1999 GT ricochet frame kraakt

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Fry
1999 GT ricochet frame kraakt

Bericht door Fry » zo okt 10, 2004 4:21 pm

ik heb een 1999 GT ricochet frame en dat kraakt sindskort steeds als ik ermee rij, ook als ik niet trap en er gewoon opzit, de bb zou het dus niet zijn en het balhoofd heb ik onlangs volledig opnieuw ingevet

is dit metaalmoeheid ? aangezien het freem nu 5.5 jaar oud is ? en kan dat kwaad ? en kan het verholpen worden?

ik heb wel vaker alu frames horen kraken, vooral bij trial fietsen, het was ongeveer hetzelfde gekraak

DeKerfs

Re:1999 GT ricochet frame kraakt

Bericht door DeKerfs » zo okt 10, 2004 4:48 pm

GT dude schreef:
ik heb een 1999 GT ricochet frame en dat kraakt sindskort steeds als ik ermee rij, ook als ik niet trap en er gewoon opzit, de bb zou het dus niet zijn en het balhoofd heb ik onlangs volledig opnieuw ingevet

Je bedoeld gevet als in "lagers opnieuw gesmeerd"??

kan zijn dat er wat oxidatie tussen je frame en de cups van het balhoofd zit.

Evt. kan er ook wat troep zitten tussen je vervangbaar der. pad. Kan dezelfde geluiden geven. En anders het gehele frame echt goed nalopen op haarscheuren....

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo okt 10, 2004 4:49 pm

owjah.. en natuurlijk de zadelpen in het frame en de kop van de zadelpen zelf. Om nog maar te zwijgen over de rails van je zadel.

Gewoon een keer rijden uit het zadel en laten freewheelen. Als het dan nog steeds aanwezig is, kan je gerust stellen dat het in elk geval niét in de zadelpen/zadel zit.

twanos

Bericht door twanos » ma okt 11, 2004 9:58 am

Lijkt me een probleempje met je zadelpen, ffgoed ontvetten (pen en frame) montagevet erop...en hoplijk is je probleem verdwenen

Plaats reactie