Hallo,
heb onlangs om te kijken of mountanbiken wat voor mij is een goedkope beginnersmountainbike gekocht, de Cube Aim.
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=7485
ik weet dat de fiets qua afmontage niet echt goed is en het frame zal ook wel niet best zijn maar van frames heb ik weinig verstand.
ik heb deze fiets puur gekocht om te kijken of mountainbiken wat voor mij is.
als over een half jaar blijkt dat mountainbiken wat voor me is dan ben ik van plan ene fiets van rond de 1500 euro te gaan kopen, bijvoorbeeld ene snatos of een rocky mountain leek me wel wat.
ik woon in de buurt van arnhem ne nijmegen en kan dus in deze gebieden biken.
ik heb gelezen dat deze gebieden vrij ruig zijn en wil graag van jullie experts weten of ik mijn cube niet meteen aan diggelen rijd als ik ermee het bos inga.
(ik rij ongevere in het begin 1x in de week)
ik doe er geen stunts mee ofzo alleen heuvel op en af en scheuren.
verder wil ik graag weten welke soort fiets ik in de toekomst voor dit soort werk moet hebben, een cross country of een all mountain of wat anders?
ik dacht aan een croos country maar heb er niet heel veel verstand van.
alvast bedankt
Re:Cube Aim
Moderators:JJ, Beheerders
-
Re:Cube Aim
Ik zou gaan voor de cross country fully. Voor in Nederland is een Giant NRS een zeer goede fiets, wil je iets exclusiefs dan kun je b.v kiezen voor een Rocky Mountains, alleen om die te vinden voor 1500,= dat wordt waarschijnlijk wel even zoeken dan. In ieder geval succes met je evt. keuze en veel fietsplezier gewenst.