he beste mensen ik wil volgende fiets kopen.
Fun Works Dirt Master 2004
http://www.actionsports.de/shop/catalog ... cts_id=572
nou kan ik kiezen tussen 15, 17 19 en half inch.
ik ben zelf wel vrij lang 1.92 m dus wat zouden jullie doen. Ik wil hem gebruiken voor beetje te downhillen hier in de ardennen. Vindt hardtail wel goed genoeg voor ardennen . dit frame word het denk ik sowieso.
1) twijfel ik over de maat
2) Moet een vork hebben en wil het liefst dual crown hebben (wie heeft er wat liggen onder 300 €
3) schijfrem voor aan de voorkant of mischieen heeft er nog iemand toevallig nog een setje liggen.
nou ik hoor graag jullie aanbevelingen
greetz uit de ardennen
Ferdy
Fun Works Dirt Master 2004
Moderators:JJ, Beheerders
Re:Fun Works Dirt Master 2004
dual crown in een hardtail is nix,
ik heb ook een GT gehad, met een Mr.T erin.
Het reed heerlijk, maar single crown is de bom ;D
ik heb ook een GT gehad, met een Mr.T erin.
Het reed heerlijk, maar single crown is de bom ;D
Ik zou voor 19,5 gaan. Ben zelf ook 1,90 en een frame dat lang genoeg is (bovenbuis bij 19,5 Dirt Master is 590mm) is toch wel een stuk comfortabeler en stabieler dan zo"n kort geval. Zet je het zadel erg laag dan kun je perfect downhillen, zet je het omhoog dan kun je de berg omhoog rijden zonder enig probleem... En wat ze ook zeggen, ik vind dat omhoog duwen suckt.
ja maar 19.5 lijkt me zo groot ik zal zelf denken dat 17.5 beter is maar dat weet ik natuurlijk niet zeker,
en op ander bericht als jullie zeggen dat single crown beter is wie heeft er nog wat liggen ???
thanx
en op ander bericht als jullie zeggen dat single crown beter is wie heeft er nog wat liggen ???
thanx
ik zou voor de laagste maat gaan, maar dat hangt er vanaf hoe lang de toptube is, want al is die dan heel kort dan zit je er half opgevouwen op met je 1,92m
en als ik jou was zou ik er gewoon een vork met 130mm in zetten,
ik heb zelf ook met mijn DJ3 in namen gedownhillt en dat was goed te doen.
en als ik jou was zou ik er gewoon een vork met 130mm in zetten,
ik heb zelf ook met mijn DJ3 in namen gedownhillt en dat was goed te doen.
-
ik zou ook de kleinste maat pakke omda een kleine fiets stabieler is in de lucht (bij het dj dus)
maar ge bent natuurlijk indd wel groot
misschien voor de midelste maat gaan da zou ni slecht zijn denk ik
en een sc vork is indd beter op een hartail
kheb al gerede met een dc vork op een hartail (van ne maat) maar geef mij toch maar een sc
kheb trouwes ook mn dj op 130 staan en ben er tevrede van
maar ge bent natuurlijk indd wel groot

misschien voor de midelste maat gaan da zou ni slecht zijn denk ik
en een sc vork is indd beter op een hartail
kheb al gerede met een dc vork op een hartail (van ne maat) maar geef mij toch maar een sc
kheb trouwes ook mn dj op 130 staan en ben er tevrede van