specialized hardrock comp?!
Moderators:JJ, Beheerders
owja de specs:
FRAME... 06 Hardrock, 6061-T6, Disc only, tig weld, double butted ORE DT, externally machined head tube, forged disc D/O, w/06 derailleur hangar
FORK Marzocchi MZ-3, 100mm, preload adj, 30mm Cr-Mo stanchions, coil/MCU
HEADSET... 1-1/8" threadless, sealed ball retainer
STEM... Specialized Mobius, Alloy, 10 degree rise
HANDLEBARS... Alloy, 38mm rise, 6 degree upsweep, 8 degree sweep, 640mm width
BRAKES... Avid BB5 Mechanical Disc with 6" roundagon rotor
FRONT DERAILLEUR... Shimano M-330 Acera, 31.8mm clamp, bottom pull
REAR DERAILLEUR.... Shimano M-410 Alivio, 8spd
SHIFT LEVERS... Shimano M-410 Alivio, 8spd
CASSETTE... SRAM PG-830, 8spd, 11/32
CRANKSET... Truvativ ISO-Flo, Power Spline, alloy, capless bolts
CHAINRINGS... 22 heat treated Cro-Mo/32 heat treated Cro-Mo/42 Cro-Mo
BOTTOM BRACKET... Truvativ Power Spline, 68x113mm, sealed cartridge bearing with double crank stops
FRONT HUB... Joy Tech Disc, 36h
REAR HUB... Shimano 475 Cassette Disc, 36h
SEAT POST... Alloy 30.9mmx350/400mm, micro adjust
FRAME... 06 Hardrock, 6061-T6, Disc only, tig weld, double butted ORE DT, externally machined head tube, forged disc D/O, w/06 derailleur hangar
FORK Marzocchi MZ-3, 100mm, preload adj, 30mm Cr-Mo stanchions, coil/MCU
HEADSET... 1-1/8" threadless, sealed ball retainer
STEM... Specialized Mobius, Alloy, 10 degree rise
HANDLEBARS... Alloy, 38mm rise, 6 degree upsweep, 8 degree sweep, 640mm width
BRAKES... Avid BB5 Mechanical Disc with 6" roundagon rotor
FRONT DERAILLEUR... Shimano M-330 Acera, 31.8mm clamp, bottom pull
REAR DERAILLEUR.... Shimano M-410 Alivio, 8spd
SHIFT LEVERS... Shimano M-410 Alivio, 8spd
CASSETTE... SRAM PG-830, 8spd, 11/32
CRANKSET... Truvativ ISO-Flo, Power Spline, alloy, capless bolts
CHAINRINGS... 22 heat treated Cro-Mo/32 heat treated Cro-Mo/42 Cro-Mo
BOTTOM BRACKET... Truvativ Power Spline, 68x113mm, sealed cartridge bearing with double crank stops
FRONT HUB... Joy Tech Disc, 36h
REAR HUB... Shimano 475 Cassette Disc, 36h
SEAT POST... Alloy 30.9mmx350/400mm, micro adjust
Je gaat er met die spec's alleen op het frame vooruit. Voor de rest is het niet veel soeps. Alivio is gemaakt voor stadsfietsen, niet om mee te dirten.
Ga dan voor de Hardrock pro disc. Ik weet dat dit misschien teveel is, maar besef wel dat je het nog steeds over instap materiaal hebt. Mijn eerste fiets koste ongeveer 1300,- gulden. Mijn tweede 4000,- gulden. Dus wil je echt verbetering, verdubbel je budget.
Bekijk eens een Rockhopper Pro of All mountain. Beide fietsen hebben net een wat betere afmontage die je beter fietsplezier kunnen opleveren.
Hak ook a.u.b. eens wat knopen door, doe je zelf dat plezier. Je kunt geen fiets kopen die alles kan. Dus bedenk eens goed wat je wilt.
mzzl
Gène
Ga dan voor de Hardrock pro disc. Ik weet dat dit misschien teveel is, maar besef wel dat je het nog steeds over instap materiaal hebt. Mijn eerste fiets koste ongeveer 1300,- gulden. Mijn tweede 4000,- gulden. Dus wil je echt verbetering, verdubbel je budget.
Bekijk eens een Rockhopper Pro of All mountain. Beide fietsen hebben net een wat betere afmontage die je beter fietsplezier kunnen opleveren.
Hak ook a.u.b. eens wat knopen door, doe je zelf dat plezier. Je kunt geen fiets kopen die alles kan. Dus bedenk eens goed wat je wilt.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Ik ben het helaas voor Silver eens met Gene.
Voor 650,- koop je niet veel bijzonders. Zeker niet als je er mee wil gaan dirten/XC'en of wat dan ook.
Ik had een paar jaar gelden ook niet veel geld en dacht ik het ook wel af kon met een relatief simpel fietsje (ik had toendertijd m'n ogen laten vallen op een Giant Terrago). Dat relatief simpel fietsje werd na overleg met m'n LBS adhv wat ik er mee wilde gaan doen al een wat minder simpel fietsje, nml. een Giant XTC840. Die kostte in 2002 749,- Euro.
Al gauw bleek dat deze ook niet helemaal opgewassen is tegen serieus XC'en. 3 jaar later en +/-1500,- Euro verder is ie wel een volwaardige XC'er. (en dan heb ik er nog meer plannen mee, andere wielen en remmen)
Ga dus goed te rade wat je er ECHT mee wil gaan doen.
Succes!
Voor 650,- koop je niet veel bijzonders. Zeker niet als je er mee wil gaan dirten/XC'en of wat dan ook.
Ik had een paar jaar gelden ook niet veel geld en dacht ik het ook wel af kon met een relatief simpel fietsje (ik had toendertijd m'n ogen laten vallen op een Giant Terrago). Dat relatief simpel fietsje werd na overleg met m'n LBS adhv wat ik er mee wilde gaan doen al een wat minder simpel fietsje, nml. een Giant XTC840. Die kostte in 2002 749,- Euro.
Al gauw bleek dat deze ook niet helemaal opgewassen is tegen serieus XC'en. 3 jaar later en +/-1500,- Euro verder is ie wel een volwaardige XC'er. (en dan heb ik er nog meer plannen mee, andere wielen en remmen)
Ga dus goed te rade wat je er ECHT mee wil gaan doen.
Succes!
De klim was de afdaling waard
De frames zijn niet slecht , maar ga het niet overdrijven. Ga niet hoger dan LX niveau op deze fietsen. Kijk voor onderdelen op marktplaats, ebay, deze site en de aanbiedingen in de winkels.
Vraag eerst ff hier of het wat is, of iemand al ervaring heeft met bepaalde onderdelen.
Je zult merken dat zeker in het begin de componenten beduidend beter worden. Deze groei behoud je tot een een bepaald niveau. Daaboven zul je meer voor iets moeten betalen.
Voorbeeld: Goed kope vorken (Axel, Judy --> Minute/ R7, Reba/Pike)
Blijf ook veel lezen, duitse, engelse en nederlandse bladen. Deze bieden je veel info en vooral duitse bladen testen giga veel. Nadeel is wel, soms merk je dat er geen verliezers zijn (gek he) ligt aan sponsoring.
Ze bieden je alleen een indicatie over hoe een product is. Of dit voor jouw ook geld kun je maar op een manier ontdekken. Zelf proberen.
veel suc6,
mzzl
Gene
Vraag eerst ff hier of het wat is, of iemand al ervaring heeft met bepaalde onderdelen.
Je zult merken dat zeker in het begin de componenten beduidend beter worden. Deze groei behoud je tot een een bepaald niveau. Daaboven zul je meer voor iets moeten betalen.
Voorbeeld: Goed kope vorken (Axel, Judy --> Minute/ R7, Reba/Pike)
Blijf ook veel lezen, duitse, engelse en nederlandse bladen. Deze bieden je veel info en vooral duitse bladen testen giga veel. Nadeel is wel, soms merk je dat er geen verliezers zijn (gek he) ligt aan sponsoring.
Ze bieden je alleen een indicatie over hoe een product is. Of dit voor jouw ook geld kun je maar op een manier ontdekken. Zelf proberen.
veel suc6,
mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
zoo..
tijdje verder; ik heb weer verder zitten rondkijken en bijvoorbeeld deze tegengekomen bij vanherwerden.nl,
Specialized Hardrock pro
Model 2005
Shimano Deore
Voorvork Manitou Axel
Remmen V-brake
Zilver 19 inch € 599,00
is een stuk goedkoper dan de pro disc, en dat geeft wat meer ruimte voor upgrades, en de fiets heeft al paar kleine upgrades gehad, ietsjes anders dan uit de fabriek
maaar.. zal dit genoeg zijn om me even bezig te houden?
verder; ik kijk nu een hardrock, maar als iemand een vergelijkbaar en beter
model weet van een ander merk vindt ik dat helemaal geweldig natuurlijk, waarom zou ik maar bij 1 merk blijven met kijken dat is vragen om problemen, dus iemand vergelijkbare (met de hardrock pro enzo) modellen van koga, cannondale (en de rest van de merken ken ik nieteens..
) tell me!
tijdje verder; ik heb weer verder zitten rondkijken en bijvoorbeeld deze tegengekomen bij vanherwerden.nl,
Specialized Hardrock pro
Model 2005
Shimano Deore
Voorvork Manitou Axel
Remmen V-brake
Zilver 19 inch € 599,00
is een stuk goedkoper dan de pro disc, en dat geeft wat meer ruimte voor upgrades, en de fiets heeft al paar kleine upgrades gehad, ietsjes anders dan uit de fabriek
maaar.. zal dit genoeg zijn om me even bezig te houden?
verder; ik kijk nu een hardrock, maar als iemand een vergelijkbaar en beter

