suntour?
Moderators:JJ, Beheerders
-
- Contacteer:
Re:suntour?
Ja kheb wel een gedachte over suntour..
NIET KOPEN> ROTZOOI>ook na alle verbeteringen>komt ie niet in mijn lijstje voor... doe liever een instap marzo die zijn veeeeeel beter
NIET KOPEN> ROTZOOI>ook na alle verbeteringen>komt ie niet in mijn lijstje voor... doe liever een instap marzo die zijn veeeeeel beter
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik wil bij deze de mening van Freak een beetje nuanceren: Suntour is niet per definitie troep. Er zijn een heleboel mensen hier die beter gewend zijn en dus meteen goedkopere onderdelen van mindere kwaliteit als troep bestempelen, zeker als er Suntour op staat.
Maar dit is zeker niet altijd het geval, ze maken voor het geld aardig spul waar je gewoon geen top prestaties van mag verwachten. Maar in de meeste gevallen wel waar voor je geld.
Maar dit is zeker niet altijd het geval, ze maken voor het geld aardig spul waar je gewoon geen top prestaties van mag verwachten. Maar in de meeste gevallen wel waar voor je geld.
En de instap Zocchi"s komen tegenwoordig van bij Suntour dacht ik, of was het nu RST?
Jup, de Marzocchi MXR (andere modellen ook?) komen bij Suntour vandaan.
-
- Contacteer:
Met instap marzo bedoelde ik de mx-comp. Die zijn.. als je goed rond kijkt voor zeer leuke prijzen te krijgen! En dan heb je een zeer leuke vork
@
JJ, hij vroeg een ongezouten mening he
Watt JJ zei klopt wel. Tis maar wat je gewend bent. maar een vork die in de winter vast zit omdat t koud is, ja hmm das niet alles
Volgende product is... mooi, goed, hij werkt echt (in tegen stelling tot suntour) hij is niet duur en in 2 kleuren en in of 85mm of 105 mm te krijgen voor slechts 185 euro bij jouw op de deurmat afgeleverd
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=6233
@
JJ, hij vroeg een ongezouten mening he
Watt JJ zei klopt wel. Tis maar wat je gewend bent. maar een vork die in de winter vast zit omdat t koud is, ja hmm das niet alles

Volgende product is... mooi, goed, hij werkt echt (in tegen stelling tot suntour) hij is niet duur en in 2 kleuren en in of 85mm of 105 mm te krijgen voor slechts 185 euro bij jouw op de deurmat afgeleverd

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=6233
MX Comp, MXR, komt allemaal niet van Suntour af. Het zijn de oude EXR en MZ modellen die van Suntour afkomen. De elastomeermodellen dus...
FREAKaZOID schreef:Tis maar wat je gewend bent. maar een vork die in de winter vast zit omdat t koud is, ja hmm das niet alles![]()
Dat heb je bij alle vorken met elastromeren zowat.
Je hebt nu ook enkele Suntour vorken op lucht, en die werken prima (voor dat geld wat je er voor moet betalen).
Ben met je eens dat het niet super vorken zijn, maar daar betaal je dan ook wel even heel veel meer voor.
Als beginnende biker heb je aan zo"n vork naar mijn idee een prima vork.
Veto i say!!!Geen suntour maar Marzocchi of Manitou neem desnoods een overjarig model van bv Rockshox oid
-
ik ben meningloos over de suntour nooit geprobeerd en nooit gehad
dus ik geef je wat waaruit je toch echt zelf je conclusie moet trekken:
De suntour vorken zitten ook in sommige fietsen van halfords
dus ik geef je wat waaruit je toch echt zelf je conclusie moet trekken:
De suntour vorken zitten ook in sommige fietsen van halfords
-
- Contacteer:
"k Wil geen reclame voor Suntour beginnen maken, ben after all "n absolute Marzocchi adept.
Maar de enige Suntour vorken die het grote publiek kent zijn de basismodellen die standaard op cheape fietsen komen.
Ze maken echter ook best wel, let"s say, "high end" vorken hoor!
Check www.srsuntour-cycling.com/standard.xml?vpID=186
"t Is maar om eea te nuanceren, want nu wordt er gepraat alsof ze maar 1 vorkmodel maken ...
XCP is basic en aan evtl. verharden van MCUs door de kou kan je niet veel doen (al is regelmatig invetten zeker niet overbodig), maar bij regelmatig onderhoud kan je best wel het nodige plezier hebben voor de prijs!
En da"s nu precies waar het mis loopt: vorken in deze klasse worden zelden onderhouden, waardoor de werking snel achteruit gaat
ff openmaken, kuisen en opnieuw smeren hoeft niet langer dan "n half uurtje te duren. Ook de dichtingen zijn uiteraard basic, dus moet wellicht al "ns meer gedaan worden dan bij "n duurdere vork, maar het resultaat kan spectaculair zijn!
Heb je precies zo met bvb een RockShox Jett!
Maar de enige Suntour vorken die het grote publiek kent zijn de basismodellen die standaard op cheape fietsen komen.
Ze maken echter ook best wel, let"s say, "high end" vorken hoor!
Check www.srsuntour-cycling.com/standard.xml?vpID=186
"t Is maar om eea te nuanceren, want nu wordt er gepraat alsof ze maar 1 vorkmodel maken ...
XCP is basic en aan evtl. verharden van MCUs door de kou kan je niet veel doen (al is regelmatig invetten zeker niet overbodig), maar bij regelmatig onderhoud kan je best wel het nodige plezier hebben voor de prijs!
En da"s nu precies waar het mis loopt: vorken in deze klasse worden zelden onderhouden, waardoor de werking snel achteruit gaat

ff openmaken, kuisen en opnieuw smeren hoeft niet langer dan "n half uurtje te duren. Ook de dichtingen zijn uiteraard basic, dus moet wellicht al "ns meer gedaan worden dan bij "n duurdere vork, maar het resultaat kan spectaculair zijn!
Heb je precies zo met bvb een RockShox Jett!
- Xircuit
- Contacteer:
De XPC 75 vertoond vaak binnen enkele maanden speling, heb het meerdere malen gezien. Ik zou voor een ander model gaan zoals de AXON of voor een ander merk. Denk aan Manitou, Rocks shox en Marzocchi.
Of denk aan een goedkoop magura modelletje... :-*
[quote="D"n Helle"]
[/quote]
Ook geen goede ervaring mee,
1e keer een veerpoot los in de kroon
2e keer de boog afgeknapt, met als gevolg een grote blessure
3e keer stuurbuis los in de kroon.
Mn eerste fietsie had een Suntour, oke een skipiste ermee af was geen fijne ervaring maar hij heeft me nooit in de steek gelaten.
[/quote]
Ook geen goede ervaring mee,
1e keer een veerpoot los in de kroon
2e keer de boog afgeknapt, met als gevolg een grote blessure
3e keer stuurbuis los in de kroon.
Mn eerste fietsie had een Suntour, oke een skipiste ermee af was geen fijne ervaring maar hij heeft me nooit in de steek gelaten.
-
er zou een nieuwe DURO(d8 ik) groep op komst zijn met onder andere een vork, trapstel, chainguide, en derailleurs. nico vink is testrijder en heeft al een paar fourchen in 2 gereden maar telkens hebben de ingenieurs de vork versterkt degene waar hij nu mee rijdt houdt het al zeker 2 maand ;D. deze onderdelen lijken mij van degelijke kwaliteit.