Re:Aanschaf nieuwe MTB, maar welke??

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Johan
Aanschaf nieuwe MTB, maar welke??

Bericht door Johan » di mei 31, 2005 7:17 am

Hoi allen,

ik dacht ik ga mij eens wenden tot de echte cracks!!!

Ik wil fanatieker gaan MTBen, dus zeg maar 2-3 keer per week in Montferland en een drietal weekenden in Ardennen. Ook ben ik niet vies van een cyclotocht en de Shimano fietschallenge. Ik ben op zoek naar een hardtail, aangezien mij dat afgelopen jaren prima bevallen is. Ook goed bevallen zijn de hydraulische schijfjes, ik wel niets anders meer.

Mijn budget gaat tot 2000euri en zoals ik al gezien heb, geen hand vol maar een land vol leuke fietsen (luxe probleem, tja)

Ik heb een aantal merken op het oog en graag zou ik van jullie eens reacties willen hebben welke fietsen goed bevallen/goed uit de test komen en welke juist niet.

De merken die ik op het oog heb zijn:

Cannondale
Trek
Scott
Cube
Specialized
Giant
Merida
Stevens

Mocht ik nog meer details moeten geven, dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt voor de moeite die jullie willen nemen om mij wat meer houvast te geven.

Groeten Johan

;D ;D

twanos

Bericht door twanos » di mei 31, 2005 11:17 am

Je lijstje is veel te lang, orienteer je eerst op welke merken en welk type je het meeste aanstaan. Je budget is ruim voldoende om een dikke hardtail te kopen met schijfremmen en een mooie groep erop.......

TIP: KONA KULA DELUXE superbike moet lukken voor 2000,-

Johan

Bericht door Johan » di mei 31, 2005 11:49 am

ik kan redelijk goed inschatten welke groepen er op bepaalde fietsen zitten en de meerwaarde ervan. Onderling kan ik ze op die punten dan ook wel vergelijken.

Wat echter onduidelijk blijft is het frame van de diverse merken.

Ik ben op zoek naar een MTB die voor dat gebruik goed in te zetten is (ik ga, zeg maar verder dan het recreatief zo nu en eens op de fiets). Ik zoek daarbij een frame dat daarvoor geschikt is. En vaak is de duurste niet altijd eens de beste.

ik zie uit naar jullie meningen.
;D ;D

twanos

Bericht door twanos » di mei 31, 2005 11:58 am

Dan moet je de ervaringen van de gebruikers weten ! toch zou ik eerst je lijstje wat inkorten en zoek een 4-tal bikes uit en ga die vergelijken met advies van de forum-bezoekers.

Toch.........die KONA !!!!!!!!!

XXL

Bericht door XXL » di mei 31, 2005 7:59 pm

Ik heb mij juist (vorig weekend) een c"dale F1000 aangeschaft was een modelletje van vorig jaar en heb er onder de 2000 euro aan betaald afgemonteerd met xt,xtr en lx voorder.
en moet zeggen die bevalt mij tot nog toe heeft goed. is echt een heel lichte fiets en is een echt race machien. Zelfs de headshock met lock out is echt een aan rader. Zij geven levenslange garantie op het frame
c"dale is nieuw niet een van de goedkoopste merken maar is wel zijn geld waard!

en als je goed uitkijkt vindt je misschien hier of daar nog wel een modelletje van vorig jaar....weet er nog 2 staan zelfs met een lefty maar voor 1600 euro redelijke afmontering maar das wel in belgie...=> chamizo in sint-katelijne-waver

spec. heeft ook wel een zeer mooie voor juist onder de 2000euro => stumpjumper comp met lx-xtr en een fox float f80rl. Van die fox zal jje zeker nooit spijt krijgen....en spec. heeft een zeer goeie garantie op frames...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di mei 31, 2005 8:06 pm

Gezien dat je vaak in montferland fiets zul je niet ver van de grens wonen, en dan kan ik maar 2 adressen geven:

www.s-tec-sports.de
www.roseversand.de

Vandaag ben ik nog bij Rose geweest en die Red Bull fietsen van hun zijn goede fietsen voor het geld. Zeker als je het in de catagorie tot 2000 euro iets zoekt. Goede service en goede prijzen. Betere prijzen als Cannondale, Specialized, Giant of al het andere wat de lokale LBS aanbied.

S-tec heeft wat exclusiever spul, maar tegen een zéér lage prijs. Tot op heden heb ik al heel wat bij S-tec gekocht en enkel goede ervaringen. Je bent er vanaf de grens (waar woon je precies?) in +-40 minuten (Rose is nog dichter bij), na gelang de topsnelheid van je auto. ;)

Black Tragic

Bericht door Black Tragic » wo jun 01, 2005 5:43 pm

Er ontbreekt er nog een in je lijst,

Santa Cruz Chameleon,

Sterk en toch licht, exclusief en toch redelijk van prijs....

check www.stbp.net

grts.

BT

Johan

Bericht door Johan » do jun 02, 2005 6:59 am

Ik woon redelijk dicht in de buurt van Rose. Ga ik morgenavond eens kijken.

Hoe zou je de frames van Red Bull inschatten? Te vergelijken met een Scott Scale50 of een Trek 8000?

Ik heb ook nog geen enkele ervaring met Cube. De fietsen staan er prachtig bij in de winkel, maare ook hier weer het frame vraag.

Nog meer tips/antwoorden waar ik iets aan heb?

Pimiento

Bericht door Pimiento » do jun 02, 2005 9:27 am

Johan schreef: Hoe zou je de frames van Red Bull inschatten? Te vergelijken met een Scott Scale50 of een Trek 8000?
Nee, waarschijnlijk niet. De bovengenoemde frames zijn wat meer sophisticated frames. En dat betaal je. Echter, de qualiteit van de Red Bull frames is zeker zonder meer goed, wat zwaarder en minder afgewerkt misschien en het moet alleen je ding zijn natuurlijk. Het verschil zal niet al te groot zijn. Bovendien hebben ze bij Red Bull ook verschillende soorten frames. Die Scandium frames schijnen goed te zijn.

Voor wat meer exclusief spul (en toch cheap ass) moet je bij S-Tec zijn. Al gezien wat een Giant XtC daar kost? gewoon sick! :)

Exar

Bericht door Exar » do jun 02, 2005 10:28 am

Van de Kona Kula DLX kan ik wel zeggen dat hij een zeer goed Easton Ultralite Race frame heeft, mooi afgewerkt, 1400 gram voor een 18" frame. Keertje eentje in het echt zien? Drop me a line!

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » do jun 02, 2005 3:08 pm

commencal essence, very nice!

Licht frame
X.0 achter 8)
Fox vork erin
hydraulische remmen
goede componenten (thomson)
Exclusief!

En exact 2000 euri ;)

Maatje dwerg maar goed
Afbeelding

fredo

Bericht door fredo » do jun 02, 2005 8:35 pm

voor een bespreking van die frame"s kan je altijd ff naar de famous website www.mtbr.com (en die review.....)

k heb t al n paar keer gecontroleerd voor onderdelen en de algemene lijn blijkt wel te kloppen.

twanos

Bericht door twanos » di jun 14, 2005 9:41 am

FREAKaZOID schreef:
commencal essence, very nice!

Licht frame
X.0 achter 8)
Fox vork erin
hydraulische remmen
goede componenten (thomson)
Exclusief!

En exact 2000 euri ;)

Maatje dwerg maar goed
Afbeelding

TERING !!!!!!!!!!!!!!!!!! F*CKING DIKKE FIETS (of toch die kona, maar deze..........dan ben je het mannetje)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jun 17, 2005 2:28 pm

Hardtail € 1899,-:

http://www.canyon.com/mountainbikes/index.html?b=53

fully € 1899,-:

http://www.canyon.com/mountainbikes/index.html?b=48

Geen A-merk, maar wel heel veel waar voor je geld.

dusssss©

Johan

Bericht door Johan » wo jun 22, 2005 7:28 am

Hoi Cracks,

ik ben eruit hoor. Ik heb de fiets gekocht.

Het is een Scott Scale 40 geworden met daarbij de Manitou Elite vv vervangen door een RockShox Reba uitvoering. ;D ;D ;D

Strak fietske dacht ik zo.

Nog bedankt voor de tips en suggesties.

En wie weet waar we elkaar nog tegenkomen. In Montferland zeker!!! ;)

Plaats reactie