Wat te kopen als je begint met biken en je wilt veel voor weinig.
Wat voor een merk en waar te kopen, en waar moet ik opletten als ik een bike koop.
Groeten Antonio
Re:Wat te kopen ??
Moderators:JJ, Beheerders
-
koop een instap model van een bekend merk. bevoorbeeld een specialized hard rock ofzo. kwaliteit
Bij bike2build hebben ze wel wat leuks in de aanbieding met toch wel goede afmontage (kijk bij de vipers of de gt"s),,,,,,,,,,,,,succes
Dirty-Harry schreef:
koop een instap model van een bekend merk. bevoorbeeld een specialized hard rock ofzo. kwaliteit
Zou ik ook doen als je budget niet al te hoog is. Waar je wel moet op letten is de aandrijving; als die slecht is en je fietst veel heb je zoiezo na een goeie 3 Ã 4 maanden een nieuwe bottom bracket nodig (zit in je frame geperst om de cranks "vast te houden" zeg ma), nieuwe cassette etc etc. en dat kost je een pak geld! Truvativ heeft goeie sets en nog betaalbaar ook. Als de fiets bedoeld is voor drops en het ietwat zwaardere werk ook zorgen dat je een stevig stuur hebt (hangt natuurlijk van je gewicht af). Als het om te streeten is; al het voorgaande + goeie remmen!
deze al gezien?
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=16959
Veel voordeliger en meer kwaliteit dan de kant-en-klare fietsen in de shops, en "t is nog nieuw ook!
-
Probeer eerst eens duidelijk te maken waar je voorkeur naar uit gaat.
Wat wil je ermee gaan doen, down hill, free ride, enduro, marathon of xc. Heb je voorkeur voor een hard tail of liever full suspension. Wat is je budget, heb je liever schijf- of velgremmen, wellicht een merk fiets of juist niet? Kortom er is zo veel mogelijk dat het wel handig is als je probeert aan te geven wat je wilt, de antwoorden komen hier dan vanzelf in grote aantallen.
Wat wil je ermee gaan doen, down hill, free ride, enduro, marathon of xc. Heb je voorkeur voor een hard tail of liever full suspension. Wat is je budget, heb je liever schijf- of velgremmen, wellicht een merk fiets of juist niet? Kortom er is zo veel mogelijk dat het wel handig is als je probeert aan te geven wat je wilt, de antwoorden komen hier dan vanzelf in grote aantallen.
-
ik zou zeker ook voor een bekend merk gaan omda meestal hun "goedkopere" fietse nog wel een redelijk kwaliteit hebbe maar probeer niet TE goedkoop te gaan want dan zal je zelf wel ondervinde da je uiteindelijk veel geld kwijt bent door dat je veel stukken zal hebben...
dus beter iets degelijk kope
kost iets meer maar als je alty nieuwe stukke moet kope omda je met brol rijd die snel kapot is ben je al snel meer geld kwijt
dus beter iets degelijk kope