Canyon vs. Cervelo
Moderators:JJ, Beheerders
Vloeken in de kerk, ik weet het, maar toch probeer ik hier een race-topic tussen te proppen.
De R3 van Cervelo, opgebouwd met een Dura-Ace groep, Ksyrium ES wielen en zeg Ritchey WCS opbouw komt zowel qua prijs (rond de €3500.- bij S-Tec) als qua gewicht (beide rond de 7kg) overeen met de F10 Limited van Canyon.
Beide fietsen zijn getest in TOUR Magazin en kwamen er beide erg goed uit. Nu ben ik eens voorzichtig aan het rondneuzen naar een nieuw model en kwam ik beide tegen. Zijn er hier mensen met ervaring met een van beide merken (en bij Canyon, ervaring met de levering e.d.).
Ben benieuwd naar enkele reacties om in overweging te nemen voor de komende tijd.
De R3 van Cervelo, opgebouwd met een Dura-Ace groep, Ksyrium ES wielen en zeg Ritchey WCS opbouw komt zowel qua prijs (rond de €3500.- bij S-Tec) als qua gewicht (beide rond de 7kg) overeen met de F10 Limited van Canyon.
Beide fietsen zijn getest in TOUR Magazin en kwamen er beide erg goed uit. Nu ben ik eens voorzichtig aan het rondneuzen naar een nieuw model en kwam ik beide tegen. Zijn er hier mensen met ervaring met een van beide merken (en bij Canyon, ervaring met de levering e.d.).
Ben benieuwd naar enkele reacties om in overweging te nemen voor de komende tijd.
Die R3 staat in de advertentie van S-Tec in TOUR Magazin. Die Canyon komt precies op 3500.- met dezelfde opbouw (want ik heb geen licentie): http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/s ... cificatiesExar schreef:De R3 is schitterend natuurlijk, maar waar zie je die staan bij S-tec? Met licentie kost een Canyon F10 frameset 999 euro incl. stuurpen, zelfs met Dura-Ace en woeste wielen blijf je dan ruim onder de 3500.
Ok, wat zijn de specs precies dan? Een Canyon frame zonder licentie komt op wat, 1299? Een R3 zit op 2800 dacht ik... dus hoe ze die 1600 euro verschil nog terug gaan winnen is voor mij een grote vraag. Overigens heb je voor 299 euro wel een licentie (amateur B = 60 euro + lidmaatschap van een club a 40 euro = 200 euro winst).
hier een topic op de site van fiets over de R3 van nano mischien heb je daar iets aan (natuurlijk is die cervelo een uber kwijl fiets
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1 (op pagina 3 staan de foto's)

http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1 (op pagina 3 staan de foto's)
Eerst zien dan geloven, ik neem 't je niet kwalijk want ik vind 't zelf ook knap dat ze een frame van 2500.- zo mooi kunnen optuigen voor die prijs.Exar schreef:Ok, wat zijn de specs precies dan? Een Canyon frame zonder licentie komt op wat, 1299? Een R3 zit op 2800 dacht ik... dus hoe ze die 1600 euro verschil nog terug gaan winnen is voor mij een grote vraag. Overigens heb je voor 299 euro wel een licentie (amateur B = 60 euro + lidmaatschap van een club a 40 euro = 200 euro winst).
Heb even een scan gemaakt (PDF, 1.01MB): http://members.chello.nl/~j.goppgens/te ... tie_p1.pdf
Groeten
R@coon
ps. Ik ben nog steeds benieuwd naar ervaringen van beide fietsen, positief en negatief natuurlijk.
Voor rijderservaringen kan je het beste op het Weightweenies-forum kijken, de kans dat je hier iemand tegenkomt die op een R3 rijdt is erg klein. 3799 is echt een belachelijke prijs... Maar goed, ze hebben ook een F4:13 voor 1999 en een Dogma FP voor 2999, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Een snel rekensommetje:
Canyon frame/vork/shit: 999
Dura Ace groep: 799
Wheels: 600
Andere shit: 200
Lidmaatschap+licentie voor de pro deal: 100
In totaal zou je voor 2700 toch klaar moeten zijn, een goede 1000 euro minder dan de Cervelo. Qua stijfheid zijn de frames wel goed te vergelijken, qua gewicht niet, de F10 is wel licht (1100 gram dacht ik) maar de R3 is buitenklasse met 850 gram voor een 56 cm. Een groot voordeel van de R3 vind ik dat er gewone vorken ingaan, bij de F10 ben je gebonden aan de weirdo Smolik vork.
Een snel rekensommetje:
Canyon frame/vork/shit: 999
Dura Ace groep: 799
Wheels: 600
Andere shit: 200
Lidmaatschap+licentie voor de pro deal: 100
In totaal zou je voor 2700 toch klaar moeten zijn, een goede 1000 euro minder dan de Cervelo. Qua stijfheid zijn de frames wel goed te vergelijken, qua gewicht niet, de F10 is wel licht (1100 gram dacht ik) maar de R3 is buitenklasse met 850 gram voor een 56 cm. Een groot voordeel van de R3 vind ik dat er gewone vorken ingaan, bij de F10 ben je gebonden aan de weirdo Smolik vork.