Hoewel je zegt niet veel van fietsen af te weten, weet je toch wel wat je er allemaal mee wilt doen. Dan zou je ook wel moeten weten dat je dat waarschijnlijk niet voor dat geld gaat halen, iig niet met een nieuwe bike. Ik zou toch nog eens proberen om een 2e hands te krijgen, volop keus en veel meer waar voor je geld. Kijk eens rond bij verschillende bikeshops wat zij nog hebben staan en vraag eventueel andere bikers uit de buurt voor advies of post hier wat je hebt gevonden.
Ik heb al meerdere malen een 2e, 3e, 5e hands bike gekocht en heb geen kat in de zak gekocht.
Ik heb al meerdere malen een 2e, 3e, 5e hands bike gekocht en heb geen kat in de zak gekocht.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
ik zie niet in waarom ik veel van merken af moet weten om te kunnen weten wat ik wil doen? maar ok..
ik denk dat ik maar eigenwijs ga zijn en een hardrock pro ga halen, ik denk dat dat qua gebruik wel goed genoeg moet zijn en het wel langer uit zal houden dan mn vorige kutbikes, plus dat ik deze beter ga onderhouden enzo
ik denk dat ik maar eigenwijs ga zijn en een hardrock pro ga halen, ik denk dat dat qua gebruik wel goed genoeg moet zijn en het wel langer uit zal houden dan mn vorige kutbikes, plus dat ik deze beter ga onderhouden enzo

en ja hoor ik blijf bezig
wat zijn jullie gedachtes hierover:
http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index ... cts_id=195
http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index ... cts_id=196

wat zijn jullie gedachtes hierover:
http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index ... cts_id=195
http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index ... cts_id=196