hulp gezocht van de kenners!!

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Billabong
hulp gezocht van de kenners!!

Bericht door Billabong » za jul 17, 2004 4:13 pm

ik ben sinds een jaar zo wa bezig me mountainbiken, het is eigenlijk meer springen en droppen enzo. Pas op versta me ni fout, ik doe dees dus ni op dirt tereinen, maar gewoon op straat. Trappe aan gemeentehuisen, riggeltjes, eigenlijk zowa alles proberen te gebruiken wa ge op straat vind.
Nu ja het probleem is dus da ik dees nu aan"t oefene ben me ne gewone mountainbike (cross country)
ik wil dus nu overstappen op ne freeride fiets da daar toch wa meer voor ontworpen is want mijne vlo zie ier toch wel eel wa mee af.
Vermits ik ni genoeg van fietsen ken dacht ik da jullie mij misschien wel wa hulp zouden kunnen verschaffen.
Ik heb sinds kort mijn oog wel laten vallen op de cannondale chase 2, da is eigenlijk nen dirt-bike en ik vraag mij dus af da ge daar mee zou kunnen streeten.
Aaah en by the way: bij mij is geld net zoals bij iedereen een probleem dus ik zou kunnen gaan tot MAX 1400€
merci

Gast

Re:hulp gezocht van de kenners!!

Bericht door Gast » za jul 17, 2004 4:51 pm

p2 en zelf nen diirtjumper onderzette :)

Normaniac

Bericht door Normaniac » za jul 17, 2004 11:34 pm

Zelf iets opbouwen ??? ;D

Billabong

Bericht door Billabong » zo jul 18, 2004 12:04 am

ne p2??
en zelf opbouwen daarvoor is mijn kennis over de onderdelen te beperkt!! suggesties zijn dus altijd welkom

zonoskar

Bericht door zonoskar » zo jul 18, 2004 10:28 am

P2 is een model van Spezialized, speciaal voor wat jij ermee wilt doen. Alleen de vork is klote. Dus vraag je aan de shop waar je hem koopt of ze die willen wisselen voor een Marzocchi Dirt jumper.

Afbeelding
Dit is de P3, het duurdere broertje.

Billabong

Bericht door Billabong » zo jul 18, 2004 1:27 pm

ja bedankt, kzal is wa rondhoren voor de prijzen!
Andere ideën blijven welkom natuurlijk

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo jul 18, 2004 6:51 pm

Bijvoorbeeld Kona:

Afbeelding

€ 1.099,00

Leverbaar vanaf augustus bij b2b.

Fry

Bericht door Fry » zo jul 18, 2004 9:02 pm

als da enkel voor springen en droppen is, is die chase 2 goe ze

Billabong

Bericht door Billabong » ma jul 19, 2004 7:52 am

Niemand heeft negatieve commentaar over diee chase 2?? want als die na een paar kaar al in 2 breekt zou ik daar toch ni zo mee kunne lache

Lynx

Bericht door Lynx » ma jul 19, 2004 9:17 am

Billabong schreef: Niemand heeft negatieve commentaar over diee chase 2?? want als die na een paar kaar al in 2 breekt zou ik daar toch ni zo mee kunne lache
De Specialized P series en Kona"s hebben een goede reputatie i.v.m. niet breken en ook de prijs/kwaliteit is super. Cannondale Chase zou zeker niet mijn eerste keuze zijn.
Maar met een budget van max. 1400euro kan je al een heel degelijk street-dirt ding vinden. De Kona Stuff is ideaal en kost maar 1099, maar persoonlijk zou ik voor de Kona Cowan gaan :

Afbeelding

t"is wel 69 euro boven u budget, maar dan heb je alles in 1 keer en hoef je niks meer te upgraden ;)

twanos

Bericht door twanos » ma jul 19, 2004 10:03 am

Koop gewoon een bmx.................denk dat je daar meer aan hebt,,,,,,,,,,,,,kijk ff op paulsboutique.nl

flatland niks voor jou ???????????????

