Specialized Stumpjumper 2006 (Nu met Foto's!)
Moderators:JJ, Beheerders
- Rinse Appelstroop
- Berichten:3558
- Lid geworden op:za jul 28, 2001 2:48 pm
- Locatie:Eindhoven
- Contacteer:
Foto's staan in de eerste post,
Vanochtend de eerste serieuze rit mee gemaakt in Roden-Steenbergen en de Zuursche Duinen. Naast het feit dat mijn conditie in jaren niet zo slecht geweest is. Heb ik de fiets toch wel even op z'n staart getrapt.
Geo
De fiets heb ik in eerste instantie gekocht omdat ik een langere fiets wilde hebben en nodig had. op de Santos zat ik gewoon te kort. Wat naast een rare houding ook ervoor zorgde dat ik na 2-3 fietsen last van m'n rug kreeg.
De houding op deze fiets is voor mij veel beter, hij is qua vorm ook minder 'dranghek' Omdat hij gewoon een stuk langer is. De verhouding kloppen dus beter. En dat is ook in het rijgedrag te merken. Hij is iets nerveus, wat ik heel prettig vind, En rijd heel lekker over singletracks, houd z'n spoor goed vast en geeft veel vertrouwen in de bochten.
Toen ik net op de fiets zat (vanochtend) in het bos merkt ik dat hij licht aanvoelt en uitnodigt tot springen en gek doen. (
Fox Float F90 RL
Ronduit subliem, het is mijn eerste lucht vork en heb wat zitten spelen met de rebound, luchtdruk ben ik nog niet aangeweest die staat op 7 bar. (ik weeg 70kg) Enige nadeel wat ik tot nog toe tegengekomen ben is dat hij bij staan op de pedalen makkelijk wat deint. Maar dat moet met luchtdruk en rebound op te lossen zijn. Verder is de Lock Out handig als je veel op weg rijd en af en toe wat klimt.
Sram X.9: derrailleur, triggers, X-Gen front
Op mijn vorige fiets heb ik altijd met veel plezier en zonder problemen met xtr gereden. Wat altijd goed beviel, maar door de positieve verhalen over Sram wilde ik dat ook proberen. Nou ik wil niet meer terug, dit schakelt sneller en prettiger en de triggers bevallen ook uitstekend. Ze moeten nog iets meer naar binnen staan,(zitten af en toe wat in de weg)
Maar het bevalt uitstekend.
Standaard afmontage: stuur, stuurpen, zadelpen, zadel en banden
Wat ik erg leuk vind is dat Specialized van de standaard onderdelen werk maakt. Door het design (mat en glanzend zwart in flames) ziet het er beter uit dan de meeste standaard afmontage onderdelen.
De banden bevallen ook goed (sterker nog die vallen 100% mee) Exar had mij al bang gemaakt met het feit dat ze zwaar zouden rollen. Maar dat blijkt bij deze Fast Trak's heel erg mee te vallen. Het loopt licht, goeie grip en stuiterd niet.
Mijn korte test verslag!
Rinse
Vanochtend de eerste serieuze rit mee gemaakt in Roden-Steenbergen en de Zuursche Duinen. Naast het feit dat mijn conditie in jaren niet zo slecht geweest is. Heb ik de fiets toch wel even op z'n staart getrapt.
Geo
De fiets heb ik in eerste instantie gekocht omdat ik een langere fiets wilde hebben en nodig had. op de Santos zat ik gewoon te kort. Wat naast een rare houding ook ervoor zorgde dat ik na 2-3 fietsen last van m'n rug kreeg.
De houding op deze fiets is voor mij veel beter, hij is qua vorm ook minder 'dranghek' Omdat hij gewoon een stuk langer is. De verhouding kloppen dus beter. En dat is ook in het rijgedrag te merken. Hij is iets nerveus, wat ik heel prettig vind, En rijd heel lekker over singletracks, houd z'n spoor goed vast en geeft veel vertrouwen in de bochten.
Toen ik net op de fiets zat (vanochtend) in het bos merkt ik dat hij licht aanvoelt en uitnodigt tot springen en gek doen. (
Fox Float F90 RL
Ronduit subliem, het is mijn eerste lucht vork en heb wat zitten spelen met de rebound, luchtdruk ben ik nog niet aangeweest die staat op 7 bar. (ik weeg 70kg) Enige nadeel wat ik tot nog toe tegengekomen ben is dat hij bij staan op de pedalen makkelijk wat deint. Maar dat moet met luchtdruk en rebound op te lossen zijn. Verder is de Lock Out handig als je veel op weg rijd en af en toe wat klimt.
