of een On-one inbred).

Ik neem aan dat je een MacBook bedoelt, of wil je echt nog een oldschool PPC-mac?
Nope de nieuwe, moet er nog steeds aan wennen dat die dingen niet meer powerbook heten.

Maar als je trouwens nog een oude weet voor weinig, die is altijd handig voor erbij.

Steel = real inderdaad heb al wat stalen racers in de collectie nu nog een mtb erbij.

Afbeelding

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » ma jul 24, 2006 12:44 pm

cyclopedia schreef:
Eddy_the_Eagle schreef:
cyclopedia schreef: Staal en macs gaan zeker samen; laat ik net ook een stalen (explosif) frame willen gaan kopen voor erbij en ook een nieuwe powerbook :)

Nope de nieuwe, moet er nog steeds aan wennen dat die dingen niet meer powerbook heten.

Maar als je trouwens nog een oude weet voor weinig, die is altijd handig voor erbij.

Steel = real inderdaad heb al wat stalen racers in de collectie nu nog een mtb erbij.

Afbeelding
De oude powerbooks zijn nog goed te krijgen voor leuke bedragen

Probeer het eens bij Mailamac.nl, machouse.nl, condor-computers.nl, macsupport.nl, stonehouse.nl of bij je lokale applecentre.

Van je explosif krijg je zeker geen spijt, ik vind het een superfijne fiets.

cyclopedia

Bericht door cyclopedia » ma jul 24, 2006 12:53 pm

ik heb net weer twee grote opdrachten binnen, misschien toch maar gelijk voor een Seven gaan ;)

Maar ik heb ook een beetje het probleem dat ik het huidige model minder mooi vind. Ik ben al op ebay aan het speuren of ik niet een mooi model kan krijgen. Dus wellicht, wordt vervolgd..

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di jul 25, 2006 9:20 am

Afbeelding
Hee, bekende bike. Bij jij toevallig mijn 24/7 blowende en hoestende buurman van 75a, of zit je er zelf ook naast?
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di jul 25, 2006 11:15 am

de wereld is maar klein.... :arms:
Ich Heisse Super Fantastisch!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di jul 25, 2006 11:16 pm

Eddy_the_Eagle schreef:
Pas op! Staal is verslavend! Ik betrap mezelf er op dat ik nu op zoek ben naar een On-one inbred.
Ik weet nog een 16'' SS Inbred die waarschijnlijk te koop komt.
Intresse?PM!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

cyclopedia

Bericht door cyclopedia » di jul 25, 2006 11:31 pm

sneeuwpop schreef: Hee, bekende bike. Bij jij toevallig mijn 24/7 blowende en hoestende buurman van 75a, of zit je er zelf ook naast?
WHAA.. NOPE
maar ik weet wel wie je bedoelt :) als ik met dat lichaam&conditie zou moeten gaan fietsen, dan lig ik al plat voordat ik bij de brievenbus ben..

Het is een huisgenoot van mijn vriendin Die trek singlespeed van jou? Vriend van Santing?

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo jul 26, 2006 5:47 pm

Ja, die ouwe trek 930 is van mij. Gewoon alles vanaf gesloopt, geen speciaal SS spul. Had er eerst slicks op, maar na een mooie glij/crash-party op de kruising guldenstraat-zwanestraat heb ik toch weer voor wat profiel gekozen!!!

Zal misschien, als ik mezelf weer uit de rooie cijfers hebt gewerkt, er een beter projectje van maken.

BTW Santing ken ik nie, woon hier nog maar net!!!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

cyclopedia

Bericht door cyclopedia » do jul 27, 2006 1:29 pm

sneeuwpop schreef:Ja, die ouwe trek 930 is van mij. Gewoon alles vanaf gesloopt, geen speciaal SS spul. Had er eerst slicks op, maar na een mooie glij/crash-party op de kruising guldenstraat-zwanestraat heb ik toch weer voor wat profiel gekozen!!!

Zal misschien, als ik mezelf weer uit de rooie cijfers hebt gewerkt, er een beter projectje van maken.

BTW Santing ken ik nie, woon hier nog maar net!!!
Ja de binnenstad van Groningen is heerlijk als het om slippen gaat. Diegene die die tegels/stenen heeft uitgezocht heeft heel wat gebroken heupen en andere botbreuken op zijn naam staan. Ben zelf een keer met 30+ km de bocht voor de australian/vismarkt uitgegleden: hup de mensenmassa en marktkraam in.

Specialized Fatboy Slicks willen nog wel lekker blijven plakken in de binnenstad.
Gooi voor 30e een 26" wiel met terugtraprem erin en je hebt nog meer plezier en nog minder onderhoud op je trek .

Plaats reactie