Storck Organic Light is toch echt mijn dreambike
Moderators:JJ, Beheerders
-
- Forumbeheerder
Zonder aan je Storck afbreuk te doen heb ik toch serieuze vragen bij deze test.
Heb maar effie kunnen kijken dus corret me if i"m wrong maar met dergelijke tests kan je nog altijd alles bewijzen.
ligt t aan mij of hebben ze geen lijst gepubliceerd met alle gemeten fietsen? Simpelweg door de deelnemende modellen uit te kiezen, kan je de hotlist sterk beinvloeden.
Bovendien werken ze met een kategorieen systeem dat alle onderscheid wegvlakt. Want zelfs binnen die klasses zullen de verschillen nog groot zijn. Stel da een Specialized Epic gewoon dubbel zo stijf is, dan staat die "gewoon" naast die storck en scott, waardoor lijkt alsof ze mekaar evenwaadig zijn.
Hun eigen EFBE standaard wordt nergens verduidelijkt, tenzij een verwijzing naar ne Din norm die verre van algemeen is
Ze testen hier enken vermoeiing bij out-of-saddle. Hoe relevant is dat?
Veel meer dan vermoeiiing wil ik weten hoeveel energie er verloren gaat in buiging en torsie, of-veel erger vaak- verlies door t veersysteem. Een test die een genormeerde waarde op de trappers brengt, en die meet hoeveel energie er uiteindelijk aan t achterwiel afgeleverd wordt (op ne dyno bvb) zou veel interessanter zijn.
Frames gaan trouwens zelden kapot door vermoeiing van out-of-saddle volgens mij.
niettemin: mooie fiets! hopelijk heb je er veel plezier op
Heb maar effie kunnen kijken dus corret me if i"m wrong maar met dergelijke tests kan je nog altijd alles bewijzen.
ligt t aan mij of hebben ze geen lijst gepubliceerd met alle gemeten fietsen? Simpelweg door de deelnemende modellen uit te kiezen, kan je de hotlist sterk beinvloeden.
Bovendien werken ze met een kategorieen systeem dat alle onderscheid wegvlakt. Want zelfs binnen die klasses zullen de verschillen nog groot zijn. Stel da een Specialized Epic gewoon dubbel zo stijf is, dan staat die "gewoon" naast die storck en scott, waardoor lijkt alsof ze mekaar evenwaadig zijn.
Hun eigen EFBE standaard wordt nergens verduidelijkt, tenzij een verwijzing naar ne Din norm die verre van algemeen is
Ze testen hier enken vermoeiing bij out-of-saddle. Hoe relevant is dat?
Veel meer dan vermoeiiing wil ik weten hoeveel energie er verloren gaat in buiging en torsie, of-veel erger vaak- verlies door t veersysteem. Een test die een genormeerde waarde op de trappers brengt, en die meet hoeveel energie er uiteindelijk aan t achterwiel afgeleverd wordt (op ne dyno bvb) zou veel interessanter zijn.
Frames gaan trouwens zelden kapot door vermoeiing van out-of-saddle volgens mij.
niettemin: mooie fiets! hopelijk heb je er veel plezier op
-
Re:Storck Organic Light is toch echt mijn dreambike
he BF,
je hebt helemaal gelijk hoor. Ik had die site enkel toegevoegd omdat het wel een leuke beeld geeft. Ik heb mij er ook niet echt in verdiept en je kunt je beperkingen altijd zetten bij testen omdat ze zo en zo nooit volledig zijn.
Maar was wel blij dat die Storck ergens boven aan te vinden is en als je kijkt staan er toch allemaal "klasbakken" omheen dus helemaal verkeerd zal de test niet zijn.
Bulle
p.s. Vincent. met Klein is helemaal niks aan de hand. Heb er zelf 5 jaar (2 fietsen) op gereden en slechts maar 1 frame gebroken, uhumm was een foutje. Maar goed, Klein is en blijft een lekker bakkie! Heb zelf nog een Quantum Race fiets. Echt mooi.
Wat jij overgenomen hebt van de Futurumshop is volgens mij niet waar. Markus is niet een oud ingenieur van Klein maar heeft het jaren lang verdeeld in Duitsland en zodoende ervaring opgebouwd. Dit daargelaten.
je hebt helemaal gelijk hoor. Ik had die site enkel toegevoegd omdat het wel een leuke beeld geeft. Ik heb mij er ook niet echt in verdiept en je kunt je beperkingen altijd zetten bij testen omdat ze zo en zo nooit volledig zijn.
Maar was wel blij dat die Storck ergens boven aan te vinden is en als je kijkt staan er toch allemaal "klasbakken" omheen dus helemaal verkeerd zal de test niet zijn.
Bulle
p.s. Vincent. met Klein is helemaal niks aan de hand. Heb er zelf 5 jaar (2 fietsen) op gereden en slechts maar 1 frame gebroken, uhumm was een foutje. Maar goed, Klein is en blijft een lekker bakkie! Heb zelf nog een Quantum Race fiets. Echt mooi.
Wat jij overgenomen hebt van de Futurumshop is volgens mij niet waar. Markus is niet een oud ingenieur van Klein maar heeft het jaren lang verdeeld in Duitsland en zodoende ervaring opgebouwd. Dit daargelaten.
zou natuurlijk kunnen kloppen wat je zegt.......ik heb het ook maar klakkeloos overgenomen van datgene wat er op futurumshop stond
Ben geen fan van de vormgeving maar moet toegeven dat het allemaal erg goed smoelt!
-
Hee Cubeman,
Hoe bevalt jou Storck Adrenaline Race?
