Trek 9.8 oclv garantie vraag
Moderators:JJ, Beheerders
Ik heb een Trek 9.8 OcLv
Waar op diverse plaatsen de lak loslaat ,bijvoorbeeld achter het brackethuis daar is een grote zwarte plek ontstaan door loslatende lak .
Is loslatende lak een serieus garantie punt?
Ik heb de fiets 2e hands gekocht maar met originele aankoopbon (2000)
De fiets komt oorspronkelijk uit apeldoorn en omstreken .En is ook in die regio gekocht .
Zou ik nu naar een Trek dealer bij mij in de regio kunnen gaan voor dat garantie geval . Beukers bijvoorbeeld in petten (woon zelf in Alkmaar)
Ik heb er al eens aan gedacht de fiets over te spuiten ,maar voor zover ik weet .Kan je dan iedere kans op garantie op je buik schrijven .En dat lijkt me dus ook geen optie .
Waar op diverse plaatsen de lak loslaat ,bijvoorbeeld achter het brackethuis daar is een grote zwarte plek ontstaan door loslatende lak .
Is loslatende lak een serieus garantie punt?
Ik heb de fiets 2e hands gekocht maar met originele aankoopbon (2000)
De fiets komt oorspronkelijk uit apeldoorn en omstreken .En is ook in die regio gekocht .
Zou ik nu naar een Trek dealer bij mij in de regio kunnen gaan voor dat garantie geval . Beukers bijvoorbeeld in petten (woon zelf in Alkmaar)
Ik heb er al eens aan gedacht de fiets over te spuiten ,maar voor zover ik weet .Kan je dan iedere kans op garantie op je buik schrijven .En dat lijkt me dus ook geen optie .
Ja dat is inderdaad ook wel weer zo ,na zes jaar is zon fiets inderdaad niet nieuw meer en mag er wel wat aan mankeren.
Dus ik moet niet zo zeuren , dan moet ie toch maar eens breken . Krijg ik toch nog nieuw!!
Ik bedoel ik heb de aankoop bon dus ik kan gewoon volhouden dan ik eerste eigenaar ben toch ..
Dus ik moet niet zo zeuren , dan moet ie toch maar eens breken . Krijg ik toch nog nieuw!!

Ik bedoel ik heb de aankoop bon dus ik kan gewoon volhouden dan ik eerste eigenaar ben toch ..

Levenslange garantieScaluner schreef:Trek frames hebben iig levenslange garantie, of dat voor de lak geldt lijkt me niet. Maar zowel de garantie op het frame/lak/onderdelen/etc... geldt dat deze alleen voor de 1e eigenaar is. En bovendien zou het wel heel mooi als er na 6 jaar de lak nog onder garantie zou vallen.

Tja, ik verzin het zelf ook niet. Zij adverteren er mee...MarinTi schreef:Levenslange garantieScaluner schreef:Trek frames hebben iig levenslange garantie, of dat voor de lak geldt lijkt me niet. Maar zowel de garantie op het frame/lak/onderdelen/etc... geldt dat deze alleen voor de 1e eigenaar is. En bovendien zou het wel heel mooi als er na 6 jaar de lak nog onder garantie zou vallen.

Ik vraag me af of een willekeurige bikeshop/ Trek dealer wel zomaar bereid is om deze eventuele garantiekwestie te helpen oplossenJurriaan schreef:simpel naar de Trek dealer gaan en het probleem voorleggen.
Garanties gelden enkel en alleen voor de eerste eigenaar. Tot dat mijn 2de hands Enduro scheurde en ik een nieuw frame kreeg...
Nee heb je en misschien zit er een ja in.

Het is eerste wat de desbetreffende dealer doet is een telefoontje plegen naar de Trek service/garantie hotlineMarinTi schreef:Ik vraag me af of een willekeurige bikeshop/ Trek dealer wel zomaar bereid is om deze eventuele garantiekwestie te helpen oplossenJurriaan schreef:simpel naar de Trek dealer gaan en het probleem voorleggen.
Garanties gelden enkel en alleen voor de eerste eigenaar. Tot dat mijn 2de hands Enduro scheurde en ik een nieuw frame kreeg...