B-J-E

Bericht door B-J-E » ma jul 19, 2004 10:32 am

eerder een specialized, dan kona en dan pas de chase 2 vind ik

Billabong

Bericht door Billabong » ma jul 19, 2004 10:41 am

nee flatland heb ik een jaar geprobeerd ma da was toch nog ni helemaal naar wa ik zocht!
Er staan zeker een paar schone en degelijke kaders in, vooral 24Seven Darkangel, da bomb en duncon cock spreken me wel aan
maar ik denk toch da keuze zal gaan tussen de chase 2, de p2 of de fietskes van kona...
tenzij er iemand me een super idee afkomt, voor nog een andere geweldige fiets :D

Fry

Bericht door Fry » ma jul 19, 2004 12:04 pm

Billabong schreef:
Niemand heeft negatieve commentaar over diee chase 2?? want als die na een paar kaar al in 2 breekt zou ik daar toch ni zo mee kunne lache

als ge zo een chase kunt breken gaat ge al die ander ook breken, dan moede zien da ge overgaat op banshee morphine, letoy, of ne .243 racing want dan hebde ofwel, geen stijl laat staan smoothness, ofwel doede 7 meter drops en dan stel ik mij de vraag of ge beter geen DH bak kunt kopen

Billabong

Bericht door Billabong » di jul 20, 2004 12:14 pm

ik heb ne P2 gevonden voor 500€, ik gaan er dan wel andere remmen opzetten, hydraulische schijfremmen van magura, ma ik ben aan"t twijfele of da ik de vork wel zou veranderen, ze zeggen in de winkel da die best wel superstevig is en da ge die ni snel kapotkrijgt, dus...

Fry

Bericht door Fry » di jul 20, 2004 7:16 pm

hangt ervan af, voor lomp droppen en zo zou ik toch geen EXR vertrouwen, voor street gewoon en mooi dirten voldoet da wel

Dusko

Bericht door Dusko » do jul 29, 2004 9:25 pm

Ik zou ook de afweging maken tussen alu of staal frame. Ik rijd sick boy, en zit er over te denken om een dmr sidekick frame aan te schaffen, en die single speed op te bouwen met m"n wedge 03 110 mm (dj zou ook prima voldoen). Dan heb je een fiets waarmee je precies kunt doen wat je nu doet, en die goed zal voldoen, waarmee je qua geld jou max niet eens benaderd.
suc6.

cu, peace, Dusko.

TwoFourToy

Bericht door TwoFourToy » za aug 14, 2004 12:33 am

die chase is wel ne goeie fiets ze :)
en de p2..kzou precies zeker de vork verandere want de originele trekt op ni veel.
ne maat van mij heeft ook ne p2 met standaard vork en da ergerde mij enorm want da doe totaal ni tgeen da het zou moete doen.

die opmerking over nen banshee of ne le toy slaagt ook op nx ::)
twil ni zegge da ge met een steveg frame rijd da ge ni smooth rijd of geen stijl hebt!
ooit al is over nagedacht da het mss gewoon een goei frame is?
ik rij zeker NI op een manier waarmee dak alles kapot rij en rij toch ook op een le toy ???
heeft gewoon te make met smaak verschil, kvind het gewoon mooi, had het geld en het had positieve kritieke..
alléja er zijn waarschijnlijk wel mense die op een banshee of een le toy rijde omda ze zo"n stevig frame nodeg hebbe maar er zijn dus wel degelijk ook mense die er mee rijde die wel kunne rijde
door mense als u gaan andere vooroordele make over mense gewoon omda ze op een bepaald frame rondrijde terwijl er waarschijnlijk mense zijn op nen banshee morphine of le toy die een pak meer stijl hebbe en veel smoother rijde

TwoFourToy

Bericht door TwoFourToy » za aug 14, 2004 12:37 am

bij mijn wete is de *flying dutch man* nog alty robert de wilde
swel origineel gevonde

Plaats reactie