Ik heb net zo"n frame gekocht? wat heb jij voor maat en wat is het gewicht?
Ik heb alleen een zwarte, dat matte van jou is echt gaaf.
Ik al hem hier volgend jaar ff laten zien, de hele uitrusting van de Rocky gaat over naar de Storck, wel andere zadelpen en voorderailleur.
Gr. Sebastiaan
Hoe bevalt jou Storck Adrenaline Race?
Ik heb net zo"n frame gekocht? wat heb jij voor maat en wat is het gewicht?
Ik heb alleen een zwarte, dat matte van jou is echt gaaf.
Ik al hem hier volgend jaar ff laten zien, de hele uitrusting van de Rocky gaat over naar de Storck, wel andere zadelpen en voorderailleur.
Gr. Sebastiaan
Sorry voor m"n late reactie, zal m"n email in m"n profiel weer ff aanzetten...
M"n Storck bevalt perfect, sportief en toch comfy!
M"n Cube is lichter en sportiever maar m"n Storck is een bike voor "epic rides" heb ik het idee.
Genoeg veerweg (ong. 95mm met m"n huidige link), efficient, comfortabel en makkelijk in te stellen.
Hij pompt weinig bij de juiste instelling meer reageert toch voldoende op kleine hobbels ed.
Ik heb een 50cm model met een Float R demper en carbon link.
M"n Cube is een 20.5" maar ik zit op de Storck die net iets kleiner is ook prima.
Gewicht zit ik op 2756gram incl. demper en headset(Cane Creek C2).
Heb de mijne 2e hands overgenomen van MarinTi, maar in prima staat.
Klein deukje in de bovenbuis maar verder 100% OK!
Werkelijk een fantastische bike te noemen!
Op Weightweenies staat de volledige en up-to-date opbouw ervan, pagina 4
www.weightweenies.starbike.com/phpBB2/v ... c&start=45
M"n Storck bevalt perfect, sportief en toch comfy!
M"n Cube is lichter en sportiever maar m"n Storck is een bike voor "epic rides" heb ik het idee.
Genoeg veerweg (ong. 95mm met m"n huidige link), efficient, comfortabel en makkelijk in te stellen.
Hij pompt weinig bij de juiste instelling meer reageert toch voldoende op kleine hobbels ed.
Ik heb een 50cm model met een Float R demper en carbon link.
M"n Cube is een 20.5" maar ik zit op de Storck die net iets kleiner is ook prima.
Gewicht zit ik op 2756gram incl. demper en headset(Cane Creek C2).
Heb de mijne 2e hands overgenomen van MarinTi, maar in prima staat.
Klein deukje in de bovenbuis maar verder 100% OK!
Werkelijk een fantastische bike te noemen!
Op Weightweenies staat de volledige en up-to-date opbouw ervan, pagina 4
www.weightweenies.starbike.com/phpBB2/v ... c&start=45
-
Ik heb dezelfde gekocht maar dan gewoon zwart, ik vind dat matte van die van jou mooier,
zijn die Nokon versnellingskabels goed te monteren op de Storck?
Heb je een Close up vande montage op de bovenbuis, zit nog aan zulke kabels te denken.
De mijne word als volgt afgemonteerd:
zijn die Nokon versnellingskabels goed te monteren op de Storck?
Heb je een Close up vande montage op de bovenbuis, zit nog aan zulke kabels te denken.
De mijne word als volgt afgemonteerd:

-
Hoi Bulle van Berkel,
beetje brutaal binnen jou topic wat gepost, maar je fiets zier er heel apart uit,
afmontage is mooi, bike moet je van houden.
beetje brutaal binnen jou topic wat gepost, maar je fiets zier er heel apart uit,
afmontage is mooi, bike moet je van houden.
-
Ha die SGSdeBruin,
Aparte naam net als mijn fiets. Geeft niks zolang al het goede over Storck maar verspreid wordt. Nee hoor, als je kritiek hebt of iets niet mooi vind dan is dat ieder zijn eigen mening/ervaring.
Niks mis mee. ik moet erop rijden en dat bevalt mij ENORM.
Een sportief en gezond 2005 toegewenst!
Bulle
Aparte naam net als mijn fiets. Geeft niks zolang al het goede over Storck maar verspreid wordt. Nee hoor, als je kritiek hebt of iets niet mooi vind dan is dat ieder zijn eigen mening/ervaring.
Niks mis mee. ik moet erop rijden en dat bevalt mij ENORM.
Een sportief en gezond 2005 toegewenst!
Bulle
stukje industrieel TOP design op wielen! alleen inderdaad die bottle cage moet eraf, dat breekt de mooie lijnen ..
eej bulle,
nu heb je die klein net meer nodig....ga je hem verkopen oid?
nu heb je die klein net meer nodig....ga je hem verkopen oid?
-
Hej Vinnie,
Mijn Klein Adrenalin Race heb ik een 2 maanden geleden al verkocht. Heb nu nog een race fiets van Klein (Quantum race) en die doe ik zeker niet weg. Lekker bakkie, zeker in de zomer!
Klein.... Hij"s Fijn!... Ik hoort dat er hier een fuif is?
Een sportief jaar allemaal!
Bulle
Mijn Klein Adrenalin Race heb ik een 2 maanden geleden al verkocht. Heb nu nog een race fiets van Klein (Quantum race) en die doe ik zeker niet weg. Lekker bakkie, zeker in de zomer!
Klein.... Hij"s Fijn!... Ik hoort dat er hier een fuif is?
Een sportief jaar allemaal!
Bulle