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, waarom zou een willekeurige dealer jeScaluner schreef:Het is eerste wat de desbetreffende dealer doet is een telefoontje plegen naar de Trek service/garantie hotlineMarinTi schreef:Ik vraag me af of een willekeurige bikeshop/ Trek dealer wel zomaar bereid is om deze eventuele garantiekwestie te helpen oplossenJurriaan schreef:simpel naar de Trek dealer gaan en het probleem voorleggen.
zomaar helpen als je er verder nooit iets koopt

Ooit had ik een Trek Y11, carbon fully XC bike. Nieuw aangekocht, met opties ( andere wielen, schijven,... ) voor een 5000 euri. Na enkele maanden was er ( bij licht XC gebruik ) reeds speling op de achterbrug, wat later gaten in de carbon door de remkabels, ook hier en daar lakbeschadiging. NOOIT heb ik ook maar 1 euro gezien van die levenslange garantie!
Ik wens je meer succes dan mij.
Ik wens je meer succes dan mij.
Waarom zou je een trek dealer niet helpen? Als hij het beter doet dan een collega heeft hij er toch een klant bij. Hij zou stom zijn als hij het niet deed.
Bij lak schade ligt het er maar net aan waar deze schade is. Ik heb bijvoorbeeld al eens een frame vernieuwd gekregen omdat er blaasjes in het frame waren gekomen.
mzzl
Gène
Bij lak schade ligt het er maar net aan waar deze schade is. Ik heb bijvoorbeeld al eens een frame vernieuwd gekregen omdat er blaasjes in het frame waren gekomen.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Zo kan je het natuurlijk ook bekijken, dat ben ik wel met je eens.Gène schreef:Waarom zou een trek dealer je niet helpen? Als hij het beter doet dan een collega heeft hij er toch een klant bij. Hij zou stom zijn als hij het niet deed.
mzzl
Gène
Maar er zijn ook nog de mensen(ja, ook hier!)die altijd lopen te zeiken over dat de vakhandel zo duur is en er ook never nooit iets zullen gaan kopen, maar wel via diezelfde winkels garantie gaan lopen claimen!

- Sir Rides a Lot
- Sir Rides a Lot
elke verkoper van een merk is verplicht klaar te staan voor het afhandelen van een garantiegeval.
Deze garantie komt toch steeds terecht bij de invoerder, dus heeft hij zelf geen kosten aan.
Een goede bikershop zal je dan ook helpen, ookal heeft hij er op die moment wel niets aan, hij is een klant rijker.
Nu, een aantal dingen beschikken over levenslange garantie -> fabricagefouten en problemen bij normaal gebruik. Dus, niet bij een val of gewoon versleten.
Als een frame doorgesleten is door je kabels, dan kan je moeilijk spreken over een fabricatiefout hè. Ligt er bij jou wel iets mis dacht ik.
Conclusie, ga gewoon naar je bikeshop in de buurt. Na een telefoontje naar de invoerder zal hij je wel weten te zeggen wat de garantie inhoud. En bij onduidelijkheid stel je maar voor om hem op te sturen.
Gaat de invoerder hiermee akkoord, dan zal hij de kosten normaal ook dekken.
PS: garantie wil niets zeggen vervangen he, herstellen hoort hier ook onder.
Deze garantie komt toch steeds terecht bij de invoerder, dus heeft hij zelf geen kosten aan.
Een goede bikershop zal je dan ook helpen, ookal heeft hij er op die moment wel niets aan, hij is een klant rijker.
Nu, een aantal dingen beschikken over levenslange garantie -> fabricagefouten en problemen bij normaal gebruik. Dus, niet bij een val of gewoon versleten.
Als een frame doorgesleten is door je kabels, dan kan je moeilijk spreken over een fabricatiefout hè. Ligt er bij jou wel iets mis dacht ik.
Conclusie, ga gewoon naar je bikeshop in de buurt. Na een telefoontje naar de invoerder zal hij je wel weten te zeggen wat de garantie inhoud. En bij onduidelijkheid stel je maar voor om hem op te sturen.
Gaat de invoerder hiermee akkoord, dan zal hij de kosten normaal ook dekken.
PS: garantie wil niets zeggen vervangen he, herstellen hoort hier ook onder.
Helicoptertape
Beste,Faxmulder schreef:had je zelf ook kunnen bedenken natuurlijk
Ik gebruik helikoptertape om dat soort beschadigingen te voorkomen!
Helicoptertape kunnen wij leveren als onze Endurance-PU-folie, ijzersterk en zeer goede lakbescherming.
Zie voor meer informatie www.lakbeschermingsfolie.nl.
Eea is hulpvaardig bedoeld en niet om op een gedkope wijze onze waren te slijten.
Mvg,
Martin Assink
Re: Helicoptertape
Beste,SFP schreef:Beste,Faxmulder schreef:...
Helicoptertape kunnen wij leveren als onze Endurance-PU-folie, ijzersterk en zeer goede lakbescherming.
Zie voor meer informatie www.lakbeschermingsfolie.nl.
Eea is hulpvaardig bedoeld en niet om op een gedkope wijze onze waren te slijten.
Dit topic is al bijna 3kwart jaar oud. Daarom gaarne geen oude topics omhoogtrekken om aan te geven waar helikoptertape te vinden is, dit is middels PM ook te bereiken.
Voor meer informatie: http://dirty-pages.net/policy
Voor vragen over adverteren over helikoptertape: adverteren@dirty-pages.net
Hier gaat een slotje op.