Sram X.9: derrailleur, triggers, X-Gen front
Op mijn vorige fiets heb ik altijd met veel plezier en zonder problemen met xtr gereden. Wat altijd goed beviel, maar door de positieve verhalen over Sram wilde ik dat ook proberen. Nou ik wil niet meer terug, dit schakelt sneller en prettiger en de triggers bevallen ook uitstekend. Ze moeten nog iets meer naar binnen staan,(zitten af en toe wat in de weg)
Maar het bevalt uitstekend.
Standaard afmontage: stuur, stuurpen, zadelpen, zadel en banden
Wat ik erg leuk vind is dat Specialized van de standaard onderdelen werk maakt. Door het design (mat en glanzend zwart in flames) ziet het er beter uit dan de meeste standaard afmontage onderdelen.
De banden bevallen ook goed (sterker nog die vallen 100% mee) Exar had mij al bang gemaakt met het feit dat ze zwaar zouden rollen. Maar dat blijkt bij deze Fast Trak's heel erg mee te vallen. Het loopt licht, goeie grip en stuiterd niet.
Mijn korte test verslag!
Rinse
Whoop Whoop!
Wow Rinse!! Ziet er erug strak uit.
Mooie setup met die crossmaxxen en die Avid remmen. Ik zag de fiets in de folder staan en vind dat gepolijste niet mooi. Maar met deze setup ziet het goed uit, lekker rustig met die zwarte parts.
Nice!!
Tja die meeting wil ik ook wel meemaken. Ik zal alleen nog steeds moeten wachten totdat mijn fietsie gereed is. Ik mag trouwens ook twee maal meedoen. Ik heb nog een race Specialized.
mzzl
Gène
Mooie setup met die crossmaxxen en die Avid remmen. Ik zag de fiets in de folder staan en vind dat gepolijste niet mooi. Maar met deze setup ziet het goed uit, lekker rustig met die zwarte parts.
Nice!!
Tja die meeting wil ik ook wel meemaken. Ik zal alleen nog steeds moeten wachten totdat mijn fietsie gereed is. Ik mag trouwens ook twee maal meedoen. Ik heb nog een race Specialized.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- Arnetteman
- Berichten:3004
- Lid geworden op:ma jul 21, 2003 11:44 am
- Locatie:Roden
Check, dat was toen ook het geval. Foto's heb ik vrijdagavond gemaakt en heb zaterdag en zondag de hele dag staan scheppen. Ben nu dus ook redelijk naar de tering. Maar vond toch nog een beetje tijd vanmorgen om de foto's even naar Appelstroop te sturen.Faxmulder schreef:Arnetteman staat vast te scheppen op de baan!
Tja en dan die fiets, heb hem nu dus IRL gezien. Helaas pas ik er niet op anders zou ik er zeker wel eens een rondje mee willen rijden.
Vind vooral de C-max er erg goed bijpassen.
Rinse, het gaat je lekker voor de wind kerel, een nieuwe bike en een kamer in Groningen, gratuliere!!!
Ook een erg gave kleur, ik heb zelf een rode (bijna net zo veel verbouwd) omdat er hier al een paar alu/rvs kleurige rondrijden.
Als die Speci banden je bevallen, kan je die van mij wel voor een leuk prijsje overnemen. Nee serieus, banden vind ik niet al te best. Na de eerst rit heb ik er gelijk Racing Ralphs op gezet en dat is een stuk beter. Fast Track wegen trouwens iets van 540 gr en de RR 450 gr. Scheelt weer een best aantal grammen.
Zelf kom ik van een Cannondale die een stuk strakker aanvoelt (stijver), maar ik heb al vaker ondervonden dat een "slapper" frame niet per definitie minder hoeft te zijn.
De Stumpjumper voelt inderdaad erg degelijk aan en nodigt uit tot spelen.
Als die Speci banden je bevallen, kan je die van mij wel voor een leuk prijsje overnemen. Nee serieus, banden vind ik niet al te best. Na de eerst rit heb ik er gelijk Racing Ralphs op gezet en dat is een stuk beter. Fast Track wegen trouwens iets van 540 gr en de RR 450 gr. Scheelt weer een best aantal grammen.
Zelf kom ik van een Cannondale die een stuk strakker aanvoelt (stijver), maar ik heb al vaker ondervonden dat een "slapper" frame niet per definitie minder hoeft te zijn.
De Stumpjumper voelt inderdaad erg degelijk aan en nodigt uit tot spelen.
-
- Berichten:1935
- Lid geworden op:ma okt 14, 2002 1:15 pm
- Locatie:Amsterdam
- Contacteer: