Re:XC FS voor 2000 euro: what to buy?
Moderators:JJ, Beheerders
Stel:
-Je hebt zo"n 2000 Euro te besteden op een XC Full Suspension ;D .
-De keus is: GT IDXC 2.0, Specialized Stumpjumper FSR Comp 100, of de Cannondale Jekyll
What to Buy (or not to Buy...)? ???
-Je hebt zo"n 2000 Euro te besteden op een XC Full Suspension ;D .
-De keus is: GT IDXC 2.0, Specialized Stumpjumper FSR Comp 100, of de Cannondale Jekyll
What to Buy (or not to Buy...)? ???
Not Cannondale en GT
Hot Specialized.
Waarom, omdat GT regelmatig failliet gaat, je bij Cannondale betaald voor de naam en het Specialized veersysteem het beste is.
Vooral dat laatste zou mijn keuze sterk beinvloeden.
Hot Specialized.
Waarom, omdat GT regelmatig failliet gaat, je bij Cannondale betaald voor de naam en het Specialized veersysteem het beste is.
Vooral dat laatste zou mijn keuze sterk beinvloeden.
Wat wil je ermee doen zou de eerste vraag moeten zijn.
De GT ken ik niet. Maar een proefrit oip Specialized en Cannondale zullen je overtuigen dat het twee volkomen verschillende fietsen. Met hun eigen voor- en nadelen.
De GT ken ik niet. Maar een proefrit oip Specialized en Cannondale zullen je overtuigen dat het twee volkomen verschillende fietsen. Met hun eigen voor- en nadelen.
- Kjiratsiekoedel
- Contacteer:
GT ken ik niet. Lijkt qua veersysteem wel beetje op de Jeckyl? http://www.gtbicycles.com/mountain/cata ... php?id=927
De Cannondale Jeckyl is me ooit aangeraden (en heb ik zien fietsen). Maar is volgens mij een wat luie fiets. Zit er ook redelijk recht op. Maar nog even voor de duidelijkheid, hier heb ik dus niet op gefietst.
Ik heb zelf een Specialized Stumpjumper FSRxc (frame uit 2000). Is wel helemaal verbouwd. Heel aardig bob-free, met LO achter.
Maar eigenlijk kan ik dus niets vergelijken.
Ook leuk:
www.canyon.de (met jouw prijs zitten er volgens mij Fox vorken op)
De Cannondale Jeckyl is me ooit aangeraden (en heb ik zien fietsen). Maar is volgens mij een wat luie fiets. Zit er ook redelijk recht op. Maar nog even voor de duidelijkheid, hier heb ik dus niet op gefietst.
Ik heb zelf een Specialized Stumpjumper FSRxc (frame uit 2000). Is wel helemaal verbouwd. Heel aardig bob-free, met LO achter.
Maar eigenlijk kan ik dus niets vergelijken.
Ook leuk:
www.canyon.de (met jouw prijs zitten er volgens mij Fox vorken op)
Thanx y"all !
Zo te horen krijgt de Stumpjumper de meeste stemmen!
Ga proefrit maken met Stumpjumper en de GT IDXC (bloed kruipt waar "t niet gaan kan: ik heb ooit een GT Avalanche gehad die errug goed reed, tot ie gejat werd...).
Maar "t zal wel de Stumpjumper worden, denk ik.
Zo te horen krijgt de Stumpjumper de meeste stemmen!
Ga proefrit maken met Stumpjumper en de GT IDXC (bloed kruipt waar "t niet gaan kan: ik heb ooit een GT Avalanche gehad die errug goed reed, tot ie gejat werd...).
Maar "t zal wel de Stumpjumper worden, denk ik.
Is dit niet wat:
http://canyon.de/mountainbikes/index.html?b=40
Ik kan je niet vertellen over het frame aangezien ik er geen ervaring mee heb slecht is het iig niet, maar ik weet zeker dat je een veeeeeeeeel betere afmontage krijgt dan bij de Speci.
Ze komen trouwens erg goed uit de tests in de duitse bladen, maar of deze in dit geval geheel neutraal testen
Ik ga dit bij mijn volgende fiets erg serieus overwegen......
dusssss©
http://canyon.de/mountainbikes/index.html?b=40
Ik kan je niet vertellen over het frame aangezien ik er geen ervaring mee heb slecht is het iig niet, maar ik weet zeker dat je een veeeeeeeeel betere afmontage krijgt dan bij de Speci.
Ze komen trouwens erg goed uit de tests in de duitse bladen, maar of deze in dit geval geheel neutraal testen

Ik ga dit bij mijn volgende fiets erg serieus overwegen......
dusssss©
- Kjiratsiekoedel
- Contacteer:
Ook goed: http://www.stevensbikes.de (maar wel duur)
en ik las ook nog iets over "Endorfin". Volgens het artikel zeer goed uitgedacht (zoals een NRS, maar dan met deutsche grundlichkeit)
en ik las ook nog iets over "Endorfin". Volgens het artikel zeer goed uitgedacht (zoals een NRS, maar dan met deutsche grundlichkeit)